AleksHH Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 jeg får ikke lagt inn skjermkort driveren til skjermkortet mitt Gainward GeForce 8500GT 512MB i ubuntu er det noen som kan hjelpe meg med detta problemet? jeg er helt ny på ubuntu så jeg trenger en detaljert fremgangsmåte på detta takk Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Se her for å installere via pakker. Se her for å installere nVidias aller siste drivere. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Se her for å installere via pakker.Se her for å installere nVidias aller siste drivere. 9639623[/snapback] Bare en note til mr aleks - Du behøver bare å gjøre en av tingene miceagol - dvs du kan ENTEN installere fra Ubuntu's pakkesystem (enkelt, anbefalt for nybegynnere) eller (link 2) installere de nyeste råeste driverne fra nVidia. (ikke anbefalt for nybegynnere) Endret 5. oktober 2007 av Kagee Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Bare en note til mr aleks - Du behøver bare å gjøre en av tingene miceagol - dvs du kan ENTEN installere fra Ubuntu's pakkesystem (enkelt, anbefalt for nybegynnere) eller (link 2) installere de nyeste råeste driverne fra nVidia. (ikke anbefalt for nybegynnere) 9639815[/snapback] Det kan hende du må bruke siste alternativ dersom du får problemer med installering av pakkene, noe som er sannsynlig siden du har 8500 GT. Jeg har 8800 GTS, og må installere de aller nyeste driverne for at det skal fungere. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 jeg har også 8800gts, og det fungerte nå sist jeg prøvde med restricted drivers manager, bare å installere nvidia-glx-new. da slipper man også å reinstallere drivere når man oppdaterer kjernen virker det som. Eneste jeg savner med denne fremgangsmåten er at den ikke legger nvidia-settings i gnome-menyen, slik at en manuelt må starte det med "nvidia-settings". og forresten, man får v100.14.19, som er de nyeste driverne, både fra repoene og fra nvidia's hjemmesider. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 man får v100.14.19, som er de nyeste driverne, både fra repoene og fra nvidia's hjemmesider. 9642012[/snapback] Ok, det visste jeg ikke. Prøvde å finne ut hvilken driverversjon som lå i repoene, men fant det ikke ut, så jeg valgte å installere manuelt av den grunn. Siste jeg installerte nvidia-glx-new fikk jeg X server-krasj. Lenke til kommentar
AleksHH Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 har prøvd begge metodene metode en funker ikke får opp melding om at jeg ikke har noen Restricted Devices metode to får jeg X server-krasj. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 hockey500: Har du Ubuntu 7.10? Hos meg ligger nemlig driverversjon 97.55 i repoene. har prøvd begge metodene metode en funker ikke får opp melding om at jeg ikke har noen Restricted Devices metode to får jeg X server-krasj. 9656541[/snapback] Har du prøvd sudo apt-get install nvidia-glx-new i terminalen som du finner i Programmer > Tilbehør > Terminal? Lenke til kommentar
AleksHH Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 hockey500: Har du Ubuntu 7.10? Hos meg ligger nemlig driverversjon 97.55 i repoene. har prøvd begge metodene metode en funker ikke får opp melding om at jeg ikke har noen Restricted Devices metode to får jeg X server-krasj. 9656541[/snapback] Har du prøvd sudo apt-get install nvidia-glx-new i terminalen som du finner i Programmer > Tilbehør > Terminal? 9658843[/snapback] ja det har jeg prøvd funket ikke Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 smell inn ubuntu gutsy 7.10 og så gå inn på restriced drivers og kryss av for nvidia deretter er det bare å justere skjermoppløsningen ved neste boot og du er good to go. Slik var min erfaring med 8600gt og dell vostro i alle fall. Tror gutsy er mye enklere enn tidligere utgaver, selv om det er i beta (er vel ni dager igjen eller noe) Lenke til kommentar
AleksHH Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 smell inn ubuntu gutsy 7.10 og så gå inn på restriced drivers og kryss av for nvidia deretter er det bare å justere skjermoppløsningen ved neste boot og du er good to go. Slik var min erfaring med 8600gt og dell vostro i alle fall. Tror gutsy er mye enklere enn tidligere utgaver, selv om det er i beta (er vel ni dager igjen eller noe) hvor får jeg tak i denne gutsy versjonen? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 et vilt gjett fra min side: trykk på det gedigne banneret som står midt på hjemmesidene til ubuntu, så kan det hende du finner det du spør etter. miceagol: jeg har 7.10 ja, og her ligger 100.14.19 i repoene. jeg installerte hvertfall med restricted drivers manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå