Gå til innhold

Er/Kommer det Gameboy spill på VC?

Konamixx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde ha GB / GBC spill på VC, som kan lastet ned til minnet på DS. Er ikke sikkert jeg hadde giddet å kjøpe noen, men da er de i alle fall litt mer spillbare en oppblåst på en gigantisk TV, istedenfor håndholdte små spill som de var i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Hvor stor er skjermen på en Gameboy? Liten, meget liten. Hvor mye tror du de må pimpe grafikken for at det skal se ordentlig ut på hvilken som helst TV? Ufattelig mye.

Jeg har en 32" LCD skjerm, jeg måtte jo ha sotti med nesen nesten mitt på TVen for å se hva som skjer på skjermen.

N64 hadde et adapter slik at du kunne spill GB spill på den, noe som ikke ble en komersiell suksess og kom vistnok ikke til Europa eller Amerika.

Lenke til kommentar
Pøh, det fantes GB-adapter til SNES og GC også. Så helt ålreit ut på en stor skjerm.

9646786[/snapback]

Ja jeg er klar over Super Gameboy til SNES og Gameboy player, men det er nå en grunn til at de ikke ble noe komersiell suksess, blant annet grunnet deres begrensninger på spill de kunne spille. Selv med Gameboy player kunne du ikke spille Minish Cap.

Super Gameboy besto mer eller mindre av en Gameboy i cartridge format. Super Nintendo ble kun brukt for å vise bilder på TVen.

Lenke til kommentar
Pøh, det fantes GB-adapter til SNES og GC også. Så helt ålreit ut på en stor skjerm.

9646786[/snapback]

Ja jeg er klar over Super Gameboy til SNES og Gameboy player, men det er nå en grunn til at de ikke ble noe komersiell suksess, blant annet grunnet deres begrensninger på spill de kunne spille. Selv med Gameboy player kunne du ikke spille Minish Cap.

Super Gameboy besto mer eller mindre av en Gameboy i cartridge format. Super Nintendo ble kun brukt for å vise bilder på TVen.

9647597[/snapback]

Det var da ingen begrensinger på Super GameBoy og GameBoy Player? Begge disse maskinene inneholder GB-hardware, og bruker kun maskinen den er koblet til for å sende bilde- og lydsignal til TV-skjermen.

Jeg har selv spilt Minish Cap på min GB-player. Så vidt jeg vet er det kun spillene med bevegelsessensor (som f.eks Wario Ware Twisted) som ikke fungerer på en GB-player til GC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...