Gå til innhold

Ny CPU til FS Amilo Pro V3205

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bytte ut CPU'er på laptoper? Er det like enkelt som på stasjonær PC? Kan noen som har peiling anbefale en passende CPU?

Jeg finner ikke ut hvordan sokkel CPU'en min har (http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/mobile/en/ds_amilo_pro_v3205_ed1.pdf).

En annen ting jeg også lurer på: Hvorfor står det at jeg kun kan ha max 2GB minne? Har det noe med CPU'en å gjøre, eller er det hovedkortet som bestemmer det?

Jeg er ekstremt fornøyd med laptopen min, så jeg kunne heller tenke meg å oppgradere den enn å kjøpe ny!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Heisann! Føler meg enda ikke helt klok på dette.

Hvordan finner jeg ut hvilke cpu'er som passer til min laptop? Hva heter sokkelen? Er dette noe som svarer seg? Kan jeg installere cpu'en selv? Hva med harddisker, er de enkle å bytte selv? Det er jo en ganske kompakt laptop det er snakk om.

All hjelp er svært velkommen, har veldig lite lyst til å måtte bytte ut Amilo'en min!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Heisann! Føler meg enda ikke helt klok på dette.

Hvordan finner jeg ut hvilke cpu'er som passer til min laptop? Hva heter sokkelen? Er dette noe som svarer seg? Kan jeg installere cpu'en selv? Hva med harddisker, er de enkle å bytte selv? Det er jo en ganske kompakt laptop det er snakk om.

All hjelp er svært velkommen, har veldig lite lyst til å måtte bytte ut Amilo'en min!

Sokkelen heter socket 479.

jeg ville dog ha vært forsiktig med og skifte ut prosessoren selv, da det fort kan hende kjøleløsningen er dimensjonert for den prosessoren du har nå, og at den ikke vil klare varmeutviklingen til den nye. Men skal du skifte ut prosessor ville jeg ha joldt meg til de som du vet at samme laptopen leveres med, da er det større sjanse for at den er kompatibel og at kjøleløsningen takler varmen.

Harddisk er som regel en smal sak og skifte ut selv, de er ofte plassert i en luke under maskinen. Men det er ikke alltid det er plassert på den måten. Noen ganger ligger den mer internt i maskina. Skal du skifte ut harddisken er det viktig at du kjøper en med riktig type kontakt, den bruker enten IDE eller S-ata. Hva din laptop bruker vet jeg ikke. Det er en harddisk i 2.5" størrelsen du skal ha.

MVH. Pac-Man

EDIT: leif

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...