Andreas* Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg vil gjerne overklokke min E6700 til ca 3,4Ghz Følgende spesifikasjoner: CPU: Intel core2duo E6700 Minne: Geil 800Mhz 3-3-3-8 Skjemkort: Asus X1950XTX Hovedkort: Asus P5W DH DELUXE Kjøling: Vannkjøling på CPU Jeg har aldri klokket noe som helst i mitt levende live, er det noen her som kan hjelpe meg med det? Har dere forslag? Eller er det noen kjekke program som kan brukes? Setter veldig pris på om noen har noe tall og gi meg? Andreas Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 gå inn i bios ved oppstart ved å trykke F2. 1: Gå til fane nummer 2 fra venstre, tror den heter Advanced 2: Gå til "Jumperfree configuration" 3: Sett Overclock Profile til manual 4: prøv deg fram med fsb, vCore, så kommer du nok fort til 3,4 på den cpu-en Lenke til kommentar
Andreas* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Vet du ca hvor høyt jeg kan gå, før jeg må stiller på vCore.? Hva er det verste som kan skje? Andreas Endret 5. oktober 2007 av WannaBe_me Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 det verste som skjer, jo mindre du setter volten på cpu over 1.7, er at maskinen ikke starter opp. da får du komme tilbake og spørr hvordan man resetter bios. men du kommer glatt opp på 3.0-3.1 GHz uten å endre vCore Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg måtte opp med Vcore og spenning på NB for å komme over 3.1GHz med min E6600 B2, men da er den stabil. Har ingen gode erfaringer med geil ram på dette hovedkortet, ting ble mye enklere så fort jeg putta i Crucial BallistiX ram Lenke til kommentar
Andreas* Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Oki men jeg klarer vel hvertfall 3 Ghz uten problem vil jeg tro. jeg får teste meg litt fram og se hva som skjer. Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå