Gå til innhold

Hvordan fjernstyre pc med synlig remote sjerm.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter et fjernstryringsprogram som lar meg se skjermen på pc`en jeg fjernstryrer. Dette er ikke mulig i remote desktop i windows.

Planen er å ha en mediaserver koplet til tv og anlegg, slik at jeg kan fjærnstyre fra laptop i sofakroken (og se fjernstyringen på tv`en)

Mvh

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tnx.. Det funka

Et spm til: Har store problemer med lagging ved bruk av rmd og vnc, Kjører hele supa på trådløst nettverk...

Hvordan kan man unngå enna laggina? Kabel?

Vil det hjelpe å hooke opp kun serveren med kabel? Det er liten vits å ha kabel i laptoppen je skal fjernstyre med siden jeg liksom skal kunne flytte rundt på meg..

Håper på svar..

Mvh. Sverre

Lenke til kommentar
Tnx.. Det funka

Et spm til: Har store problemer med lagging ved bruk av rmd og vnc, Kjører hele supa på trådløst nettverk...

Hvordan kan man unngå enna laggina? Kabel?

Vil det hjelpe å hooke opp kun serveren med kabel? Det er liten vits å ha kabel i laptoppen je skal fjernstyre med siden jeg liksom skal kunne flytte rundt på meg..

Håper på svar..

Mvh. Sverre

9642132[/snapback]

På alle fjernstyringsprogrammer vil det bli lagging siden det må pakkes sendes som et bilde over nettet. Det som nok lagger minst er Remote Desktop, men det går jo ikke når du skal kunne se bildet på skjermen samtidig. Det vil nok fungere litt bedre med kabel, men det vil fortsatt bli en god del lagging. Her er det responstiden (ping-tiden) som er viktig, ikke kapasiteten.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar
Jeg bruker dette systemet:

http://itpro.no/art/9689.html

9642226[/snapback]

Hamachi er jo helt unødvendig her siden maskinene er på samme nett, så er ikke noe nyttig for han på den siden. Han har tydeligvis fått til å installere og sette opp VNC.

9642245[/snapback]

Jojo sant nokk....men har da vertfall muligheten aa fjernstyre hjemmemaskina naar han er paa tur

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar på inlegget mitt..

Jeg har også funnet utav RMD er mest stabilt.....

Jeg har også lest et sted på forumet her at hvis man stopper wireless zero config tjenesten, skal det lagge mindre.. Det er også faktisk tilfelle, men når jeg gjør dette så dettet jeg ofte ut av nettet, og må starte tjenesten igjen...

Det går greit med litt lagging, men når det blir så mye at man må vente 10-20 sek for å sette på en sang så blir det litt slitsomt. :)

jeg får utforske litt, både med og uten kabel, men blir vel til at jeg bruker rmd siden det går mest smertefritt...

Bruker også noe som heter logmein.com, når jeg skal fjærnstyre fra skolen ol.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...