Gå til innhold

Reperasjon av vgautgang og garanti

HPh

Anbefalte innlegg

Hei,

Den eksterne vga utgangen på laptopen min har begynt å bli dårlig, fargene er flimrer og av og til blir skjermen svart. Jeg har testet skjermen og kabelen med en annen PC og da fungerte alt sammen. Utgangen har vært dårlig i ca 1 uke nå..

Jeg lurte på om dette er noe jeg kan kreve å få dekt på garantien? laptopen er ca 2 år gammel. Det er en 1559 kjøpt på netshop.

Mvh

Håvard

Edit:

la til et bilde som illustrerer problemet.

post-21257-1191596701_thumb.jpg

Endret av HPh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på om dette er noe jeg kan kreve å få dekt på garantien? laptopen er ca 2 år gammel. Det er en 1559 kjøpt på netshop.

Ser du har et problem som kan være en fabrikasjonsfeil og da har du rett på reklamasjonsfeil pga denne feilen (- ikke gå på garanti som er på 2 år).

Har opplevd å få grønne farger på mine tidligere skjermen pga feil på kabel/skjermkort o.l. Grønne farger på skjermen skyldes at du mangler et av primærfargene -> rød..... Jeg utelukket andre feilkilder da du hadde allerede sjekket med andre PC uten feil. Feilen finnes innvendig i PC-en hvis DU ikke har voldet den vondt.

Lenke til kommentar

Ser du har et problem som kan være en fabrikasjonsfeil og da har du rett på reklamasjonsfeil pga denne feilen (- ikke gå på garanti som er på 2 år).

Har opplevd å få grønne farger på mine tidligere skjermen pga feil på kabel/skjermkort o.l. Grønne farger på skjermen skyldes at du mangler et av primærfargene -> rød..... Jeg utelukket andre feilkilder da du hadde allerede sjekket med andre PC uten feil. Feilen finnes innvendig i PC-en hvis DU ikke har voldet den vondt.

9642889[/snapback]

Det er ikke bare grønn skerjm som kommer, både rød og blå skjerm kommer av og til. Det bare holder å være borti vga kabelen ved den ekserne vga utgangen før fargene skifter.. Men sender mail til netshop og ber om reperasjon/reklamasjon.

takk for svar

Endret av HPh
Lenke til kommentar
Det bare holder å være borti vga kabelen før fargene skifter..
Merkelig! Prøvd andre vga-kabler?

9643192[/snapback]

jeg har testa samme kabel på en annen PC uten problem, og testa ut annen kabel, med samme problem.. Så det er nok ikke kabelen som er gå en eller skjermen

Lenke til kommentar
da er det jo ukontakt...sikkert inni PC-en, på vga utgangen. men om du kan reklamere på det...er jeg usikker på...det har funka tidligere ja?

9643266[/snapback]

Det har fungert fint i over et år. Om det går på reklamasjon eller garanti er hipp som happ, så lenge det blir reparert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...