Gå til innhold

Nordmenn i Spania som kommer tilbake

Gjest Slettet+12341842

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+12341842

Er det riktig at nordmenn som flytter til Spania for å unngå skatter og avgifter skal få flytte tilbake til Norge når de er gamle, og når Spanias helsesystem ikke kan ta seg av dem? Hvis disse på død og liv skal tilbake må de vel kanskje være innom et asylmottak som alle andre innvandrere? Og hva synes dere egentlig om den norske "Una cervesa, por favor"-kulturen (nordmenn som ikke gidder å lære seg mer spansk enn noen enkle gloser) der nede?

Selv synes jeg at det er en utnytting av norsk skattesystem at de flykter til Spania, og at de beholder statsborgerskapet til de skal reise hjem igjen, slik at de kan nyte godt av andres skattepenger når de skal på norske eldresenter. Skal de bo så lenge mange faktisk gjør der nede så bør de miste statsborgerskapet, lære seg spansk, og søke oppholdstillatelse som alle andre innvandrere når de skal tilbake.

Endret av Slettet+12341842
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordmenn som bor i Spania er pliktige til å betale skatt til den norske stat. Det er ikke slik at de slipper unna selv om de bor i Spania. Men de betaler mindre i skatt til den norske stat fordi at de også må betale skatt til Spania. Dessuten synes jeg at hvor mye skatt du betaler ikke skal være avgjørende for om du skal få plass på aldershjem eller ikke.

Lenke til kommentar

Flytter du til utlandet i noen år minker dine fremtidige pensjonsytelser betraktelig for hvert år som går. Hva er best for norsk økonomi? At utføretrygdede og pensjonister som ikke kan bidra til samfunnet bruker penger i Norge og bidrar til økt inflasjon i Norge eller at de flytter til spania?

Det er en vinn-vinn situasjon for alle. Pensjonen blir de snytt for og. Så ta det helt med ro trådstarter.

Lenke til kommentar
Jeg er mot det med tanke på Co2-utslipp som blir medført av alle pendlingene slik at de har sommer året rundt.

Kan ikke se noe galt i sommer året rundt for de som ønsker det.

Den meste flygingen kommer fra alle slektningene som skal på besøk flere ganger i løpet av vinteren. ;-)

Det eneste negative er at all flygingen bidrar til global dimming som motvirker den globale oppvarmingen. Jeg er for global oppvarming, men jeg er ikke villig til å redusere antall reiser for å akselerere oppvarmingen.

Lenke til kommentar
Jaha, hva får deg til å tro at å fly minker global oppvarming? Og siden brenselet som er i fly er ganske likt det i biler gjør det meg enda mer interresert.

Men la oss ikke diskutere global oppvarming her. Jeg må bare vite kilden til denne påstanden. :!:

Temperaturen spratt opp 1 grad da flyene stod 3 dager på bakken etter 9/11.

http://video.google.com/videoplay?docid=39520879762623193

Og dette diskuteres nok i andre tråder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Så nå liker vi verken innvandring eller utvandring...  :whistle:

Tror det er vandring som er uakseptebelt. Å gå i ring er visst det eneste akseptable for moralistene på venstresiden.

9644778[/snapback]

Ta det med ro, jeg er medlem i Unge Høyre :!:

Jeg hadde visst misforstått systemet, og trodde at nordmenn i Spania kun betalte en (etter et norsk synspunkt) lav skatt til den spanske staten, og ikke den norske. Har i alle år trodd at disse har snytt Norge for store summer, men heldigvis ikke... Hehe, denne debatten er nok over :D

Lenke til kommentar
Jeg tror de norske statsborgene som bor i Spania skylder 66 000 kr fordelt på alle der nede. Nb jeg tror det er en minoritet som står for hovet kravene leste om dette for 2 / 3 år siden...

9658364[/snapback]

Tja, det finnes vel en del historier om folk som er trygda i Norge og som reiser til Spania og jobber svart. Så noe snusk finnes det nok, men det er jo snusk okke som, enten det er i Norge eller Spania.

Lenke til kommentar
boenna,

Tror du kommer til å få kritikk for å komme med et slikt utsagn uten å backe opp med kilder.

Velkommen til Diskusjon.no

9658728[/snapback]

Seff, skjønner det.

å si "hele" oslo blir vel feil, men hvis du utelater de "pene" strøkene som vestkanten osv. Så kan du nevne steder som nesten hele grorudalen (Romsås, grorud, ammerud, linderud osv) sinsen, carl berner, tøyen, grønnland etc.

for å være korrekt 24% av oslo.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/21/506797.html

Lenke til kommentar
Skal ikke heller se på de andre problemene vi har da?.. som f.eks innvandring?..

Er ikke et problem at hundre eller to hundre gamlinger stikker av.

Er værre med at det er flere utlendinger i Oslo en det det er nordmenn!

9658659[/snapback]

Jeg er overbevist om at du kan finne en annen tråd som tar for seg innvandring. Det at det finnes et annet problem som eventuelt er større, betyr jo ikke at et mindre problem ikke kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Skal ikke heller se på de andre problemene vi har da?.. som f.eks innvandring?..

Er ikke et problem at hundre eller to hundre gamlinger stikker av.

Er værre med at det er flere utlendinger i Oslo en det det er nordmenn!

9658659[/snapback]

Jeg er overbevist om at du kan finne en annen tråd som tar for seg innvandring. Det at det finnes et annet problem som eventuelt er større, betyr jo ikke at et mindre problem ikke kan diskuteres.

9658838[/snapback]

Er snakk om ressursvalg din kranglefant:)

Er ikke noe problem å slåss for fluerettighetene, evt. maurene sitt personvern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...