Gå til innhold

vil søke jobb som politi, men gjorde noe ulovlig..

AudiFan

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten (14 år) så var jeg og 13 andre og gjorde bøll. Startet med epleslank og endte med.... :( flau over det, hater meg selv for å ha gjort det, jeg ville ikke gjøre det men ble helt frysende fast der...klarte ikke å tenke, klarte ikke å gå derifra. ....Vi tente nederst på en blokk :ermm: og slukka det når det ble litt svart. Vi hadde vann og alt så vi fikk slokka det, men da vi skulle løpe så kom det politibiler, ambulanse og brannbiler. Jeg er FRYKTELIG lei over det vi gjorde, men jeg tente ikke, jeg så på som en fryst idiot.

Jeg var ikke 15+ så jeg fikk ikke straff eller noe. Jeg var for liten for straff.

Da lurer jeg på, kan jeg få min drømmejobb som politi? eller har jeg mistet den muligheten?

Takk for svar...

-...jeg hater meg selv...-

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var under den kriminelle lavalder, og dette kom neppe på rullebladet ditt. Med rent rulleblad skal det ikke være problematisk å søke jobb som politi eller vekter. Det er en grunn til at det er satt en slik alder. Når man er ung gjør man ofte dumme ting man angrer på senere i livet.

Lenke til kommentar

Takk for svar, ble litt lettet nå. Er 18 år, men aldergrensa for å bli politi er 21.

Må vente litt, men gud jeg er lettet :)

Jeg var så dum den tiden, men etter det har jeg aldri gjort noe ulovlig.... å være på avhør er ikke gøy, holdte på å gråte :cry:

TAKK for svar alle sammen. :ph34r:

Lenke til kommentar
ting havner på rullebladet selv om du ikke blir straffet..

spør politiet du.

9640845[/snapback]

Problemet med Politiet er at de ikke vil svare om det ligger noe på UPA`en.

Slikt er nå det her på Vestlandet :hmm:

Håper det ordner seg for trådstarter :thumbup:

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar
ting havner på rullebladet selv om du ikke blir straffet..

spør politiet du.

9640845[/snapback]

Problemet med Politiet er at de ikke vil svare om det ligger noe på UPA`en.

Slikt er nå det her på Vestlandet :hmm:

Håper det ordner seg for trådstarter :thumbup:

Vennlig Hilsen

W_B

9641671[/snapback]

Takk :)

Lenke til kommentar

Tror nok du kan bli politi ja.

Jeg har også gjort noe ulovlig, trimmet moped, osv. Men de sa aldri at jeg ikke kunne det, nå kom ikke jeg inn pga karaktersnittet mitt, men prøver igjen i år.

Det som er viktig er at du legger alt på bordet når du er i søknadsprosessen til PHS. Hvis du unnlater å nevne noe og de sjekker opp det de har om deg kan du hvertfall glemme å komme inn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Tror nok du kan bli politi ja.

Jeg har også gjort noe ulovlig, trimmet moped, osv. Men de sa aldri at jeg ikke kunne det, nå kom ikke jeg inn pga karaktersnittet mitt, men prøver igjen i år.

Det som er viktig er at du legger alt på bordet når du er i søknadsprosessen til PHS. Hvis du unnlater å nevne noe og de sjekker opp det de har om deg kan du hvertfall glemme å komme inn.

Lykke til!

9647727[/snapback]

Takk for svar. Hva trenger man i snitt for å komme inn? Man MÅ vel ikke gå service og samferdsel linja for å bli politi? Det er noe som heter politiskole...?

Høres så deilig ut å være politi... :)

Lenke til kommentar

For å komme inn på politihøgskolen må man ha generell studiekompetanse. Det får man via almennfag (studiespesialiserende) eller via påbyggning etter yrkesfag.

Hvorvidt du kan bli politi eller ikke vet jeg. Men ut i fra det jeg har forstått så skal ikke lovbrudd du gjør under den kriminelle lavalder havne på "rullebladet". Men om politiet har et arkiv for intertn bruk vet jeg ikke. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med de inntaksansvarlige på politihøgskolen og spørre dem om det har noe å si.

Lenke til kommentar
For å komme inn på politihøgskolen må man ha generell studiekompetanse. Det får man via almennfag (studiespesialiserende) eller via påbyggning etter yrkesfag.

Hvorvidt du kan bli politi eller ikke vet jeg. Men ut i fra det jeg har forstått så skal ikke lovbrudd du gjør under den kriminelle lavalder havne på "rullebladet". Men om politiet har et arkiv for intertn bruk vet jeg ikke. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med de inntaksansvarlige på politihøgskolen og spørre dem om det har noe å si.

9655650[/snapback]

Takk for svar.

Jeg gidder ikke å gå 2 nye år på vanlig skole, for å bli politi. Politihøgskolen er for så vidt greit, håper at det ikke blir hjemmelekser der :)

Lenke til kommentar
Den lille episoden har nok ikke noe å si nei.

Lykke til, og du?

Si ifra om du ender opp som trafikkpoliti, ok? :)

9666653[/snapback]

Du er den første jeg skal advare :!: hva er mobilnummeret ditt, kan sende sms :)

Det er 2 år enda, får se når tiden kommer.

Lenke til kommentar
Tror nok da at du sliter litt allikevel, for "gidder ikke" er ikke det beste utgangspunktet liksom  :dontgetit:

9666635[/snapback]

Der har du meg... :) sendte mail til politihøgskolen, får sikkert svar innen noen dager, men skal lime inn det jeg får som tilbakesvar her.

Sit and wait... :w00t:

Lenke til kommentar
Takk for svar, ble litt lettet nå. Er 18 år, men aldergrensa for å bli politi er 21.

Må vente litt, men gud jeg er lettet :)

Jeg var så dum den tiden, men etter det har jeg aldri gjort noe ulovlig.... å være på avhør er ikke gøy, holdte på å gråte :cry:

TAKK for svar alle sammen.  :ph34r:

9641103[/snapback]

kast deg inn i militæret, som en eller aen vakt stilling ..ta vekter kurs, etter militæret kan du jo ta politihøyskolen, det er vel den letteste veien å gå kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
kast deg inn i militæret, som en eller aen vakt stilling ..ta vekter kurs, etter militæret kan du jo ta politihøyskolen, det er vel den letteste veien å gå kan jeg tenke meg..

Ja, kanskje det går, men har ikke lyst til å bli vekter. Heller bilmekaniker enn vekter.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Politihøgskolen:

Hallo og hvis du ikke er eldre enn 25 år så forlanger vi generell studiekompetanse med brukbare karakterer (ca 4 i snitt fra videregående).

Du har jo en sak på rullebladet ditt og den må du gi oss info om hvis du søker på Politihøgskolen. Det er Opptaksnemnda som vil avgjøre om denne saken diskvalifiserer deg som student til vår høgskole.

Mvh

Gunnar Klem

---------------------------------------------------------

Dette fikk jeg som svar.... :ermm:

Endret av AudiFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...