Gå til innhold

Å gjøre karriere innen butikkfag mulig?

Windoge

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som har lyst å gjøre det bra innen butikkfag på forumet? Personlig trives jeg veldig godt i faget, og etter grunnkurs og VK1 salg & service jobber jeg for tiden med å ta fagbrev i faget. Det er sikkert mange som ser på butikk som et dårlig yrke som skoletaperne går, og det er sikkert hos mange tilfelle, men det er sikkert andre som vil gjøre det bra. Tar derfor i mot gode tips om hva jeg skal gjøre den dagen fagbrevet er i boks. Har ikke lyst å drive egen butikk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis man vil gjøre det godt innen butikkfaget så er det vel din egen personlighet som teller mest. Min mor er butikksjef i en av de store kjedene. Det er mye arbeid, hardt arbeid, ikke veldig godt betalt, men hun liker det fordi hun er glad i å hjelpe andre mennesker og liker "salgssamtalen".

Evt råd er vel ting du har tenkt på selv, men å finne den bransjen du interesser deg mest for er vel det viktigste. Jeg tror ALLE kunne ha jobbet i butikk hvis de fikk jobbe med den tingen de virkelig virkelig brenner for! :)

En annen ting jeg ville gjort er å ta noen kurs og studier ved en høgskole ved siden av eller på fulltid før du starter opp for fullt i butikkjobb. Det blir mer og mer viktig med en utdannelse hvis man feks vil bli butikksjef, BI har feks en bachelor i varehandel som kan passe. Eller så bør du ta noen kurs i markedsføring og bedriftsøkonomi slik at du har noe å slenge i bordet hvis du skal søke jobb, fagbrev i butikkfag er dessverre ikke så veldig mye verdt blandt mange bedrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...