Glenn90 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Dette er muligens litt off topic: Lurer på om noen kunne ha laget en enkel bat fil som forandrer oppstartslyden i windows XP. En venn av meg har laget en morsom sang som består kun av windowslyder, som vi har tenkt å legge den innpå noen tilfeldige laptopper i klassen. :!: Kun for morro, har ikke tenkt å ødelegge for noen. Her er sangen: Windows Machine Kan tenke meg at man må forandre filen som ligger i oppstartslydaddressen. Takk på forhånd Endret 4. oktober 2007 av Glenn90 Lenke til kommentar
backup Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kan tenke meg at man må forandre filen som ligger i oppstartslydaddressen. Tja, så enkelt er det nok ikke vil jeg tro med mindre det gjøres manuelt via kontrollpanelet. Imidlertid, i registernøklene: HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\.Default\SystemStart\.Current HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\.Default\SystemStart\.Default finner du Oppstart.wav, norsk windows, (Startup.wav engelsk windows) som oppstartlyden, current og default. Dermed er det bare å lage et lite bat-script som bytter ut adressen til Oppstart.wav med adressen til den oppstartlyden du vil ha og som selvsagt må ligge på offerets maskin da. Prøv å lage scriptet på din egen hjemmemaskin først, fin trening vet du, men husk å ta backup av registeret først, hihi. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det enkleste er vel å gi nytt navn på fila for oppstartslyden og deretter kopiere inn ny fil med det opprinnelige filnavnet, da slipper du å fucke til registeret Noe sånt: ren "C:\Windows\Media\Windows XP Startup.wav" "Windows XP Startup.bak" copy X:\myStartupFile.wav "C:\Windows\Media\Windows XP Startup.wav" Lenke til kommentar
backup Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Enig xtc, din løsning er smartere så sant man vil ha oppstartlyden liggende på C:\WINDOWS\Media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå