Gå til innhold

SECC2- hva er nå det?

Binzer

Anbefalte innlegg

Okai, jeg vet at SECC2 er en betegnelse på hvordan CPU`en er montert på hovedkortet, og har vel også funnet ut at det er det samme som Slot1, men :

Dersom jeg vil oppgradere min Dell Dimension XPS T500 (500Mhz), hvilken CPU skal jeg da kikke etter hos f.eks Komplett.no?

I menyen der finnes verken SECC2 eller Slot1 som et valg, kun disse:

Slot 2 (Pentium III Xeon)

Socket 423

Socket 478

Socket 7

Socket A

Socket FCPGA

Socket Int-mPGA

Socket M

Betyr det at det ikke lenger er mulig å kjøpe "min" modell, eller har den bare bytta betegnelse?

I følge dokumentasjonen på PC`en støttes CPU-hastigheter opp til 850 Mhz. Betyr det at jeg ikke kan gå høyere, eller betyr det bare at det ikke fantes noe kjappere på den tiden da PC`en var ny (1999)?

mvh Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okai, jeg vet at SECC2 er en betegnelse på hvordan CPU`en er montert på hovedkortet, og har vel også funnet ut at det er det samme som Slot1, men :

Dersom jeg vil oppgradere min Dell Dimension XPS T500 (500Mhz), hvilken CPU skal jeg da kikke etter hos f.eks Komplett.no?

Slot1 er veldig sjelden idag, men det er kanskje noen nettsjapper som har den inne. Mulig vaagenconsult har ... Sjekk i "Webshopguiden" for url.

Ellers så fins det FCPGA-> Slot1 adaptere, men jeg har ikke sett noen slike her i Norge. Da kan du bruke vanlige socket P3... men prisen på et adapter og en ny P3 koster vel mer enn et billig socket-A hk og en XP1700+ ... og XP'n vil være MYE kjappere.

Betyr det at det ikke lenger er mulig å kjøpe "min" modell, eller har den bare bytta betegnelse?

Discontinued by Intel. Ikke i salg lenger, bortsett fra som rest.

I følge dokumentasjonen på PC`en støttes CPU-hastigheter opp til 850 Mhz. Betyr det at jeg ikke kan gå høyere, eller betyr det bare at det ikke fantes noe kjappere på den tiden da PC`en var ny (1999)?

mvh Svein

Kan godt stemme, merkemaskiner er kjent for å ha kjipe hovedkort. Kanskje en BIOS-oppdatering kan gi deg opp til P3-1000. P3-1133 og høyere, samt Celeron 1000Mhz vil nok IkKE gå, selv med en bios-opptatering siden Intel byttet betydningen av 10 pinner på FCPGA->FCPGA2 innpakkningen. Gudene veit hvorfor ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...