Boralis Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Et par linker. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/05/514174.html http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=173396 Ved første øyekast ser det ikke så ille ut,selv om jeg registrerer at jeg som Dieselbileier får punge ut ekstra,bla med vel 400 kr mer i veiavgift + ca 20 øre mere pr liter drivstoff. Greit at drivstoffprisen øker,men mener det er feil å straffe eiere av Dieselbiler med ekstra veiavgift all den tid disse var godkjent slik da de var kjøpt, og det blir da de som ikke har råd til å skifte bil som blir skadelidende/straffet her . Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 jo det så faktisk ganske bra ut. men er jo dumt at de i fjor motiverte oss til og kjøpe diesel og i år straffes vi. og love barnehage dekning for 7 året på rad gjør de også skal jeg klage på noe så er det vei, hvorfor blir det ALDRI prioritert og bygge vei, spesiellt ille for oss som bor i nord. leste for en tid tilbake en artikkel i ei lokal avis om nordnorge satsing der Nasjonal transportplan har en planhorisont fra 2010 til 2019 og et langtidsperspektiv fram til 2040. i 2040 er jeg faktisk 62 år og nypensjonert. skal jeg virkelig bli så gammen før jeg kan kjøre i 90 på en vei uten svinger eller sette meg på et tog Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) og love barnehage dekning for 7 året på rad gjør de også Den var vel litt drøy,de har vel sittet ca 2 år i regering Endret 5. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ser Erna &co kritiserer regeringen for å ikke gi til de fattige,Har Erna glemt at det var nettop dem hun selv tok mest fra,samtidig som hun raserte kommuneøkonomien slik at de eldre fikk det enda værre http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173452 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Oljekorrigert underskudd øker og vi bruker 78 mrd. av oljepengene. Valutakursene har styrket seg så markedene oppfatter dette ekspansivt. Vi får høyere renter fremover. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Brukte regjeringen 7 mrd mindre enn det handlingsregelen tilsier? Betyr det at vi sparer 7 mrd som vi kunne ha brukt til skole og utdanning? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Brukte regjeringen 7 mrd mindre enn det handlingsregelen tilsier? Betyr det at vi sparer 7 mrd som vi kunne ha brukt til skole og utdanning? 9642687[/snapback] Hvis de hadde brukt 7mrd mere ville renta ha økt enda mere..... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hoho kommunistene vil som vanligvis ikke gi noe mer i studielån i år også. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Piss at de syter over miljø også hever prisen på diesel. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Latterlig at de setter opp miljøavgiften på fly med 3kr for Oslo-Bergen, uansett hvilke kompenseringer de gjorde.. Nå tok de miljøsynderne skikkelig i nakken. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Skal moderjord betale miljøavgift for alle skogbrannene, underjordiske kullbranner, vulkan utbrudd og alt levende som har celleånding? Det tross alt 96.6% av all CO2 produksjonen hun står for. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Vi er moder jord, så ja. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hoho kommunistene vil som vanligvis ikke gi noe mer i studielån i år også. 9643238[/snapback] Må du ikke begynne med slikt piss,vi har meg bekjent ikke en komunistisk regjering,om vi skulle ha det på dette grunnlaget har vi hatt det i mange år nå Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Piss at de syter over miljø også hever prisen på diesel. 9643348[/snapback] de oppdaget visst et annet stoff i dieselforbrenning som var farlig, skattetsjefen beklaget og mente slike inkonsekvente oppfordringer ikke skulle skje Endret 6. oktober 2007 av Darx Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Vi er moder jord, så ja. 9645130[/snapback] Du ser ikke poenget her, menneskene står bare for 3,4% av CO2'en. "Alle monner drar, sa musa og pisset i havet" Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er flere hundre år siden vi mennesker kalte oss for "moder jord". Men dette er vel OT. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hurra for en blond bimbo sosse sosialist som skal styre norge for de neste 4 årene! En utdannet pedagog er alltid smart i økonomi? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Neste valg er jo i 2009 da. To år til. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har lest litt i "klimabudsjettet" men jeg har ennå ikke funnet helt ut hvorfor Halvorsen er så stolt. Når det kommer til trafikkbildet i budsjettet er det fåreslått økning i avgifter på diesel, flyreiser og økt veiavgift for diesel biler. Så det jeg lurer på er om de som velger renere alternativ blir belønnet på noe vis. Betaler hybridbiler og vanlige bensinbiler like avgifter?. Biler som bruker biodrivstoff blir de belønnet?. Ut i fra det jeg har sett så ser det ikke slik ut. Derfor spørr jeg, er det noe jeg har gått glipp av eller "klimabudsjettet" en unskydning for å øke avgifter?. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Halvorsen var på nettmøte i DB, og svarte på et sp.mål om ventestønad: Den blir avviklet for nye personer fra 01.01.08 og for alle fra 01.07.08. Alle som idag har ventestønad kommer inn under garantien for langtidsledige og skal få tilbud om tiltak og oppfølging. Det er grunnen til at ventestønaden kan avvikles. Fatter ikke hvordan en såkalt garanti kan rettferdiggjøre opphevelse av ventestønad?? Sosialen neste for de som ikke får mer dagpenger mao. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå