lysbryter Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har en NEC MultiSync LCD 1770 NX, kjøpt i januar 2005, som den senere tiden innimellom har begynt å få forstyrrelser i skjermbildet. Bildet blir rett og slett "spraglete", der det skulle vært en jevn, ensartet farge, blir det istedenfor ispedd med rødt eller grønt, slik som på det vedlagte bildet (tatt med mobilkamera). Det ser ut som en av basisfargene (gul?) rett og slett "faller ut". Har noen peiling på hva dette betyr? Er skjermen i ferd med å ta kvelden? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Prøvd med en annen dvi kabel? Min er litt løs og jeg opplever akkurat det samme i blant. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Har bare én DVD-kabel, men den er iallfall ikke løs. Den er fastskrudd i begge ender og har stått på samme sted hele tida. Har prøvd å skru av og sette på på nytt også, uten endring. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ser logoen min ok ut (avatar) ? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Nice thinking. Problemet kommer og går, som sagt, og akkurat nå er det ikke til stede, men skal prøve å huske å sjekke innom igjen når forstyrrelsene kommer tilbake. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har hatt små tegnefeil jeg også over DVI, f.eks. nest dypeste sort som "flimrer" lilla. Tydelig på rene bilder, så det aldri i spill. Har løst seg ved nyere skjermkortdrivere, og har ikke sett snurten av det på over ett år. Når det gjelder DVI har drivere helt klart en påvirkning, ATi kortet mitt bommer totalt på oppløsningen med LaCie photon20visionII skjermene og viser 1604x1200 vs normale 1600x1200 (men det kan heldigvis løses). Dette startet plutselig etter, var det overgangen til Catalyst Control Center? Var faktisk et bestemt bilde (tydeligvis noe med fargene/overgang eller liknende) jeg lagret på maskine hvor jeg markerte hvor det flimret, men no more :=) Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Sjekket nå, og logoen din så helt fin ut den. Den hvite bakgrunnen ble imidlertid spritet opp med en del (men godt spredte) cyan-fargede pixler. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det skal jo ikke skje Strengt talt skal det kun være 6 farger, samt hvitt i midten. Har du forsøkt med VGA kabel? Eller muligens sammenliknet logo/bilder med en annen skjerm? Hadde faktisk vært litt bekymret hvis ikke kabelskifte gjorde susen, meen...Vista Aero, bruker ikke det 3D aksellerering? Kan det være skjermkortet som er varmt? Bare ville teorier selvsagt, men hvis det kommer og går må en nesten begynne å lure? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det var det hvite i skjermbildet generelt som ble "spraglete", ikke din avatar spesielt. Begynner nesten å mistenke kortet nå, siden faktisk også hele SVGA-signalet er borte. (Bruker jeg "force"-funksjonen i Catalyst Control Center får jeg bluescreen på ati-driverne.) Det kommer og går ja, har vært bra i dag. Edit: Og når jeg skulle prøve å vise bilde på TV-en nå, så funket det plutselig igjen. Hmm, skeptisk! Endret 10. oktober 2007 av lysbryter Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er det skjermkortet har du sikkert garanti å benytte deg av. Det enkleste kan kanskje rett og slett være å teste på en annen skjerm? Skjønt, et TV kan jo regnes som "en annen skjerm". Får du samme problem hvis du kjører f.eks. en Ubuntu LiveCD, bare for å utelukke driver/OS fullstendig? Live CD lar deg kjøre OS fra en CD uten å påvirke resten av maskinen. Drivere, browser etc., alt fra disken. Greit å bruke for å feilteste. Ellers har du eventuelt BIOS? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har bare en DVI-kabel, men forsøkte å skifte "port" på skjermkortet (som har 2), men det hjalp ikke. Og så vidt jeg kan se, synes ikke feilen på TV-bildet. (Men på billedrørs-TVen er det jo også dårligere bilde uansett.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå