Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

S-MAX feil.. Elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Eier av S-MAX trend med en del ekstra utstyr..

 

Har noen feil med bilen:

 

1:Stoffeil oppå passasjer setet fremme. Nær nakkeputen. Et helt rent "snitt" uten noen form for dradde tråder el.

 

2:for liten avstand mellom bakluke/støtfanger som gnisser vekk lakk og lager merke i støtfangeren.

 

3:Har vibrasjoner i bilen, noe som merkes ved 1800-1900omdr.

 

4:et "ritsj" i gasspedalen når vi har kommet opp i 10-15 km/t. (2.gir) vanskelig å forklare denne her men det virker som noe rett og slett "tar borti" gasspedalen et lite sekund..

 

Møte med verkstedet:

 

1: de hevder skaden er selvpåført, og avviste kravet på en brysk og hoven måte.

(hvordan kan en lage en helt ren rift uten noen dradde tråder eller skader rundt ved siden av nakkestøtten??) Min kone påstår at stoff innimellon har slike feil.

 

2:Verksmester demonstrerte at han fekk en papirbit mellom og sa det hadde den klaring som skulle være! Helt sant. Når eg ble litt sint og begynte å diskutere, begynte han rett og slett å le av meg........

 

Vi avsluttet der med at eg ba han ryke og reise..

 

Eg skal reise 6 mil til næraste ford verksted i nabobyen. Har snakket på telefon, og de virket veldig imøtekommende. Han kunne konkludere med kast i svinghjulet over tlf på pkt 3, så eg rekner med dette ikke er representativt for Ford.

 

Noen som har liknande erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke vi fått vår s-max enda pga ekstremt lang leveringstid, men svinghjulproblematikken har tidligere vært velkjent på 1,8 tdci. Dette burde også ditt lokale verksted kjenne til og fikse uten å blunke.

 

Bare å stå på ditt, spesielt med tanke på at du fortsatt har fabrikkgaranti på bilen, og alt som går gjennom som garantisaker faktisk blir refundert din forhandler fra ford sentralt.

Lenke til kommentar

Dette høres jo helt utrolig ut!

 

Rift i setet, "ritsj" i gasspedal, bakluke som gnisser!!!??

 

I alle dager... Sistnevnte er jo helt latterlig!

Jeg hadde solgt bilen med det samme! basta!

 

Det hele bygger seg jo opp, når kundebehandlingen er på bånn!

"STÅR OG LER AV DEG"

 

Selg bilen!

Lenke til kommentar
Selg bilen!

9641800[/snapback]

 

 

Og kjøpe den "feilfrie" Touran med kundebehandlingen til Møller på kjøpet kanskje... :)

9643076[/snapback]

Hva mener du?

 

Ingen bil er 100% feilfri... heller ikke Touran. Men hvis kundebehandlingen hos Ford er som du sier der, så er det det værste jeg noen gang har hørt. Jeg ville aldri beholdt den bilen av den grunn du forteller.

Lenke til kommentar
Selg bilen!

9641800[/snapback]

 

 

Og kjøpe den "feilfrie" Touran med kundebehandlingen til Møller på kjøpet kanskje... :)

9643076[/snapback]

Hva mener du?

 

Ingen bil er 100% feilfri... heller ikke Touran. Men hvis kundebehandlingen hos Ford er som du sier der, så er det det værste jeg noen gang har hørt. Jeg ville aldri beholdt den bilen av den grunn du forteller.

9644466[/snapback]

 

 

 

Passat var min forrige bil. Hadde veldig mye feil på den, men ble alltid godt mottatt hos VW forhandler, så skal ikke snakke stygt om Møller.. Saab har eg og bare gode erfaringer med.. Angrer en smule på at eg ikke kjøpte Sharan , men S-MAX passet mine behov betre..

 

En kan ikke vurdere FORD sin kundebehandling ut i fra en enkelt person, så skal la naboverkstedet vurdere feil, og utbetre de. Deretter er planen å sende et brev til det aktuelle verkstedet om denne personen sin mangel på kundebehandling, (+kanskje kopi til FORD norge??)

Lenke til kommentar

Tror nok du har truffet en sær "kundebehandler".Jeg har hatt Stort sett bare Forder og jeg har bare gode ting og si om de jeg har truffet,enten det er salgspersonell,verkstedspersonell eller andre.Jeg kan jo legge til at jeg bor i vestfold så jeg har jo holdt meg stort sett innenfor fylket men har også vært i telemark og kan si at der var de like hyggelig og imøtekommende som jeg hadde regnet med at de skulle være..

 

Det er selvsagt lett og dra alle over en kam men det syns jeg er uberettiget.Selge bilen hadde jeg nok ikke gjort pga ett møte med en ublid kundebehandler..

Som sagt,alle biler kan ha feil så og bytte bil eller merke er ikke alltid like fornuftig.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du ikke dømmer hele forhandlernettet nord og ned basert på erfaring med en kundebehandler som ikke passer i jobben.

 

Jeg ville skrevet et velformulert og høflig brev til importøren og fortalt om feilene, og hvordan reklamasjonene ble avvist. Det er lite sannsynlig at hele Ford-systemet holder en slik standard som du har opplevd her.

 

Jeg reagerer forresten på feil nr. 2. At man stikker et papir imellom og hevder at det er tilstrekkelig klaring vitner om ikke annet mangel på kunnskap. Jeg hadde selv samme feil på en Passat for noen år tilbake - der var det flere millimeter klaring når luka var lukket men like fullt ble lakken skadet på fangeren. Det kommer av at pakningen komprimeres i det du slår luken igjen, og deretter går tilbake til riktig stilling. Det er akkurat under kompresjonen at luken slår nedpå fangeren.

 

Selv om det ikke er lett er det viktig å holde en saklig og høflig tone hele veien. Da ordner det meste seg.

:)

Lenke til kommentar
men svinghjulproblematikken har tidligere vært velkjent på 1,8 tdci. Dette burde også ditt lokale verksted kjenne til og fikse uten å blunke.

9641648[/snapback]

 

Merkelig det der, tdi motorene til vag har også problemer med svinghjulet.

Lenke til kommentar
men svinghjulproblematikken har tidligere vært velkjent på 1,8 tdci. Dette burde også ditt lokale verksted kjenne til og fikse uten å blunke.

9641648[/snapback]

 

Merkelig det der, tdi motorene til vag har også problemer med svinghjulet.

9650898[/snapback]

 

Motorne er skrudd sammen i polen.. Polsk kvalitet(kvantitet?)? hehe. Det blir alltid noe feil når man konstruerer noe nytt, men så lenge problemene blir tatt på garantien ser jeg ikke helt problemet. ER man ute etter ne problemfri bil kan man kjøpe seg en Toyota Yaris - men til gjengjeld så er opplevd kvalitet og komfort bonn i bøtta på en rekke japanske biler..

Lenke til kommentar
ER man ute etter ne problemfri bil kan man kjøpe seg en Toyota Yaris - men til gjengjeld så er opplevd kvalitet og komfort bonn i bøtta på en rekke japanske biler..

 

Hjelper fint lite med "opplevd kvalitet" dersom bilen står halvparten av tiden på verksted. Der har ihvertfall VAG mye å lære.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vore i nabobyen med bilen, og ble mottatt med en helt annen kundebehandling.

Svinghjulet er byttet.

Bakluken skal inn mandag og fikses, da skulle de og få gjort noe med stripene som er kommet på luka og fangeren.

Skratchet i gasspedalen fekk de ike frem, men skulle undersøkes mer. (kan tenke meg de ikke hadde tid sist den var inne)

Riften i setet derimot vil de ikke gjøre noe med, pga bilen var 6mnd når det ble oppdaget, og mye kan skje på 6 mnd. Forstår argumentet, og vil ikke gå videre med det, selv om eg mener det er innlysende at dette er en stoff feil, som må ha vore der hele tiden.

 

Det var godt å oppleve å kunne bli mottatt på en god måte også hos Ford.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Flott at det ordnet seg! Skikkelig surt å kjøpe helt ny bil, og oppleve dårlig kundebehandling når noe er feil. Det er først når behovet for å få rettet feil oppstår man ser hvor bra eller dårlig en forhandler er. Ofte kan det hjelpe å gå til nabobyen, eller en annen forhandler i samme (stor)by.

 

Digresjon: Jeg hadde en Opel på merkeverksted i Oslo for service pga ujevn motorgange og høyt forbruk, + litt andre ting. Fikk bilen tilbake (etter å ha betalt), men merket med en gang at den var akkurat like dårlig. Snakket med kundebehandler, som sa at de "ikke hadde tid" til å se på dette på flere uker, noe som var uakseptabelt for meg, siden jeg skulle på langtur uken etter. Jeg kjørte bilen til et annet merkeverksted i Oslo, som så på den med en gang. De fant flere feil, løs manifold, feil just gasser, feil på tomgangsregulator og litt til. De fikset, jeg betalte, og bilen ble som ny. Jeg kjørte deretter til verksted nr 1, la regningen fra verksted nr 2 på bordet til kundebehandleren, og forlangte å få refundert beløpet i kontanter. Det fikk jeg!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei alle sammen, velger å løfte denne.

 

Har en S-max 2007 modell (påsken), Titanium 1,8l Tdci 7-seter.

 

Oppdaget etter en stund at når jeg starter bilen og bruker bryteren(knappen) for hurtig defrosting, begynner vifte og lys og variere kraftig i turtall og styrke de 5 første minuttene etter jeg har startet.

 

Noen som har vært ute for det i deres bil??

 

Mvh,

Carmencita

Lenke til kommentar

Hei igjen,

det er det som er det merkelige, Ford sier at dette er normalt på disse bilene, så derfor lurer jeg på om flere har dette på sine biler.

Mener jo selv at man ikke lager en slik knapp i bilen hvis den i utgangspunket ikke er i stand til å utføre jobben.

 

Mvh,

Carmencita

Lenke til kommentar
Hei igjen,

det er det som er det merkelige, Ford sier at dette er normalt på disse bilene, så derfor lurer jeg på om flere har dette på sine biler.

Mener jo selv at man ikke lager en slik knapp i bilen hvis den i utgangspunket ikke er i stand til å utføre jobben.

 

Mvh,

Carmencita

Merker selv at turtall synker når denne trykkes inn. Det er ikke så rart synes eg da dette trekker mye strøm.

Nå er det selvsagt litt vanskelig å vurdere om du har noe utover det eg har, men at turtaller synker noe og at du merker det noe på lysene, er helt normalt med økt belastning.

 

 

Hei igjen,

det er det som er det merkelige, Ford sier at dette er normalt på disse bilene, så derfor lurer jeg på om flere har dette på sine biler.

Mener jo selv at man ikke lager en slik knapp i bilen hvis den i utgangspunket ikke er i stand til å utføre jobben.

 

Mvh,

Carmencita

Merker selv at turtall synker når denne trykkes inn. Det er ikke så rart synes eg da dette trekker mye strøm.

Nå er det selvsagt litt vanskelig å vurdere om du har noe utover det eg har, men at turtaller synker noe og at du merker det noe på lysene, er helt normalt med økt belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...