m-momr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 hei, skal kjøpte kontrollerkort for raid 5, ide. fant dette i prisguiden https://prisguiden.no/product.php?p...227&view=prices det står at den har 4 kanaler, vil det si at jeg kan koble 8 disker på den?? Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) det står at den har 4 kanaler, vil det si at jeg kan koble 8 disker på den?? 9642691[/snapback] Ja, det kan du. Edit: Når jeg ser etter i datasheet for denne kontrolleren (http://www.promise.com/marketing/datasheet...lite_DS_v3a.pdf) står det på side 2: 4 independent data channels support up to 4 Ultra ATA drives Så da regner jeg med at jeg først tok feil, og at du bare kan bruke 4 disker på den kontrolleren. Endret 5. oktober 2007 av Magnus Lie Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 ok, da får jeg kjøpt 2 kort da :S :O Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 du bør ikke kjøre mer enn en disk per kanal hvis du skal ha ide raid. du bør og unngå ide helt hvis du har muligheten til det - idedisker begynner å bli trege :/ Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 idedisker begynner å bli trege :/De er da like raske som de alltid har vært. Hovedproblemet med IDE, er egentlig bare at kablene er store og upraktiske. Hvis du skal høy RAID-ytelse burde en ikke gå for PCI, uansett- Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 idedisker begynner å bli trege :/De er da like raske som de alltid har vært. Hovedproblemet med IDE, er egentlig bare at kablene er store og upraktiske. Hvis du skal høy RAID-ytelse burde en ikke gå for PCI, uansett- 9643241[/snapback] planen var oppgradering av min nåværende filserver, så tror ikke det krever så veldig høy ytelse(??) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 planen var oppgradering av min nåværende filserver, så tror ikke det krever så veldig høy ytelse(??)Med mindre du har mange brukere, tviler jeg på at båndbredden blir et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå