Xzan Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei, Leter etter et program/database verktøy som kan lett editere, overvåke og rett og slett holde styr på hva bedriften har. Har titta litt rundt men finner ikke noe som ser pent, fungerer greit. Skal overvåke, Bøker, Hardware, Software(Lisenser hovedsaklig), Diverse spill og filmer. Bruker nå i dag en access database, men den er begrenset og ser ikke veldig pen ut. Kanskje litt feil kategori men..flytt den i så fall Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Forstår jeg deg riktig at du leter etter det som på teknisk heter asset inventory-system. Her finnes det masse rart tilgjenglig, men en trend jeg har sett er at de fleste ikke skalerer ned til de størrelsene som er på norske bedrifter.(blir altfor mye styr å administrere) I de sakene jeg har vært borti har løsningen faktisk bare vært et godt gjennomtenkt regneark. Er dagens accessløsning så ubrukelig? Utseende kan det jo endres til å se bedre ut, og begrensninger er det da ofte enkelt å komme rundt i access, da slipper du jo å registrere masse ting på nytt også. (vel og merke forstår jeg at du vil vekk fra access av sikkerhetsårsaker). Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 http://www.ocsinventory-ng.org/ har fått mange gode skussmål, men jeg har ikke fått testet den selv ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå