Schjellin Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Ja, som topic sier, så leter jeg etter noen skrekk filmer som har basert seg på en sann historie. Så vist noen vet om noen slike filmer, så kan dere si di her eller linke. Helst link filmene. Alt unntatt Motorsagmassakren mottas med takk. Jeg beklager om det finnes en slik tråd allerede, men jeg fant ingen Endret 4. oktober 2007 av Schjellin Lenke til kommentar
athorb Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Med sanne skrekkfilmer, mener du da filmer som baserer seg på virkelige hendelser? Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Med sanne skrekkfilmer, mener du da filmer som baserer seg på virkelige hendelser? 9638910[/snapback] Ja, skal oppdatere Lenke til kommentar
athorb Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Buffalo Bill i Nattsvermeren (kanskje heller en thriller enn skrekkfilm, men samme faen) er i alle fall basert på samme fyren som Leatherface er basert på. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 The Exorcism of Emily Rose Ganske bra film. Kanskje ikke helt "skrekkfilm", men.. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Amityville The serpent and the rainbow Endret 5. oktober 2007 av Cri Lenke til kommentar
Panic Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Wolf Creek (2005) Baserer seg på virkelige hendelser som knytter seg til Wolf Creek-morderen Ivan Robert Milat. Endret 5. oktober 2007 av Panic Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) "turistas" "Prey" tror jeg "blair witch project" Endret 5. oktober 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 "blair witch project" 9641526[/snapback] Tror virkelig folk at den er ekte enda? Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 "blair witch project" 9641526[/snapback] Tror virkelig folk at den er ekte enda? 9641817[/snapback] Den er ikke ekte i det hele tatt! Det er bevist for en veldig god stund siden :/ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Wolf Creek (2005) Baserer seg på virkelige hendelser som knytter seg til Wolf Creek-morderen Ivan Robert Milat. 9639651[/snapback] Makan til ræva film. Fy faen så skuffa jeg ble. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hostel Du tuller ikke sant? Denne er ikke noe annet enn fantasien til mesteren Tarantino. Lenke til kommentar
............... Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hostel Du tuller ikke sant? Denne er ikke noe annet enn fantasien til mesteren Tarantino. 9642229[/snapback] Trodde ikke tarantino gjorde mer på filmen en å ha navnet sitt på coveret jeg ^^ Lenke til kommentar
Panic Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hostel Du tuller ikke sant? Denne er ikke noe annet enn fantasien til mesteren Tarantino. 9642229[/snapback] The film was billed as "inspired by true events"; Eli Roth claimed to have read about poverty stricken individuals in Thailand who would sell "members of their family to organized crime, then American and European businessmen would pay $10,000 to walk in a room and shoot them in the head." Svakt inspirert kanskje? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tarantino har vel strengt tatt ikke så veldig mye med Hostel å gjøre? Bortsett fra at navnet hans er blåst opp større enn filmtittelen på coveret Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) The Exorcism of Emily Rose Ganske bra film. Kanskje ikke helt "skrekkfilm", men.. 9639410[/snapback] Emily Rose er så absolutt skrekk. Den skremte iallfall meg ganske så godt. From Hell kan en jo si er en slags skrekkfilm, og den er basert på én av utallige teorier omkring Jack the Ripper. Endret 5. oktober 2007 av Synthem Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 The Exorcism of Emily Rose Ganske bra film. Kanskje ikke helt "skrekkfilm", men.. 9639410[/snapback] Emily Rose er så absolutt skrekk. Den skremte iallfall meg ganske så godt. From Hell kan en jo si er en slags skrekkfilm, og den er basert på én av utallige teorier omkring Jack the Ripper. 9642574[/snapback] Ja, det kan kanskje klassifiseres som skrekk, selv om jeg personlig mener det heller mer mot thriller. Ligger et sted i grenseland From Hell er ganske tøff, men jeg liker ikke slutten (teorien bak Jack The Ripper). Det er vel en av teoriene jeg ser på som minst sannsynlig. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Buffalo Bill i Nattsvermeren (kanskje heller en thriller enn skrekkfilm, men samme faen) er i alle fall basert på samme fyren som Leatherface er basert på. 9639045[/snapback] Ed Gein heter han. Han har inspirert flere filmer også, f.eks. Psycho, Manhunter og American Psycho. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Når vi er inne på seriemordere, så skal det visstnok komme en film om/basert på Albert Fish om ikke lenge. Kanskje den mest skremmende personen jeg noen gang har hørt om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå