Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Fikk problemer med PC i går, bildet sier det meste. Har forsøkt å installere nye drivere til skjermkort (ATI Radeon 9800pro), uten resultat. Skjermkortet som har gått ad dundas? Takker for evt. innspill. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Dette er på selve skrive bordet eller skjemen? Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Skjermen er helt fin, så feilen ligger nok i skrivebordet. Enten er det vel snakk om en hardwarefeil eller driverfeil. Da dette oppsto ut av ingenting, har jeg ingen tillit til det siste. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du har prøvd nye drivere? Vis du har det kan du jo prøve noen eldre. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har sett dette med samme kort. Vi fant aldri ut av det. Omstart gjorde susen som regel. Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Omstart løser ikke problemet. Kjøp av ny PC gjør nok det. PC-en nærmer seg 5 år straks og har ikke hatt problemer i løpet av perioden, så man kan trygt si at den har gjort jobben. Dog er jeg fremdeles spent på om andre har tips på hva problemet kan være. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 PowerColor? Husker det var litt styr med viftene dems Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 PowerColor?Husker det var litt styr med viftene dems 9639723[/snapback] Ville sjekket for støv i viften på skjermkortet. For mye støv(spesielt i hus med røkende) fører til for mye belastning på viften slik at den begynner å gå senere og ikke leverer nok avkjølt luft til kjernen. Ville kikket der først, avmontert viften og støvsugd/tørket vekk alt støvet, samt ny kjølepasta. mvh Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har sett lignende (bare langt langt verre, var over hele skjermen) på en ThinkPad T42. Den endte på service, og ble byttet hovedkort på (integrert skjermkort ...). Var ikke så mye vi kunne gjøre selv i hvert fall ... Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Maskinen ble støvsuget etter at problemet oppstod. Heftige hybelkaniner! Men problemet er fortsatt der. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Maskinen ble støvsuget etter at problemet oppstod. Heftige hybelkaniner! Men problemet er fortsatt der. 9640237[/snapback] GPU'en er svidd.. MAO nytt skjermkort, eller ny PC. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hadde grafikk feil som lignet veldig for en tid tilbake. Det var også på et 9800pro. Flyttet kortet til en annen maskin for å sjekke om det var skjermkortet som hadde feilen. Der fungerte kortet feilfritt. Flyttet kortet tilbake til maskinen hvor feilen hadde vært, og merkelig nok var alt i orden der også. Så kanskje det er verdt et forsøk å ta ut kortet, blåse det ordentlig rent for støv, og sette det inn igjen. Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 En skikkelig omgang med teppebanker skal testes. Satser på at det gjør susen. (Selv om jeg innerst inne håper at kortet har trynet, da jeg er gira på en ny PC.) Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Da er skjermkortet blitt tatt ut, teppebanket og satt inn igjen. På meg virker som det ikke samarbeider når det må "jobbe". Straks jeg starter f.eks et spill, går det kort tid før det oppfører seg som vist i første innlegg. Snakker vi varmgang i kort? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det kan tenkes.. Dette er et problem som ofte forekommer i sammenheng med kraftig overklokking, og overklokking er i mange tilfeller lik varme Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Rens gpuen og smør på med ny kjølepasta, sikkert masse støv som har samlet seg rundt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå