Gå til innhold

Kostilskud under trening


Remlow

Anbefalte innlegg

Har trent på studio i 5-6 uker men har ikke tatt brukt noe protein, Karbo shacke.

 

Lurte egentlig på hva de forskjellige tingene gjør med kroppen og hva man burde ta og når.

 

Protein Shake

Karbo Shake

Creatine

 

 

Har også hørt at med tunge og få rep får man større og sterkere muskler en med litt lettere og flere? Eller er det sån at du bare får større muskler men like sterk?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tunge vekter, få repetisjoner og rask utførelse vil du få aktivert muskelfibrene mer og dermed bli sterkere. Med lettere vekter, mange repetisjoner og "rolig" utførelse vil du bygge muskelmasse. Dette er dog veldig grovt sett, da du selvsagt blir sterkere hvis du trener med lettere vekter og mange repetisjoner også, men ikke like raskt som ved tunge vekter og få repetisjoner. Det gjelder andre vegen også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett

9647868[/snapback]

Den har jeg ikke hørt før. Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett

9647868[/snapback]

Den har jeg ikke hørt før. Hvor har du det fra?

9653848[/snapback]

 

Har ingen kilder på dette, men har perosnlig erfaring og erfaringer med folk jeg trener sammen med.. :)

 

Ta hantelpress som ett eks da, da går man ned så langt ned man kan, dette for å ta den vesle muskelgruppen, som ikke blir med i f.eks benkpress, da stopper armene av selg selv, ikke pga brystkassen... da tar du ytterste delen på brystkassen også... Så og si ingen driver og maxer i hantelpress, dette fordi hantelpressen brukes til og bygge - hele brystet..

 

I f.eks Smithmaskin, bygger man styrke, stangen er fast, så du slipper og bry deg om støttemuskler, her er det bare og presse på uten at du trenger og tenke på å miste stanga på tærne på stakkarn som står bak deg

Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett

9647868[/snapback]

Vær så snill og ikke kom med råd og tilbakemeldinger når du ikke vet hva du prater om. Skal du gi råd eller tilbake meldinger skal du være trygg på det temaet du snakker om, og du bør ha ingånede kunnskap om temaet. Ved å formidle ting du har hørt av en eller annen, skaper bare forvirring av nybegynnere i dette gamet. Og er det en ting vi ikke trenger noe mer av så er det alle de som tror de kan noe, men som bare er med på å spre myter og holder folks potensiale tilbake.

 

Når det er sagt er det du sier her så feil som det kan få blitt. Det er rett og slett bare svada uten noe form for logikk eller sannhet. Jeg vil anbefale deg om å lese litt om temaet. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett

9647868[/snapback]

Vær så snill og ikke kom med råd og tilbakemeldinger når du ikke vet hva du prater om. Skal du gi råd eller tilbake meldinger skal du være trygg på det temaet du snakker om, og du bør ha ingånede kunnskap om temaet. Ved å formidle ting du har hørt av en eller annen, skaper bare forvirring av nybegynnere i dette gamet. Og er det en ting vi ikke trenger noe mer av så er det alle de som tror de kan noe, men som bare er med på å spre myter og holder folks potensiale tilbake.

 

Når det er sagt er det du sier her så feil som det kan få blitt. Det er rett og slett bare svada uten noe form for logikk eller sannhet. Jeg vil anbefale deg om å lese litt om temaet. :)

9658349[/snapback]

Enig. De fleste styrkecoacher foretrekker manualer fremfor stenger til å bygge funksjonell styrke. Er ganske logisk da manualer krever mer av støttemuskulaturen.

 

Når det er sagt er selvsagt styrke veldig øvelsesspesifik. Så hvis man vil bli sterk i vanlig benkpress med stang, så burde man trene mye med denne øvelsen. Vil man bli sterk med manualene burde man trene mye med dem. Når det gjelder maskiner finnes det stort sett bedre øvelser man kan gjøre med manualer og stenger.

 

 

 

Ta hantelpress som ett eks da, da går man ned så langt ned man kan, dette for å ta den vesle muskelgruppen, som ikke blir med i f.eks benkpress, da stopper armene av selg selv, ikke pga brystkassen... da tar du ytterste delen på brystkassen også... Så og si ingen driver og maxer i hantelpress, dette fordi hantelpressen brukes til og bygge - hele brystet..

 

I f.eks Smithmaskin, bygger man styrke, stangen er fast, så du slipper og bry deg om støttemuskler, her er det bare og presse på uten at du trenger og tenke på å miste stanga på tærne på stakkarn som står bak deg

Det er veldig få situasjoner utenfor gymmet der man har den luksusen at løftebanene , eller situasjonen som krever styrke er så fastlåst som i en smithmaskin. Hvis du skal ha funksjonell styrke enten til idrett, eller til andre ting i dagliglivet, er støttemuskulatur alfa omega.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett

9647868[/snapback]

Vær så snill og ikke kom med råd og tilbakemeldinger når du ikke vet hva du prater om. Skal du gi råd eller tilbake meldinger skal du være trygg på det temaet du snakker om, og du bør ha ingånede kunnskap om temaet. Ved å formidle ting du har hørt av en eller annen, skaper bare forvirring av nybegynnere i dette gamet. Og er det en ting vi ikke trenger noe mer av så er det alle de som tror de kan noe, men som bare er med på å spre myter og holder folks potensiale tilbake.

 

Når det er sagt er det du sier her så feil som det kan få blitt. Det er rett og slett bare svada uten noe form for logikk eller sannhet. Jeg vil anbefale deg om å lese litt om temaet. :)

9658349[/snapback]

 

 

er en grunn til at de fleste som bygger muskler driver med hantler.... På treingsstudioet der jeg går får jeg tips av løftere som har vært med i x-antall konkuranser og ser brukbart store ut.... Så hvor feil det er vet jeg nå ikke...

 

men du er vel en sånn verdensmester du så bare styr på.. :thumbup:

Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett
For et ubeskrivelig dumt innlegg! Belastning bygger muskler, belastning bygger også styrke. Forskjellen vil stort sett være at ved å ikke bruke maskiner så vil man i mye større grad trene støttemuskulatur.Det du sier er ikke grovt sett, det er dumt sagt.
Vær så snill og ikke kom med råd og tilbakemeldinger når du ikke vet hva du prater om. Skal du gi råd eller tilbake meldinger skal du være trygg på det temaet du snakker om, og du bør ha ingånede kunnskap om temaet. Ved å formidle ting du har hørt av en eller annen, skaper bare forvirring av nybegynnere i dette gamet. Og er det en ting vi ikke trenger noe mer av så er det alle de som tror de kan noe, men som bare er med på å spre myter og holder folks potensiale tilbake.Når det er sagt er det du sier her så feil som det kan få blitt. Det er rett og slett bare svada uten noe form for logikk eller sannhet. Jeg vil anbefale deg om å lese litt om temaet. :)

er en grunn til at de fleste som bygger muskler driver med hantler.... På treingsstudioet der jeg går får jeg tips av løftere som har vært med i x-antall konkuranser og ser brukbart store ut.... Så hvor feil det er vet jeg nå ikke...men du er vel en sånn verdensmester du så bare styr på.. :thumbup:

Er mange veier til Rom vet du.
Lenke til kommentar
i tillegg vil jeg tilføye at Hantler bygger masse, mens faste stenger/maskiner bygger styrke..... :) også grovt sett
For et ubeskrivelig dumt innlegg! Belastning bygger muskler, belastning bygger også styrke. Forskjellen vil stort sett være at ved å ikke bruke maskiner så vil man i mye større grad trene støttemuskulatur.Det du sier er ikke grovt sett, det er dumt sagt.
Vær så snill og ikke kom med råd og tilbakemeldinger når du ikke vet hva du prater om. Skal du gi råd eller tilbake meldinger skal du være trygg på det temaet du snakker om, og du bør ha ingånede kunnskap om temaet. Ved å formidle ting du har hørt av en eller annen, skaper bare forvirring av nybegynnere i dette gamet. Og er det en ting vi ikke trenger noe mer av så er det alle de som tror de kan noe, men som bare er med på å spre myter og holder folks potensiale tilbake.Når det er sagt er det du sier her så feil som det kan få blitt. Det er rett og slett bare svada uten noe form for logikk eller sannhet. Jeg vil anbefale deg om å lese litt om temaet. :)

er en grunn til at de fleste som bygger muskler driver med hantler.... På treingsstudioet der jeg går får jeg tips av løftere som har vært med i x-antall konkuranser og ser brukbart store ut.... Så hvor feil det er vet jeg nå ikke...men du er vel en sånn verdensmester du så bare styr på.. :thumbup:

Er mange veier til Rom vet du.

 

Stemmer. Er bare å legge fra seg den logikken der med en gang. Jeg trener omtrent bare med stang i benkpress, enten i vanlig benk eller smith....og jeg har ganske god kasse, for å si det sånn.....Det som er viktig er riktig teknikk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...