Gå til innhold

ELITEGROUP GREEN 732

omlid

Anbefalte innlegg

Er dette ein bra bærbar pc? Noen som vet/har erfaring med den.

Etter spec.en så ser den kjempbra ut, men hva med støy og stabilitet?!?!?

Og også teknisk kvalitet, faller den i stykker av den minste ting?

Vurderer å kjøpe denne nå!!!!! Håper på raske svar!!!!!!!!!

Olav Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat kjøpt CL5 fra Whitebox og er storfornøyd. Har sett noen som stusser litt over omstendighetene rundt bedriften osv, men maskinen er RÅ. Er faktisk så og si identisk med Alienware så drivere osv skulle det ikke være noe problem med hvis Whitebox.no skulle forsvinne. Garanti osv er jo litt farlig i så måte, men det er en kalkulert risiko spør du meg.... Maskinen er iallefall det råeste på markedet. se forøvrig den mot G4 i test på ITavisen. :p

Lenke til kommentar

Hei,

du må nok regne med endel støy. PCer fra Elitegroup/ECS, har som regel "spreke" prosessorer som har en tendens til å fort bli varm, derfor er det endel viftestøy. Men nå er ikke Green DeskNote(et skrivebordskoloss med flest mulig standard komponenter).

Men støy blir det uansett. Når CPUen utligner rundt 2,5GHz, hjelper det ikke allverden med P4-Mobile prosessor. Såvidt meg bekjent, er det bare 1-2 modeller med P4-Mobile. Resten går under DeskNote-spesifikasjonen.

Det er som regel mye valuta for pengene, og jeg tror det blir en "slager"

blant studentene i 2003.

Det kommer to nye modeller frem til sommer. Nå i mars kommer det som de kaller "2.5 generasjons produktlinje", mens "3. generasjonen" kommer en gang til våren.

Ellers skal de i år selge maskiner i hopetall. I 2002 ble det solgt nærmere 400 000 bærbare. I 2003 er målet inntil 1 million.

Teknisk info.:

http://www.ecs.com.tw/products/notebooks.h...&function_id=13

Alternativt:

http://anandtech.com/mobile/index.html

-Nasir

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt CL5 fra Whitebox og er storfornøyd. Har sett noen som stusser litt over omstendighetene rundt bedriften osv, men maskinen er RÅ. Er faktisk så og si identisk med Alienware så drivere osv skulle det ikke være noe problem med hvis Whitebox.no skulle forsvinne. Garanti osv er jo litt farlig i så måte, men det er en kalkulert risiko spør du meg.... Maskinen er iallefall det råeste på markedet. se forøvrig den mot G4 i test på ITavisen. :p

Har kikket på den, sende også ein mail til dei og spurte om batterivarighet, synest eg fekk et unvikende svar, så eg vart nok desverre litt avstøtt av servicen. Og firmaet gjer meg usikker, det virker ikkje så solidt nei.

Lenke til kommentar
Har en kamerat som kom med sin Green på skolen her om dagen. De bråken som et uvær, og vifta gikk hele tiden

Bråker den meir eller ein vanleg desktop pc?

Kva bruk hadde dere, eg regner med at den bråker meir til meir ein belaster prosessoren.

Lenke til kommentar
Hvis man bruker programmet speedfan, kan man justere vifta manuelt. Da kan den bli ganske stille.

Men trenger ikkje pcen kjøling då, vifta er vel regulert etter temperaturen på prosessor. Reduserer ein vifte hast. så er det vel ein fare for overoppheting og ustabilitet, så er det så lurt?

Lenke til kommentar
Hei,

du må nok regne med endel støy. PCer fra Elitegroup/ECS, har som regel "spreke" prosessorer som har en tendens til å fort bli varm, derfor er det endel viftestøy. Men nå er ikke Green DeskNote(et skrivebordskoloss med flest mulig standard komponenter).

Men støy blir det uansett. Når CPUen utligner rundt 2,5GHz, hjelper det ikke allverden med P4-Mobile prosessor. Såvidt meg bekjent, er det bare 1-2 modeller med P4-Mobile. Resten går under DeskNote-spesifikasjonen.

Det er som regel mye valuta for pengene, og jeg tror det blir en "slager"

blant studentene i 2003.

Det kommer to nye modeller frem til sommer. Nå i mars kommer det som de kaller "2.5 generasjons produktlinje", mens "3. generasjonen" kommer en gang til våren.

Ellers skal de i år selge maskiner i hopetall. I 2002 ble det solgt nærmere 400 000 bærbare. I 2003 er målet inntil 1 million.

Teknisk info.:

http://www.ecs.com.tw/products/notebooks.h...&function_id=13

Alternativt:

http://anandtech.com/mobile/index.html

-Nasir

Er det elitegroup som har desse måla? Ei salgsauke frå 400000 til 1mill er no ganske stor.

Eg regner med at ein denne pc ikkje støyer meir eller ein destop pc, denne støyer då masse.

Dersom ein samenligner ECS green med fujitsusiemens sine bærbare som også har standard prosessor, kva er forskjella? Er siemens mykkje bedre? Og kva er bedre?

Lenke til kommentar

Har kikket på den, sende også ein mail til dei og spurte om batterivarighet, synest eg fekk et unvikende svar, så eg vart nok desverre litt avstøtt av servicen. Og firmaet gjer meg usikker, det virker ikkje så solidt nei.

Etter å ha hatt den en tid nå kan jeg si at den holder nesten 2 timer med tung adobe premiere, photoshop og spilling på UT2003. Jeg har bestillt den med et extra batteri som mer en dobler dette. Ellers går viften på og av. Når den er på støyer den mindre enn min M700. Husk at dette er en kraftplugg av en desktop erstatter og ikke en ultra portabel sak for musestille lesesaler. Jeg hadde en Powerbook på forelesninger før og ingen reagerte på den. (den støyet). At du blir litt usikker på firmaet skjønner jeg. De har kansje ikke den kompetansesom "tunge" firma som Compaq....dette er vel kansje for å holde prisene nede. Jeg har iallefall fått kjempebra service hele veien. Bedre enn jeg har fått på compaq....(da bør du være firma som har en stor ordre på maskiner).

Konklusjon:

*Den støyer ikke mye

*Den er billig som fy

*Alle kontakter du måtte ønske

Polkasala

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...