King-Nothing Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Jeg har akkurat innstallert et phpBB 2.0.22 forum på webhotellet mitt. Men siden jeg er heeelt fersk på dette, så har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på. Det kommer sikkert flere senere. 1: Jeg har en backup fra da jeg hostet forumet hos freeforums.org som jeg nå vil bruke til å gjenoprette alt slik det var. Jeg finner frem til filen og får beskjed om at det er fullført. Men når jeg går til "forum hovesiden" så står det kun en test kategori der. 2: Hva er GZip Komprimering og burde jeg aktivere det? 3: Hvordan legger jeg inn egen logo? Hvilke filer skal evt forandres? Endret 5. oktober 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 1. Det er fordi den er for stor. Enten bør du overføre direkte fra database til database (webhosten min gjorde den jobben for meg ) og beholde table navnene, eller så bør du gjøre jobben i phpmyadmin. 2. Det komprimerer teksten i databasen. Bruker litt mer resurser men er genialt. Tekst komprimeres svær bra, og du vil spare plass om forumet er veldig stort. 3. Bare lag en ny i noenlunde samme størrelse, lagre den i samme format på den samme som ligger i temaet og med samme navn. Skriv over. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Takk for svar! Men må jeg ikke forandre på bildet som er der logoen står da? Altså bakgrunnsbildet? Jeg bruker ikke det originale designet. Vel, forumet er ikke så veldig stort og jeg har webhotell på 500mb, så det burde vel holde i massevis? Er det enkelt for en nybegynner å legge opp backup`en via phpmyadmin? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jo det kan du. Bare lag et med samme navn og filtype så vil det nye vises når du har overskrivet det. Dette for eksempel, bare adresen til det du bruker. 500mb holderi massevis, ja. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Takk igjen for svar! Skal prøve det. Jeg har lastet opp forumet til www.mittdomene.com/forum og innstallert det derfra. Hvordan kan jeg gjøre slik at folk kommer direkte til forumet ved å gå til www.mittdomene.com, og uten å måtte gå til www.mittdomene.com/forum. Når jeg innstallerte første gang så brukte jeg phpbb_ som er standard prefix for database tabellene. Men i den backupen jeg har fått så er det mittdomene_ som er brukt som prefix. Jeg har slettet forumet fra serveren, og prøvde å legge det inn på nytt med mittdomene_ som prefix. Men da får jeg feilmelding at dette prefix`et finnes allerede. Men jeg får ikke brukt backup`en jeg har før jeg får til å bruke mittdomene_ prefix`et, siden det ikke fungerer så lenge jeg bruker phpbb_ Dette sier feilmld: En feil har oppstått under oppdateringen av databasen Table 'mittdomene_auth_access' already exists Noen råd? Endret 5. oktober 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Ok, har nå fått det til å fungere, men jeg kommer meg ikke inn i adminpanelet. Får bare opp feilmelding at siden ikke finnes... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du må enten editere i phpmyadmin så server adresse stemmer eller du editerer i dumpfila men det er alltid enkelt når du kan det Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Bruker ikke phpMyAdmin, men hvorfor må jeg forandre noe i dumpfila? Og hva må forandres? Serveradressa skal være riktig den. Er ikke noe problem å installere forumet og heller ikke å få til backup`en (etter at jeg forandret prefix`ene i config.php), men det er ikke helt stabilt forde. Når jeg skal logge inn, så får jeg også denne feilmeldingen om at siden ikke kan vises. Men så lukker jeg vinduet og går inn på nytt, og da er jeg plutselig innlogget. Har ikke gjort noen forandringer i det hele tatt mtp forumet. Det er et helt standard phpbb 2.0.22 forum jeg har lastet opp på serveren med unntak av et desgin som jeg bruker. Har sitti maaange timer siden jeg begynte med dette torsdag ettermiddag, og jeg begynner å bli rimelig drittlei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå