Gå til innhold

Stoppe rekrutering av snusere?

Anbefalte innlegg

Utelukkende synsing uten noe som helst argumentasjon eller underbygging av påstander.

Angående likhetstrekk så er dette særdeles lite relevant å komme med når man snakker om sosialdemokratiet, eller det moderne kapitalistiske samfunnet. Tror du seriøst at det finnes noen som helst muligheter for at man skal innføre en form for ekstremform for laissez-faire eller en slags liberal-anarkisme? At det finnes en stat som i større eller mindre grad har innvirkning på folks liv er en selvfølge, og absolutt ikke noe argument.

9644894[/snapback]

Smalt fra rett kjeft ang argumenter ja.

Hva er problemstillingen din egentlig? Noe du vil jeg skal svare på? Jeg påpekte bare faktum jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kalles kommunisme og er det venstresiden står for og ønsker.

9641145[/snapback]

Åkei.

Kjekt å vite.

Har du noe fra partiprogrammet til SV, eller for den saks skyld RV, som tilsier at de har tenkt å avskaffe all privat eiendomsrett og innføre flat lønn for alle typer arbeid?

Såvidt jeg vet har selv Rødt gitt opp lik lønn for likt arbeid, og ingen nevner noe om å avskaffe privat eiendomsrett.

Dessuten er ikke engang Rødt kommunistiske, og SV er ikke engang sosialister.

Senterpartiet og AP er ikke i nærheten av å være verken sosialister eller kommunister.

De fleste på venstresiden er sosialdemokrater -- og sosialdemokratiet har mye av skylden for at vi lever i verdens beste land.

9641261[/snapback]

ehm. Hva med en slags dekkmetode for å avskaffe privat eiendomsrett, som foreksempel "eiendomsskatt" og "formueskatt"?

Begge disse partiene er både for innføring og ØKNING av disse.

Eiendomsskatt er ett hån mot befolkningen. Det blir som å si, "du kan eie tomten din, men du på må leie den av oss!"

Og formueskatt: "Det er dine penger, men du må betale oss for å eie dem"

Flott land vi bor i, vi har alle verdens innrammingsregel, masse dekningsreformer og masse "pass på den innaktive befolningen" regler. Vi blir gjerne kåret til "det beste landet å bo i", men det betyr ikke at vi har den lykkeligste befolkningen fordi om, selv om vi så absolutt kunne hatt muligheten til å være det.

Jeg kaller Norge ett kommunist-prosessland; land som ønsker tettere sammarbeid med Cuba's Fidel Fiasko og Venezuela har ikke høye ambisjoner om fremtiden.

Heil Stoltenberg!

Lenke til kommentar
Smalt fra rett kjeft ang argumenter ja.

Hva er problemstillingen din egentlig? Noe du vil jeg skal svare på? Jeg påpekte bare faktum jeg.

9645943[/snapback]

Du kan gjerne peke på hvor jeg mangler argumenter.

Staten ser at disse pengene må jo de tjene inn et sted, dermed øker de skatten på snus.

Her er en påstand uten argumentasjon, hvor du synser deg frem til en årsakssammenheng. Jeg sier ikke at det er feil, men det går ikke an å dra induktive slutninger på f.eks. ideologisk grunnlag (slik det later til at du gjør, ved å unnlate argumentasjon for det). Slik du fremstår, så er dette noe du rett og slett induserer via et underliggende syn på en stat som noe ufordelaktig. Noe jeg påpeker er en diskusjon det ikke er noen vits i å ta, siden en stat som ikke «regulerer folks liv» i noen grad; ikke er en stat (vi kan i beste fall tolke det som et ønske om å ha en fullstendig markedsliberalistisk stat, og selv da finner man nær sagt ingen på verdensbasis som er i nærheten - vi i Norge har ingen (seriøse) liberale partier, kun sosialdemokratiske i mer eller mindre grad).

Lenke til kommentar
Vel, dette kan sammenlignes med det de gjorde med kjøreskolen her for et par år siden. De kuttet noen avgifter et sted, men økte de et annet sted. Alt i alt var det like dyrt.

Staten tjener grovt på røyking. Helsebølgen fører til at flere slutter å røyke, og begynner å snuse. Staten ser at disse pengene må jo de tjene inn et sted, dermed øker de skatten på snus.

EDIT

@andre1983 : Men likhetstrekkene er jo det at staten ønsker å regulere folk sine liv.

9642696[/snapback]

Venstresiden ønsker ikke å regulere folk sine liv, men å gi alle folk like muligheter til å lykkes. Betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...