sverrete Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei, jeg er på jakt etter et fjernstryringsprogram som lar meg se skjermen på pc`en jeg fjernstryrer. Dette er ikke mulig i remote desktop i windows. Planen er å ha en mediaserver koplet til tv og anlegg, slik at jeg kan fjærnstyre fra laptop i sofakroken (og se fjernstyringen på tv`en) Mvh Lenke til kommentar
sverrete Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Tnx.. Det funka Et spm til: Har store problemer med lagging ved bruk av rmd og vnc, Kjører hele supa på trådløst nettverk... Hvordan kan man unngå enna laggina? Kabel? Vil det hjelpe å hooke opp kun serveren med kabel? Det er liten vits å ha kabel i laptoppen je skal fjernstyre med siden jeg liksom skal kunne flytte rundt på meg.. Håper på svar.. Mvh. Sverre Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Tnx.. Det funka Et spm til: Har store problemer med lagging ved bruk av rmd og vnc, Kjører hele supa på trådløst nettverk... Hvordan kan man unngå enna laggina? Kabel? Vil det hjelpe å hooke opp kun serveren med kabel? Det er liten vits å ha kabel i laptoppen je skal fjernstyre med siden jeg liksom skal kunne flytte rundt på meg.. Håper på svar.. Mvh. Sverre 9642132[/snapback] På alle fjernstyringsprogrammer vil det bli lagging siden det må pakkes sendes som et bilde over nettet. Det som nok lagger minst er Remote Desktop, men det går jo ikke når du skal kunne se bildet på skjermen samtidig. Det vil nok fungere litt bedre med kabel, men det vil fortsatt bli en god del lagging. Her er det responstiden (ping-tiden) som er viktig, ikke kapasiteten. Endret 5. oktober 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Blue Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker dette systemet: http://itpro.no/art/9689.html Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker dette systemet: http://itpro.no/art/9689.html 9642226[/snapback] Hamachi er jo helt unødvendig her siden maskinene er på samme nett, så er ikke noe nyttig for han på den siden. Han har tydeligvis fått til å installere og sette opp VNC. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg bruker dette systemet: http://itpro.no/art/9689.html 9642226[/snapback] Hamachi er jo helt unødvendig her siden maskinene er på samme nett, så er ikke noe nyttig for han på den siden. Han har tydeligvis fått til å installere og sette opp VNC. 9642245[/snapback] Jojo sant nokk....men har da vertfall muligheten aa fjernstyre hjemmemaskina naar han er paa tur Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 TightVNC har en liten sikkerhetsfeil da. Kan lett sniffe ut passordet med en trojan, men folk utenfra får jo som regel ikke tilkoblet uansett.. Men på lokalnett er det en fare Lenke til kommentar
likferd Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Man trenger da ikke hamachi for å bruke VNC gjennom internet.. Bare å åpne port 5800 og 5900 i ruteren og koble til med "din.ip.adresse.her:5900" i nettleseren Lenke til kommentar
sverrete Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Takk for alle bra svar på inlegget mitt.. Jeg har også funnet utav RMD er mest stabilt..... Jeg har også lest et sted på forumet her at hvis man stopper wireless zero config tjenesten, skal det lagge mindre.. Det er også faktisk tilfelle, men når jeg gjør dette så dettet jeg ofte ut av nettet, og må starte tjenesten igjen... Det går greit med litt lagging, men når det blir så mye at man må vente 10-20 sek for å sette på en sang så blir det litt slitsomt. jeg får utforske litt, både med og uten kabel, men blir vel til at jeg bruker rmd siden det går mest smertefritt... Bruker også noe som heter logmein.com, når jeg skal fjærnstyre fra skolen ol. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå