Gå til innhold

Er "rødt hår hetsing" rasisme?

Anbefalte innlegg

Er blondiner en egen rase?

9650202[/snapback]

På en måte. Men jeg har alltid forstått at rødhårede er en egen rase pga. den lyse huden, fregnene og den enormt store penisen.

9650323[/snapback]

Det stemmer, og hva skal vi med sjel? Sjel er for pyser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det er mulig å bli mislikt bare fordi man har rødt hår eller noe annet spesielt. Se på hetsen mot John Arne Riise for eksempel, eller hva med "hobbiten" Kurt Nilsen?

Kanskje de fleste synes det er stygt, akkurat som stor nese, utstående ører.

Jeg tror det er mulig.

Lenke til kommentar
Har man rødt hår må man kompensere ved en smart hjerne, for man kan ikke surfe gjennom livet på utseendet alene, slik andre kan? :)

Jeg valser gjennom livet noenlunde basert på mitt utseende vil jeg tro, og jeg er rødhåret. Eller er det mange småting som at jeg ikke er så flink å prate for meg selv, men jeg vet likevel at jeg er smartere enn mange andre, og det er en ting som mange kan hate deg for.

I Norge sees ikke rødhårede på generelt som noe spesielt attraktive av andre, men i andre land der det er mer sjeldent, blir man men spesiell og gjerne mer attraktiv. Blandt annet fetteren min i USA sa at jeg var dritheldig som hadde rødt hår, og at han selv ønsket seg en jente med langt rødt hår og masse småfregner over hele kroppen. I USA er det foresten Donna som sees på som den mest "hotte" jenta i 70's show, og ikke Jackie.

Jeje, bare noen innspill.

Lenke til kommentar
USA er det foresten Donna som sees på som den mest "hotte" jenta i 70's show, og ikke Jackie.

Jeje, bare noen innspill.

Tror jeg ingenting på, vi gutter tenner på cirka det samme og det er genetisk. Vi fokuserer på former og visse trekk i ansiktet. Og her er Jackie klart mer attraktiv. :cool:

Lenke til kommentar

Vil egentlig bare svare på tittelen (og påpeke dens ordelingsfeil):

Ja, det er rasisme. Det er også blondevitser. Begge er i utgangspunktet forbudt, loven blir bare ikke håndhevet.

Synd for oss som faller inn under kategoriene, men hey; folk dævver her i verden.

Lenke til kommentar
Vil egentlig bare svare på tittelen (og påpeke dens ordelingsfeil):

Ja, det er rasisme. Det er også blondevitser. Begge er i utgangspunktet forbudt, loven blir bare ikke håndhevet.

Synd for oss som faller inn under kategoriene, men hey; folk dævver her i verden.

Ok, Per Egil Hegge. Hva er den korrekte orddelingen? Rødt-hår-hetsing? Rødthårhetsing? Rødt hårhetsing?

I wanna know!

Lenke til kommentar
rødhårede er ingen rase

mange rødhårede har foreldre med annen hårfarge, man kan ikke være en annen rase enn foreldrene, man har rett og slett bare en annen hårfarge

Trudde arisk var en egen rase, lyst hår, blå øyne og hvit hud. Dvs. hud er ikke det eneste som bestemmer rase, side det er folk med hvit hud mørkt hår og brune øyne, og de er ikke ariere. Hvis en hvit person som har en svart forfader ett parr generasjone tilbake får unge med en annen hvit er det en liten sjanse for att de får en køll svar unge. Noe av det samme kan skje om en har rødhørede i familien også, noe som er mer vanlig.

Personlig mener jeg det er rasisme på lik linje som om det hadde ver svarte eller jøder, men folk bryr seg jo bare når det er det sist nevte. Rasisme burde bli flytta under mobbing, og ikke vert noe for seg selv. Å spøke litt med folke raser vitser burde ikke være no alvorlig, med mindre det blir for mye av det, noe som betyr att det er mobbing.

Lenke til kommentar
Ok, Per Egil Hegge. Hva er den korrekte orddelingen? Rødt-hår-hetsing? Rødthårhetsing? Rødt hårhetsing?

I wanna know!

Hva med "hets av rødhårete"?

Forresten, det er så mange grupper i samfunnet som er utsatt for mobbing. Folk får høre det enten de er feite, tynne, bleke, brune, skallede, eller hårete. Omtrent alle avvik fra normalen får gjennomgå.

Dette er ikke rettferdig eller riktig, men jeg tror det er på tide å innse at mobbing ligger i menneskets natur. Man skal selvfølgelig ikke støtte det, men det beste man kan gjøre når man blir utsatt for det er å bare overse det, og å for all del ikke ta seg så nær av det.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...