Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har den 720 linjen til Bluecom. Hastighet skal være over 50 ikke sant? Men den er ustabil og hopper mellom 30-40 og holder seg under 50. Har sendt mail, men har ikke fått svar. Skal ta å ringe senere. Men det jeg spør etter: Har noen andre opplevd noe slikt med Bluecom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har den 720 linjen til Bluecom. Hastighet skal være over 50 ikke sant? Men den er ustabil og hopper mellom 30-40 og holder seg under 50. Har sendt mail, men har ikke fått svar. Skal ta å ringe senere. Men det jeg spør etter: Har noen andre opplevd noe slikt med Bluecom?

 

Selvfølgelig har noen opplevd dette, det er slike linjeproblemer hos alle ISP-er. Min nabo har store problemer med hastigheten til Bluecom mens jeg har det jeg skal ha. Vi har jobbet endel med naboen min sitt problem uten at vi har funnet ut hva det er.

Antagelig er det et eller annet problem på kabelen mellom han og sentralen men så langt er alle forsøk nytteløse.

Det skal komme en mann fra TN med egnet måleutstyr for ADSL og ta en mer grundig sjekk og analyse av problemet.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har den 720 linjen til Bluecom. Hastighet skal være over 50 ikke sant? Men den er ustabil og hopper mellom 30-40 og holder seg under 50. Har sendt mail, men har ikke fått svar. Skal ta å ringe senere. Men det jeg spør etter: Har noen andre opplevd noe slikt med Bluecom?

 

Prøv og koble vekk alt annet fra splitteren enn modemet og kabeln inn i huset. Du har ikke husalarm tilkoblet telefonlinja?

Lenke til kommentar

Jeg hadde også slike problemer med min 1024/256 linje hos Bluecom , men har hatt noen samtaler og sendt noen hastighetstester til dem på mail . Jeg har alltid blitt hyggelig og hjelpsomt mottat og support forsøker etter beste evne å hjelpe meg . Telenor sjekket linjene og fant ingen feil og skyldte på Bluecom . Bluecom fant ingen feil og klaget tilbake til TN. Det viste seg at feilen lå hos Telenor .. Husk at Bluecom er et lite selskap og Telenor et stort , så de har de samme utfordringer som oss vanlige kunder . De leier også plass i Telenors sentraler og får ofte skylden for ting som er utenfor deres rekkevidde . Har du hastighetsproblemer hos Bluecom gjør følgende:

1. Ring og klag og bevis din hastighet med en test.

2. Få Bluecom til å klage til Telenor som igjen sjekker linjestøy etc.

3. Be om en fast kundekontakt på support hos Bluecom.

4. Be om kompensasjon for den beviste lave hastigheten.

Ikke minst ... Vær hyggelig og gi Bluecom litt tid til å løse problemene .

Jeg sitter igjen med et inntrykk at de er veldig interessert i å få fornøyde kunder .

 

Jeg ble en fornøyd Bluecomkunde etter en uke med diverse hastighetsproblemer som egentlig ikke var Blucom`s ansvar , men feilen lå i sentralen hos Telenor . I dag har jeg 1070Kbit/s i hastighet ..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg hadde også slike problemer med min 1024/256 linje hos Bluecom , men har hatt noen samtaler og sendt noen hastighetstester til dem på mail . Jeg har alltid blitt hyggelig og hjelpsomt mottat og support forsøker etter beste evne å hjelpe meg . Telenor sjekket linjene og fant ingen feil og skyldte på Bluecom . Bluecom fant ingen feil og klaget tilbake til TN. Det viste seg at feilen lå hos Telenor .. Husk at Bluecom er et lite selskap og Telenor et stort , så de har de samme utfordringer som oss vanlige kunder . De leier også plass i Telenors sentraler og får ofte skylden for ting som er utenfor deres rekkevidde . Har du hastighetsproblemer hos Bluecom gjør følgende:

1. Ring og klag og bevis din hastighet med en test.

2. Få Bluecom til å klage til Telenor som igjen sjekker linjestøy etc.

3. Be om en fast kundekontakt på support hos Bluecom.

4. Be om kompensasjon for den beviste lave hastigheten.

Ikke minst ... Vær hyggelig og gi Bluecom litt tid til å løse problemene .

Jeg sitter igjen med et inntrykk at de er veldig interessert i å få fornøyde kunder .

 

Opplevde det samme med min 704 linje... Send målinger, det hjelper! 8)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har noen opplevd dette, det er slike linjeproblemer hos alle ISP-er. Min nabo har store problemer med hastigheten til Bluecom mens jeg har det jeg skal ha. Vi har jobbet endel med naboen min sitt problem uten at vi har funnet ut hva det er.

Antagelig er det et eller annet problem på kabelen mellom han og sentralen men så langt er alle forsøk nytteløse.

Det skal komme en mann fra TN med egnet måleutstyr for ADSL og ta en mer grundig sjekk og analyse av problemet.

 

Nå tror jeg vi har funnet problemet hos min nabo, det var overgangen mellom modemet og TP-kabelen fra splitter som jukset.....

Telenor skal ha skryt, karen kom sent på ettermiddagen og jobbet med feilsøkingen til klokka nesten var ellve på kvelden, han var fra Telenor Networks og ikke Bravida eller noen av de andre montørfirmaene.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet. Betaler for 720 Kbs, noe jeg også fikk levert sånn noenlunde i alle fall til for cirka 14 dager siden.

Lørdag 25 (ormelørdagen) var linjen min helt føkka. Og etter det har den på målinger ligget rundt 340. Sendte epost til bluecom og fikk forsåvidt ett vettugt svar:

 

Hei...

 

Jeg har funnet problemet.

Sentralen du er koblet til har stor trafikk. Løsningen er at vi

oppgraderer hastigheten på sentralen. Dette vet jeg at er bestillt.

 

Jeg antar at det innen 3-4 dager vil bedre seg.

 

Beklager at om dette har vært et problem for deg.

 

--

> Rune Trydal

 

> BlueCom AS

> Sommerrogaten 13-15, N-0255 Oslo, Norway (Besøks- og postadresse)

>

> +47 22 12 14 00 (Sentralbord)

> +47 22 12 14 01 (Telefaks)

> +47 815 33 222 (Support)

>

> http://www.bluecom.no

 

Dette var på mandag. Så ifølge supporteren skal problemene være borte til helgen. Klok av skade tar det vel litt lengre tid. Nå er linja helt mongo. Jeg måler den rundt 200 Kbs, og tiltider nede i 80 Kbs. Kunne heller brukt isdn-linja :cry:

Å spille online (f.eks counterstrike) gir en ping på fra 200-800(!!!). Og det på norske servere jeg vanligvis ville ligget på fra 18-70 i ping på. Det er ikke akkurat en fest... :evil:

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet. Betaler for 720 Kbs, noe jeg også fikk levert sånn noenlunde i alle fall til for cirka 14 dager siden.

Lørdag 25 (ormelørdagen) var linjen min helt føkka. Og etter det har den på målinger ligget rundt 340. Sendte epost til bluecom og fikk forsåvidt ett vettugt svar:

 

Hei...

 

Jeg har funnet problemet.

Sentralen du er koblet til har stor trafikk. Løsningen er at vi

oppgraderer hastigheten på sentralen. Dette vet jeg at er bestillt.

 

Jeg antar at det innen 3-4 dager vil bedre seg.

 

Beklager at om dette har vært et problem for deg.

 

--  

> Rune Trydal

 

> BlueCom AS

> Sommerrogaten 13-15, N-0255 Oslo, Norway (Besøks- og postadresse)

>  

> +47 22 12 14 00 (Sentralbord)

> +47 22 12 14 01 (Telefaks)

> +47 815 33 222  (Support)

>  

> http://www.bluecom.no

 

Dette var på mandag. Så ifølge supporteren skal problemene være borte til helgen. Klok av skade tar det vel litt lengre tid. Nå er linja helt *****. Jeg måler den rundt 200 Kbs, og tiltider nede i 80 Kbs. Kunne heller brukt isdn-linja  :cry:  

Å spille online (f.eks counterstrike) gir en ping på fra 200-800(!!!). Og det på norske servere jeg vanligvis ville ligget på fra 18-70 i ping på. Det er ikke akkurat en fest... :evil:

 

Jess, Bluecom er raskt ute med å skylde på sentralen. Når det gjelder ping, opplever jeg korte intervaller med opptil 800 i ping. Ellers ligger den på rundt 40-70 (Norsk BF1942 server). Har gått en uke siden jeg ringte Bluecom sist, så jeg får ringe dem idag å høre om det er no fremgang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har 704/128 linje fra Bluecom. Hadde det i 1 uke..så begynte et problem. I 2 dager lå jeg kun på 25kb/s på nedlastinger, fikk ikke mere. Jeg ringte Bluecom og de sa at dette ville bli ordnet snarest.

Neste dag hadde jeg over 100kb/s og har hatt det siden. :p

JAHOOOOOOOO!!! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg nettopp hatt samme problem med de. Jeg har en 2048/256 linje fra de, og hadde for noen uker siden STOR hastighetsproblemer med de. Kjørte flere tester, og på det værste var den på 150/150. Det er litt ille.

 

Så jeg sendte da E-mail til dem, og fikk samme dag tilbake om at sentralen skulle bli oppgradert. Da jeg så svarte med at dette skulle kompenseres, fikk jeg ingen tilbakemelding.

 

Så da startet ringingen til support da. Etter mye frem og tilbake mellom forskjellige support plasser og mye krangling på hvor stor kompensasjonen skulle være, fikk vi 3000 igjen. Fikk først tilbud om noen hundre.

 

Men historien er jo det at jeg aldri har fått den hastigheten jeg betaler for. Jeg har godtatt en overhead på 20% og har hatt en stort sett ok hastighet rundt 1500-1600 på tester. Men når det startet å krype nedover mot 600....400....200 og tilslutt 100 da ble jeg forbandet.

 

Men hold en god tone til dem, så er de snill tilbake. det nytter ikke å bvegynne å kjefte på dem.

 

stort sett fornøyd nå.

Lenke til kommentar

 

Prøv og koble vekk alt annet fra splitteren enn modemet og kabeln inn i huset. Du har ikke husalarm tilkoblet telefonlinja?

 

Har dette noe å si? Skal fjerne husalarmen hos meg selv fra isdn og over på den vanlige analoge linjen som bredbandet er koblet på..

Har dette noe å si i form av hastighet? Hvis det, så kobler jeg absolutt ikke om..

Lenke til kommentar

Har dette noe å si? Skal fjerne husalarmen hos meg selv fra isdn og over på den vanlige analoge linjen som bredbandet er koblet på..  

Har dette noe å si i form av hastighet? Hvis det, så kobler jeg absolutt ikke om..

 

I noen tilfeller lager alarmer krøll for ADSL, ta en prat med leverandøren og hør om de har noen råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...