Gå til innhold

K810 - taster som faller av

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har jo sett at det er mange som skriver hær som jobber i mobilbransjen. Da har de sikkert peiling på hva som reklameres på på telefonene.

Er det et vanlig problem at tastene (menytastene) faller av på Sony K810i?

Er det vanlig at hands-freen ikke funker? Slik har den vært siden jeg tok den opp fra esken. Har ikke brydd meg noe om det da jeg sjelden bruker den. For å forklare litt mer så er det bare tale som ikke funker. Jeg kan høre på musikk, og høre andre under en telefonsamtale, men de kan ikke høre meg. Feilen ligger også i telefon. Funker ikke med andre handsfreesett på min telefon, og mitt sett funker perfekt på andre telefoner av samme type.

Videre lurer jeg på hvor lang tid en slik reparasjon tar? Og da tenker eg mest på tastene.

Grunnen til at jeg spør er at jeg er på andre K810 nå. På den første datt to av tastene av samme dag jeg kjøpte den. Da fikk jeg ny med en gang. Nå er det skjedd igjen, men siden det er gått et par mnd tviler jeg sterkt på at jeg får en ny telefon på rappen som sist gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

På min falt den ene meny-tasten av en dag jeg tok den opp av lomma. Sendte den inn til Moobi for reklamasjon. Der sier de at det er fallskade på mobilen og nekter reparere.

Nå har jeg aldri mistet mobilen fra noe særlig høyde, men tror vel uansett ikke at det er grunnen til at tastene faller av?

Lenke til kommentar

Ser apparatet ok ut så byttes funksjons-tastaturet på garanti. Ser apparatet skikkelig herja ut - ser ut som det har vært i krigen, så er sansynligheten stor for at Sony Ericsson ikke betaler. Det værste du kan gjøre er å lime fast knappene igjen. Da må du i verste fall betale for bytte av funksjons-tastaturet, keyfoil og front.

Tipper 9 av 10 bytte av funkjsons-tastatur som jeg har gjort har blitt dekket av garanti.

Lenke til kommentar
Ser apparatet ok ut så byttes funksjons-tastaturet på garanti. Ser apparatet skikkelig herja ut - ser ut som det har vært i krigen, så er sansynligheten stor for at Sony Ericsson ikke betaler. Det værste du kan gjøre er å lime fast knappene igjen. Da må du i verste fall betale for bytte av funksjons-tastaturet, keyfoil og front.

Tipper 9 av 10 bytte av funkjsons-tastatur som jeg har gjort har blitt dekket av garanti.

Min K810 ser hel og fin ut. Men i tillegg til at en tast falt av, så er utløserknappen til kameraet dårlig. Er dette en kjent feil?

Uansett så mener Moobi at hovedkortet mitt er ødelagt av fallskade og at jeg må betale 320 kr for å få tilbake telefonen - uten nytt tastatur!

Men om jeg skulle ha mistet telefonen i bakken ei gang (hvem gjør vel ikke det?), så er vel ikke det årsaken til at funksjons-tasten har falt av? Jeg mener nå hvertfall at jeg skal få den tilbake med nytt tastatur uten å måtte betale for det. Synspunkter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...