Gå til innhold

ps3 40gb til 3000kr

KILMAS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et håp om at PS2-kompabilitet kan bli gjort tilgjengelig via software i framtiden, men skjønner det er vanskelig å få til.

Akkurat nå virker 60 GB Value Packen å være, ja nettopp, best "value".

PS2-kompatibilitet og ikke minst, 2 gratis spill, for bare 500-1000 kroner ekstra...

Lenke til kommentar
Har et håp om at PS2-kompabilitet kan bli gjort tilgjengelig via software i framtiden, men skjønner det er vanskelig å få til.

Akkurat nå virker 60 GB Value Packen å være, ja nettopp, best "value".

PS2-kompatibilitet og ikke minst, 2 gratis spill, for bare 500-1000 kroner ekstra...

9643195[/snapback]

Den eneste grunnen slik jeg ser det til å kjøpe denne nye pakka er hvis man ikke bryr som at PS2 spill ikke virker, har nok med en kontroller og vil absolutt ikke ha de spillene som følger med i den normale pakken. Ellers er denne et mye dårligere kjøp etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar

Ser nå at det er litt forskjell på Norge og England:

The existing Starter Pack*, comprising a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility, an additional SIXAXIS wireless controller and two first party titles will be reduced in price to €499. Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3.

*In the UK and Ireland, the Starter Pack will be replaced by a separate in-store promotion on the 60GB PS3.

Bruker vi den sedvanlige tigangeren blir altså den allerede eksisterende 60 GB Starter Pack i Norge 1000 kroner billigere enn den har vært til nå.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Maguire explains PS3 BC loss

9643836[/snapback]

"we're still better off using that money that we'd put into backwards compatibility in either investing in new games or using that money to help support bringing the price down"

Jeg lurer på hvor mye det ville kostet dem å ikke slette PS2 emulatoren (som de allerede har utviklet) fra 40GB modellen :hmm:

9643966[/snapback]

De har fjernet PS2 ram og videochip. Se i den andre tråden for forklaring..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9643253

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
begynner å friste veldig med ps3 snart. men skal innrømme at jeg ikke liker at de fjerner ps2 bakover kompabiliteten.

angående minnekortleseren, er dette noe som blir mye brukt? og hva bruker folk den til egentlig ?

9643961[/snapback]

Har brukt den til å vise fram ferie bilder. Ps3 har en av de beste bilde viserene som jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Maguire explains PS3 BC loss

9643836[/snapback]

"we're still better off using that money that we'd put into backwards compatibility in either investing in new games or using that money to help support bringing the price down"

Jeg lurer på hvor mye det ville kostet dem å ikke slette PS2 emulatoren (som de allerede har utviklet) fra 40GB modellen :hmm:

9643966[/snapback]

De har fjernet PS2 ram og videochip. Se i den andre tråden for forklaring..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9643253

9643986[/snapback]

Jeg orker ikke lese den lange tråden, men helt siden PS3 ble lansert i europa første gang har den jo blitt solgt uten Emotion engine (PS2 CPU), og all BC har jo blitt emulert i software, så jeg skjønner ikke hva de kan ha endret hardware messig i 40GB modellen

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke lese den lange tråden, men helt siden PS3 ble lansert i europa første gang har den jo blitt solgt uten Emotion engine (PS2 CPU), og all BC har jo blitt emulert i software, så jeg skjønner ikke hva de kan ha endret hardware messig i 40GB modellen

9644064[/snapback]

Herrygud, jeg linket jo deg direkte til hvor det står.. :roll:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

9644064[/snapback]

Herrygud, jeg linket jo deg direkte til hvor det står.. :roll:

9644098[/snapback]

Hehe, oops, selv med min 100MBit linje tok siden et par sekunder å laste (pga de store bildene), jeg så bare en 5 siders tråd og lukket tabben med en gang

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Hehe, oops, selv med min 100MBit linje tok siden et par sekunder å laste (pga de store bildene), jeg så bare en 5 siders tråd og lukket tabben med en gang

9644186[/snapback]

OT-kommentar: Da ville jeg sjekket linjen min. Eller fikset OS/nettleseren.

Lenke til kommentar

9644186[/snapback]

OT-kommentar: Da ville jeg sjekket linjen min. Eller fikset OS/nettleseren.

9644296[/snapback]

OT Svar: Eller skyldt på serveren som bildene ligger på, nå laster siden fortere enn jeg kan blunke

Lenke til kommentar
Det er der du tar feil. EE har hele tiden vært SW emulert i Europa ps3, men GS (grafikk chippen til ps2) og rammen har vært på hovedkortet til ps3. Denne kan foreløpig ikke emuleres i sw.

9644090[/snapback]

Joystiq påstår noe annet: http://www.joystiq.com/2007/10/06/why-the-...y-is-upsetting/

Jeg har aldri åpnet en PS3 så jeg aner ikke hva som er sant, men den generelle oppfatningen er at PS2 emuleringen er totalt software basert.

Lenke til kommentar

Nå har da joystiq i lengre tid forsøkt å sverte Sony og Ps3 på alle mulige måter. Men helt utrolig at de får lov til å holde på slik som dette. Må da være verdens største fanboy(ikke sony) som sitter å tar avgjørelsene på den siden. Joystiq :thumbdown:

Her er ett bilde av det amerikanske Ps3 hovedkortet. EE/GS chippen som også sitter i PS2 slim er veldig tydelig på bildet.

PS3USABoard.jpg

Her ser dere så ett bilde av det europeiske hovedkortet (60 GB versjonen) Her ser vi at EE/GS chippen er fjernet, og en ny chip (GS) er der.

PS3EUROBoard.jpg

Sikkert noen som trenger mer bevis.

A look inside the European PS3

Monday 26th March 2007, 06:06:29 PM, written by Stefan Salzl

Finally the newly revised Playstation 3 model has reached the shores of Europe, but the revision turned out very differently from what everyone expected. When Sony first announced its plans to cut the Emotion Engine (EE) from European units, everyone expected that the Graphics Synthesizer (GS) would be connected to PS3’s southbridge with an eye towards eventual integration of the two components. However, this is not the case.

As can be seen from the main board pictures (New Mainboard pictures from HW Upgrade, Old Mainboard pictures from Watch Impress), the GS is not connected to the southbridge, but placed between the Reality Synthesizer (RSX) and its connections to the HDMI transmitter by Silicon Image and a Sony in house chip called CXM*02*R. As expected, the 32 MB RD RAM chips, legacy of the PS2, have been removed as well. This new setup enabled Sony to cut the CXD9208GP chip, which previously connected the EE+GS chip to the CXM*02*R and the RSX. It still remains unclear whether RSX’s changed serial numbers (from CXD2971GB to CXD2971DGB) are caused by these changes. Moreover, the purpose of the CXM*02*R chip is still unknown.

On the other hand, the southbridge has received a change as well – the serial numbers have changed from CXD2973GB to CXD2979GB. Judging from the size of its heat spreader, we can reliably assume that the southbridge has in fact been transitioned to a 65nm fabrication process. The size has decreased by about 69%. Unfortunately, it is still unknown if the southbridge is in fact the rumoured Toshiba Super Companion Chip.

So all in all, Sony has lowered its cost by removal of the EE, the RD RAM chips and the CXD9208GP chip. Moreover, the southbridge seems to have been moved to a smaller process as well. The new placement of the GS also seems to indicate that it will be integrated into RSX rather than the southbridge in the future.

www.beyond3d.com

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...