[space] Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Skal en tur til USA og da må man jo handle litt... Min første tanke var å kjøpe edirol ua-25. Så viste det seg at sa-66 bare er 50 kroner dyrere, og har flere innganger. Det er jo topp tenkte jeg da, til jeg leste testen på hw.no og ble en smule forvirret. http://www.hardware.no/tester/lyd/roland_e...l_fa-66/19085/6 "Inngangene er logisk plassert. Det som imidlertid kan kritiseres er at phono-innganger, som er valgt som inngang 3/4, ikke er spesielt fleksible i en mobil studiosammenheng. For å bruke alle seks inngangene må man i ha en form for ekstern mikser, og denne må også ha muligheten til å fungere som en A/D-konverter. Dette er ikke billig tilleggsutstyr. Bedre hadde det vært om inngang 3/4 hadde vært erstattet med TRS-kontakter, og at man kunne velge mellom å bruke inngang 5/6 optisk eller analogt." Betyr det da at en ikke kan bruke alle inngangene på en gang og få ut opptaket på separate spor i cubase? (Tenker på opptak av trommer.) # Innganger: 2 x XLR/2 x TRS 6,3mm (bal)/2 x TRS 6,3 mm (ubal), Optisk inn, 2 x RCA inn # Utganger: 4 x TRS 6,3 mm (bal), Optisk ut, Hodetelefon (6,3 mm stereo) Så sjekket jeg specs og pris på PreSonus FIREBOX, som da er et par hundrelapper dyrere (1600,- NOK) Det har jo enda flere innganger og utganger. Kanskje det da er PreSonuskortet som er det beste kjøpet? Får man her alle inngangene ut som separate spor i cubase, eller er det kun 2 her også? For det fungerer vel ellers likt som de andre? (med tanke på low latency på vstsynther osv?) Lenke til kommentar
ådne Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kan nok ikke bruke alle inngangene på Roland kortet. Gå for Firebox, har gode erfaringer med det Lenke til kommentar
[space] Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Fant en del omtaler av Firebox'en og det virker jo egentlig knall det ja! Da blir det nok enten ua-25 eller firebox, etter hva jeg fåt tak i / hvor mye penger jeg har brukt. (Skal ha en Les Paul også ) Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Forskjellen er at det er 2 ekstra utganger på fireboxen. Inngang 3/4 på edirolkortet er jo phono, det er inngang 5/6 som er digital. Så spørsmålet blir om du er hypp på å bruke noen hundrelapper ekstra på få 6 analoge ut isteden for 4 analoge. Regner med at begge kortene er kvalitetsgreier, så ikke noen klar favoritt her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 blir ikke store trommesettet med de lydkortene uten noen ekstra pre-amper. ser ut som begge disse bare har 2 pre-amper Lenke til kommentar
[space] Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) hm... Jeg har en 4 spors mikser her også, men kun 2 kanaler ut da. (l / r) Da kan jeg vel bruke den som preamp på line in på fireboxen? Vil det fungere på eu-25en også? (Her snakker jo anmeldern om a/d konverter) I øvingslokalet i dag kjører vi trommene inn på en mikser og derfra til lydkortet. Det kjedelige da er jo at trommene kun kommer opp som ett spor, og er da vanskelig å tune i ettertid, selv om noen cubasefiltere fungerer overraskende bra. Endret 6. oktober 2007 av [space] Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det anmelderen mener, er at du trenger en a/d-converter for de digitale inngangene, altså inngang 5/6. hvis du skal bruke mikker, trenger du en preamp hvis du planlegger å bruke inngang 3/4. Inngang 1/2 har innebygde preamper. Dette er likt på begge kortene Lenke til kommentar
[space] Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 ok. Høres greit ut. Altså kan jeg ha 2 kilder direkte i lydkortet, 2 stk i miksern, og fra miksern til lydkortets line in, og da få 4 spor i cubase. Da blir det kanskje SA-66 likevel da, ettersom det er litt rimeligere enn fireboxen. Takker for hjelp så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå