Gå til innhold

Merkes betyding for kortet.

RandomRex

Anbefalte innlegg

Hey!

Etter å lest artikkelen: http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...d=3445&Itemid=1 , regner jeg med at jeg ikke venter noe lenger med PC kjøp. Så når jeg satte meg ned for å velge skjermkort, kom jeg til å lure på hva de forskjellige merkene på skjermkortet har å si for selve ytelsen. Joa, jeg har lest flere ganger at folk sier det ikke har så mye å si, men jeg mener å huske at jeg og leste et sted at noen av merkene hadde allerede overklokket kortene sine, og dermed kunne yte bittelitt mere.. :)

Derfor, er det noen av disse merkene som er bedre enn de andre?

Fox+

Club3D

Gainward

MSI

POV Geforce

XFX (dette jeg mener jeg hørte var overklokket fra fabrikken)

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XFX har både uklokkede og klokkede kort. Samme med noen av de andre produsenten, f.eks MSI og Gainward. Man kan kjøpe de uklokkede kortene og klokke dem selv, men klart, med en OC-modell har man garanti for at kortet går på de overklokkede frekvensene. Men om prisforskjellen er for høy (kan være opp til 1000+ kroner), da synes jeg ikke det er verdt det.

Lenke til kommentar

Akkurat ja...

Jeg gikk til f.eks nettbutikken netshop.no, men hvem av GTX kortene er da de overklokkede? Eller er det ikke der man kjøper dem? :S

Og, er det noen som vet hvor stor forskjell denne overklokkinga vil gjøre? (fint om noen som har prøvd før og etter)

Og vil et 8800 Ultra kanskje være bedre enn en overklokket GTX? (prisforskjellen på Ultra vs GTX var jo ikke på mer enn ca 400kr på XFX kortene, selvom XFX kanskje generelt er dyrere enn merker som Club3D og Asus)

Skulle gjerne overklokket selv, men har dessverre ikke peiling på klokking, og jeg tror ikke jeg tør begynne med det på et kort som koster mellom 4-5tusen kroner. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...