Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hull i luftfilterboksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bare sette på powerfilter er bortkastede penger. Faktisk vil det vanligste resultatet være at mopeden går dårligere fordi den ikke får nok bensin. Årsaken er at det er mindre motstand i et powerfilter, noe som resulterer i mindre vakum i forgasseren, og mindre kraft til å suge bensin igjennom dysen.

Kjøpte nylig en svært billig moped m/ powerfilter, som gikk for en slikk og ingenting fordi den gikk som en dass. Jeg teipet over 3/4 av powerfilteret med gaffa, og vips så gikk den som et uvær...

Teipen får sitte der inntil jeg får somlet meg til å bytte dyser i forgasseren...

Lenke til kommentar
Å bare sette på powerfilter er bortkastede penger. Faktisk vil det vanligste resultatet være at mopeden går dårligere fordi den ikke får nok bensin. Årsaken er at det er mindre motstand i et powerfilter, noe som resulterer i mindre vakum i forgasseren, og mindre kraft til å suge bensin igjennom dysen.

Kjøpte nylig en svært billig moped m/ powerfilter, som gikk for en slikk og ingenting fordi den gikk som en dass. Jeg teipet over 3/4 av powerfilteret med gaffa, og vips så gikk den som et uvær... 

Teipen får sitte der inntil jeg får somlet meg til å bytte dyser i forgasseren...

9646631[/snapback]

pøh er det ihvertfall ikke... :nei:

kommer jo helt ann på powerfilteret også da....kjøper du ett filter til 50 kroner så er jo kvaliteten deretter....

husker når vi drev og trixa og mixa med 125 så satt jeg på ett powerfilter fra BMC, kosta 600-700 da, måtte bestilles... da merka du at du fikk merkbart bedre aks, og lyden ble mye dypere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...