Gå til innhold

Sanne Skrekk filmer

Schjellin

Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier, så leter jeg etter noen skrekk filmer som har basert seg på en sann historie. Så vist noen vet om noen slike filmer, så kan dere si di her eller linke. Helst link filmene. Alt unntatt Motorsagmassakren mottas med takk.

Jeg beklager om det finnes en slik tråd allerede, men jeg fant ingen :)

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hostel

Du tuller ikke sant? Denne er ikke noe annet enn fantasien til mesteren Tarantino.

9642229[/snapback]

The film was billed as "inspired by true events"; Eli Roth claimed to have read about poverty stricken individuals in Thailand who would sell "members of their family to organized crime, then American and European businessmen would pay $10,000 to walk in a room and shoot them in the head."

Svakt inspirert kanskje?

Lenke til kommentar
The Exorcism of Emily Rose

Ganske bra film. Kanskje ikke helt "skrekkfilm", men..

9639410[/snapback]

Emily Rose er så absolutt skrekk. Den skremte iallfall meg ganske så godt.

From Hell kan en jo si er en slags skrekkfilm, og den er basert på én av utallige teorier omkring Jack the Ripper.

9642574[/snapback]

Ja, det kan kanskje klassifiseres som skrekk, selv om jeg personlig mener det heller mer mot thriller. Ligger et sted i grenseland :)

From Hell er ganske tøff, men jeg liker ikke slutten (teorien bak Jack The Ripper). Det er vel en av teoriene jeg ser på som minst sannsynlig.

Lenke til kommentar
Buffalo Bill i Nattsvermeren (kanskje heller en thriller enn skrekkfilm, men samme faen) er i alle fall basert på samme fyren som Leatherface er basert på.

9639045[/snapback]

Ed Gein heter han.

Han har inspirert flere filmer også, f.eks. Psycho, Manhunter og American Psycho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...