mad_arab Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg sliter noe verre med Disk Manage formaterings verktøye i Vista. Jeg skal lage en primary partisjon på en disk, og resten av disken skal være en extended logical partisjon. Jeg får laget primary partisjon, men når jeg skal lage nr 2 så blir den også primary uansett hva pokker jeg gjør. Det eneste valget jeg har er "new simple volume". I den veivisern som kommer opp er det null valg for å gjøre partisjonen til extended/logical. Noen ideer? Lenke til kommentar
emva Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) -- IGNORER DETTE -- (feilpost, slett hvis en mod ser dette) Endret 5. oktober 2007 av emva Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du har noen muligheter: 1) Åpne CMD as administrator…skrive ..diskpart….tast enter. 2) Skrive…list disk…tast enter. 3) Se etter for Disknr som er den du skal partionere 4) Skrive….select disk ? (?=nr det gjelder)…tast enter 5) Skrive….create partition extended..tast enter 6) Avslutte 7) Åpne Diskbehandling og partitionere videre som du ønsker. Alternativ: -Partitionere diskplass som du hadde tenk til primær partition , som 3 små partitioner. Ikke formatere-ikke gi dem noe bokstav. -Forsøk å lage den 4 partition. Kanskje den blir automatisk som extended? -Slette de 3 små primære partitioner---Create en stor. Det er mulig du kan oppleve at den extended blir allerede opprettet etter den 2 primær. Men det er bare å prøve seg fram. Det er mest korrekt å bruke Diskpart fra CMD. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Takker, skal teste det. Synes å huske at i xp kunne man velge? Isåfall er det helt latterlig... hvorfor de introduserer noe nytt kalt "simple volume" er utenfor min fatteevne... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du vet, MS....enten bruker du Vista..eller Linux The Iquire kaller ikke "Windows Vista" for "Windows Millenium MK2" for ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå