Gå til innhold

Statsbudsjettet diskuter her.

Anbefalte innlegg

Et par linker.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/05/514174.html

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=173396

Ved første øyekast ser det ikke så ille ut,selv om jeg registrerer at jeg som Dieselbileier får punge ut ekstra,bla med vel 400 kr mer i veiavgift + ca 20 øre mere pr liter drivstoff.

Greit at drivstoffprisen øker,men mener det er feil å straffe eiere av Dieselbiler med ekstra veiavgift all den tid disse var godkjent slik da de var kjøpt, og det blir da de som ikke har råd til å skifte bil som blir skadelidende/straffet her .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo det så faktisk ganske bra ut. men er jo dumt at de i fjor motiverte oss til og kjøpe diesel og i år straffes vi. og love barnehage dekning for 7 året på rad gjør de også :)

skal jeg klage på noe så er det vei, hvorfor blir det ALDRI prioritert og bygge vei, spesiellt ille for oss som bor i nord. leste for en tid tilbake en artikkel i ei lokal avis om nordnorge satsing der Nasjonal transportplan har en planhorisont fra 2010 til 2019 og et langtidsperspektiv fram til 2040. i 2040 er jeg faktisk 62 år og nypensjonert. skal jeg virkelig bli så gammen før jeg kan kjøre i 90 på en vei uten svinger eller sette meg på et tog :hmm:

Lenke til kommentar
Hoho kommunistene vil som vanligvis ikke gi noe mer i studielån i år også.

9643238[/snapback]

Må du ikke begynne med slikt piss,vi har meg bekjent ikke en komunistisk regjering,om vi skulle ha det på dette grunnlaget har vi hatt det i mange år nå :nei:

Lenke til kommentar
Piss at de syter over miljø også hever prisen på diesel.

9643348[/snapback]

de oppdaget visst et annet stoff i dieselforbrenning som var farlig, skattetsjefen beklaget og mente slike inkonsekvente oppfordringer ikke skulle skje

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt i "klimabudsjettet" men jeg har ennå ikke funnet helt ut hvorfor Halvorsen er så stolt. Når det kommer til trafikkbildet i budsjettet er det fåreslått økning i avgifter på diesel, flyreiser og økt veiavgift for diesel biler.

Så det jeg lurer på er om de som velger renere alternativ blir belønnet på noe vis. Betaler hybridbiler og vanlige bensinbiler like avgifter?. Biler som bruker biodrivstoff blir de belønnet?. Ut i fra det jeg har sett så ser det ikke slik ut.

Derfor spørr jeg, er det noe jeg har gått glipp av eller "klimabudsjettet" en unskydning for å øke avgifter?.

Lenke til kommentar

Halvorsen var på nettmøte i DB, og svarte på et sp.mål om ventestønad:

Den blir avviklet for nye personer fra 01.01.08 og for alle fra 01.07.08. Alle som idag har ventestønad kommer inn under garantien for langtidsledige og skal få tilbud om tiltak og oppfølging. Det er grunnen til at ventestønaden kan avvikles.

Fatter ikke hvordan en såkalt garanti kan rettferdiggjøre opphevelse av ventestønad?? Sosialen neste for de som ikke får mer dagpenger mao.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...