Robocoop Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) I England måtte en familie flytte flere ganger leste jeg. Det er visst ganske ille der borte, merkelig nok. http://www.thisislondon.co.uk/news/article...aign/article.do Men det er vel prinsipielt det samme som andre gene-egenskaper som folk hetses for. Å være mørkhudet eller å ha asiatiske øyne. Forresten, var det ikke ekstremt mye rødt hår innslag i "Ut i vår hage" med H. Eia og Bård Tufte J? Var jo b.l.a rødt hår museum, fyr med rødt hår som skulle fortelle morsom historie, enda en sketsj med en nyfødt unge som har rødt hår og Harald Eia som friidrettstrener for han som bare vil konkurrere med handicappede hadde også rødt hår. I introen så står det jo også alle tre i veikanten med røde parykker. Vel? Endret 5. oktober 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Rasisme kan det jo ikke være da, for det betyr jo å bli fornærmet pga rase. Og rødt hår er vel ikke en rase. Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Pass på så dere ikke får gingervitis! http://en.wikipedia.org/wiki/Ginger_Kids Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Men de har jo ikke en sjel! http://gingerkids.org/faq.html Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) fått intrykk av at de gjør store poeng ut av "gingers" i england. i chat på pokerrom, forum o.l, er det mye gingerprat hvis det først dukker opp en med rødt hår (avatar o.l, i den ene clienten er dealer rødhåret, noe som blir gjort et stort poeng av visse). på liverpoolforumet så går John Arne Riise stort sett under "ginger" feks. det kan være et feilaktig inntrykk, og jeg blir bare glad om noen kan avkrefte det Endret 6. oktober 2007 av Darx Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har oransj hår og ble mobbet flere ganger på ungdomskolen av tapere som ikke hadde andre å mobbe på i akkurat det tidspunktet. "Appelsin, mandarin" o.l. er ting som gikk igjen og igjen. F.eks. "pisser du appelsinjuice?", "jeg fant broren din (viser frem appelsin". Alt som var oransjt elns ble ofte sammenlignet med med. Hver gang noen så på noe oransjt eller kom inn på en tema som var oransjt, så gruet jeg meg en smule. Men whateva, skjer ikke nå lengre. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Finnes det noen tabell som viser hvor mange rødhårete det er i forhold til andre hårfarger? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De kalte meg også unormal fordi de mente at det å være rødhåret ikke var normalt fordi vi var i mindretall i forhold til resten av befolkningen. Samtidig er de rasister mot mørkhudede. Hvordan går det ann? Jeg er jo lysere i huden enn alle de som mobber, men finnes det en grense for hvor mørk og lys man kan være? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Bare å ta seg en tur til skottland, mange med rødt hår der: http://viamag.net/test/?p=941. Er jo litt sjeldent med rødt hår i Norge, uten at det er noe galt i det Jeg har ikke rødt hår, men rødt skjegg av en eller annen grunn (ligger vell litt i genene siden et av søskenbarnene er rødhåret), noe dama mi mobber meg for uten at jeg tar meg så veldig nær av det. ArmenMinAU: Det ligger vell litt i menneskets natur\kultur å hakke på dem som skiller seg ut på noen som helst måte dessverre. Eneste man kan gjøre med det er vell å prøve å være et godt forbilde selv og la folk få være litt annerledes Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er ikke rasisme per definisjon, men like ille. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skylder på Cartman, han som har vekket alle mine slemme følelser mot ginger barn Nei, det er ikke rasisme, men heller mobbing på samme måte som at noen er feit/går i stygge klær/er emo/trashy/blond osv. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sounds like racism, smells like racism, tastes like racism... og hvis ting som homofili, kjønn og nasjonalitet kan gå under rasisme ser jeg ingen grunn til at ikke diskriminering av de med rødt hår (eller blondevitser for den sakens skyld) skal gjøre det også. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er ikke rødhårede en egen rase da? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er ikke rødhårede en egen rase da? 9650198[/snapback] Er blondiner en egen rase? Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Forskjellen er vel at diskriminering pga hudfarge har en ganske brutal historie. Derfor reagerer man strekere på negervitser enn blondinevitser, akkurat som man vi lreagere sterkere på jødevitser enn svenskevitser. Men i utgangspunktet er det jo ingen forskjell. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Forskjellen er vel at diskriminering pga hudfarge har en ganske brutal historie. Jøder er strengt tatt ingen rase, selv om de selv og mange andre liker å tro det. Mange jøder har blandet opphav, eller er omtrent 100% europeiske osv. med blondt hår og blå øyne. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jepp, det var derfor jeg sammenlignet jøder med svensker. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har alle ginger folk fregner? Da er de jo en egen rase Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er blondiner en egen rase? 9650202[/snapback] På en måte. Men jeg har alltid forstått at rødhårede er en egen rase pga. den lyse huden, fregnene og den enormt store penisen. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) rødhårede er ingen rase mange rødhårede har foreldre med annen hårfarge, man kan ikke være en annen rase enn foreldrene, man har rett og slett bare en annen hårfarge Endret 6. oktober 2007 av Darx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå