Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Støy" i skjermbilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omstart løser ikke problemet. Kjøp av ny PC gjør nok det. :)

PC-en nærmer seg 5 år straks og har ikke hatt problemer i løpet av perioden, så man kan trygt si at den har gjort jobben.

Dog er jeg fremdeles spent på om andre har tips på hva problemet kan være.

Lenke til kommentar
PowerColor?

Husker det var litt styr med viftene dems

9639723[/snapback]

Ville sjekket for støv i viften på skjermkortet. For mye støv(spesielt i hus med røkende) fører til for mye belastning på viften slik at den begynner å gå senere og ikke leverer nok avkjølt luft til kjernen.

Ville kikket der først, avmontert viften og støvsugd/tørket vekk alt støvet, samt ny kjølepasta.

mvh

Lenke til kommentar

Hadde grafikk feil som lignet veldig for en tid tilbake. Det var også på et 9800pro.

Flyttet kortet til en annen maskin for å sjekke om det var skjermkortet som hadde feilen. Der fungerte kortet feilfritt. Flyttet kortet tilbake til maskinen hvor feilen hadde vært, og merkelig nok var alt i orden der også.

Så kanskje det er verdt et forsøk å ta ut kortet, blåse det ordentlig rent for støv, og sette det inn igjen.

Lenke til kommentar

Da er skjermkortet blitt tatt ut, teppebanket og satt inn igjen. På meg virker som det ikke samarbeider når det må "jobbe".

Straks jeg starter f.eks et spill, går det kort tid før det oppfører seg som vist i første innlegg.

Snakker vi varmgang i kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...