pian Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dette har blitt mitt personlige mareritt. Får ikke dratt med variabler fra forms inn i nytt php dokument! av typen <form name="form" action"<?php $PHP_SELF ?>" method="post"> <input .... name="input"> </form> og i neste fil kan jeg ikke bruke $input.... skjønner? Hva er problemet, tror dere? Jeg kjører PHP 4.3.0 og IIS 5.1, med minimum av tukling med innstillinger..mulig det er noe jeg har glemt å sette opp... Dette funka da fint i gamle dager! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 <form name="form" action"<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post"> <input .... name="input"> </form> Med desse to mini-endringane, meiner eg at det skal virke betre... (endringane er echo og semikolon) Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dersom register_globals i php.ini = Off, må du bruke $_POST['input'] i action fila. Dette er for å indikere at variabelen kommer fra en form som benytter metoden "Post" Hvis du har problemer med Notice: undefined variable beskjeden, kan du jo sette error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE; Lenke til kommentar
pian Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 JEpp, det var siste problem. Register_globals = on !!! Dette ble endra fra 4.2.0 eller noe .. funka bra før i tida nemlig men nå er altså register_globals = off som default.. jaja.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå