The_Lobster Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Endelig var nesten alt i hus Den er litt skinny foreløpig.. mangler FF, mattebox, ekstern skjerm og mic, men det kommer... lommeboken trenger bare litt påfyll først Det er en Brevis 35mm adapter med Nikon 50mm 1.4 på Cinevate carbonskinner. I godt lys gir denne kombinasjonen utrolig bra bilder! Gleder meg til å filme på søndag Men vanskelig å fokusere uten ekstern skjerm, så må ghetto-gaffe bærbare PC-en min til stativet:P ...litt kjipt at en ny gadget hele tiden fører til at man må kjøpe noe nytt... Fremgangen gikk litt sånn: "Vil ha adapter, da må jeg ha skinner, oj, jeg trenger jo faktisk et lyssterkt objektiv".. og når man tror man har alt.. så kommer man på at stativ ja, det er kult å ha:P også baller det på seg:P Joachim Endret 5. oktober 2007 av The_Lobster Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Wow! Ser veldig bra ut. Håper du vil poste noen grabs. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Forresten, hva ble prisen for alt utenom HV20 og stativet? Kunne vært interessant å vite. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Adapteren: - Brevis 35mm + 45cm skinner + den støtten som går fra skinnene til rundt adapteren + 72mm akromat (den ringen nærmest kamera (se bort i fra den tynne 43-72mm stepup ringen) totalt ca 10000nok, inkl moms tror jeg.. jeg skal finne frem kvitteringen og finne eksakte tall=) Jeg har ikke sett på tallene for ofte av frykt for meg selv:P (vil ikke vite hvor mye penger jeg har lagt ut ) Det skal være verdt å nevne at det følger med en Pelican-case og batterilader til adapteren, og at 72mm akromatet vanligvis bare er nødvendig til små kameraer som HV20, samt at skinnene ikke er nødvendig hvis man har et mer kraftig kamera.. (jeg ser du har Panasonic DVX100.. din heldiggris! ). Jeg har sett folk putte enorme zoomlinser på tuppen på xh-a1, dvx100++ uten å ha skinner.. men det blir selvfølgelig både tryggere og ser bedre ut med skinner.. Objektivet er et Nikkor 50mm f.1.4 AF-D... det koster omkring 3000kr inkl. moms nytt i Norge, men om man ikke skal bruke objektivet på et speilreflekskamera i tillegg, er det bortkastet å bruke penger på å kjøpe autofokusversjonen, man kan spare mye ved å kjøpe manuelle obj. på ebay eller keh. Eller kjøpe Pentax-mount (pentax objektiver går kjempebillig har jeg hørt...) Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Poenget mitt med å skrive såpass i detalj var egentlig (ikke for å kjede deg:P) men at dersom en har SLRobjektiver (med manuell blenderring) og ikke trenger eller allerede har skinner så blir prisen for kun adapteren m/ norsk moms omkring 6000 kr om jeg ikke tar helt feil. =) Han som lager disse, er dessverre lokalisert i Canada, så vi drar ikke helt nytte av den ekstremt lave amerikanske dollaren:P Men prisene er bra i forhold til RedRock's M2 adapter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå