owgrant Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hallo folkens, kjøpte meg nettopp en Intel Core 2 Duo E6850, og vurderer nå å bytte til windows vista. Er det 32 eller 64bits versjonen jeg burde gå for? Ser enkelte plass at cpuen listes som en 32bits, men står også med støtte for 64bits. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Previous Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hei har en Intel Core 2 Duo E6850 bruker xp 64bits da eg har 4gig ram,så mitt råd til deg skaff deg vista 64 bits eller xp 64 bits.vista er vel det beste.Intel Core 2 Duo E6850 støtter 64 bits ja. Endret 5. oktober 2007 av Previous Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Alle C2D modeller er 64bit støttende. Jeg anbefaler 64bit etter egen erfaring. Huska at du må ha 64bit drivere. Kjøper du Vista er det ikke sikkert du trenger drivere, da den finner greit ut av det selv, i alle fall i mitt tilfelle Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Takk for svarene, bestilte 64bits siden jeg skal ha 4GB minne i maskinen. Vært litt skeptisk til å bytte til vista, men gleder meg nå til å få systemet igang Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Vista er en stor overgang..Men det funker, funka for meg, så det går nok bra Har selv 4GB å E6300, og det går rimelig bra her Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Takk for svarene, bestilte 64bits siden jeg skal ha 4GB minne i maskinen. Vært litt skeptisk til å bytte til vista, men gleder meg nå til å få systemet igang 9651180[/snapback] Vista fungerer meget bra, har hatt Vista 64 Ultimate i 4 måneder, og jeg kommer ikke til å gå tilbake til XP. Jeg leser at mange har problemer med Vista, men forstår ikke hvorfor noen har det, hos meg er det ikke noen problemer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kjører Windows XP x64 Edition nå, og kommer i alle fall ikke til å bytte til Vista før etter at SP1 har kommet, og jeg har sett en del ytelses-sammenligninger. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan bekrefte at Xp x64 fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har selv brukt XP 64 litt, og vil si det funker veldig bra, bortsett fra flashdelen i IE 64, den funka ikke.. Vet ikke om det er standard? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er adobe sin feil, men 32bit IE er default, så da fungerer det fint. Det er ikke akkurat til IE at man trenger 64bit (bruker uansett Opera her.) Lenke til kommentar
asle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 hva er forskjellen på 32 og 64 bits da? er den kjappere? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Den er vel raskere, men (nå tar jeg garantert feil) sånn at 64, altså dobbelt av 32, vil da bli dobbelt med informasjon den prosesserer. Enklere forklart, den kan takle opp til dobbelte av infoen du vil sende igjennom, ikke at det blir kjappere, men mer gjennomført, og stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå