b1dik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 I dag satt jeg inn et lydkort i hadde liggende, det er av denne typen. Jeg har et 5.1 lydkort onboard men tenkte at dette sikkert var litt bedre ihvertfall. det som er problemet er at når jeg hører på musikk i f.eks WinAmp har jeg bare 2.1 lyd, med det onboard lydkortet hadde jeg 5.1 lyd. Jeg har byttet til 5.1 i windows på kontrollpanel og i det creative programvaren som følger med. Når jeg tester i creative programvaren får jeg lyd i alle 5 høytalerene, men ikke når jeg hører på musikk i winamp. Har også deaktivert onboard lydkort. Noen som har en ide hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Sikkert bare en instilling i Winamp eller FFDShow eller noe lignende. Lenke til kommentar
b1dik Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Har letet i winamp etter innstiller til det, men fant ikke noe. Og har jo ikke endret noe etter at jeg byttet lydkort. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er driverene. Hvis du har installert driverene, ma du lete inni programmet som fugte med driveren for lydkortet. Var det jeg matte gjore. Lenke til kommentar
b1dik Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 arh... dum jeg er, fant det nå, thnx Ståle Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Når man spiller "vanlig" musikk er jo denne vanligvis bare 2-kanals, og dermed blir det lyd bare i fronthøyttalerne. I Creative-kontrollpanelet under EAX, er det en innstilling som heter CMSS. Her kan du oppskalere vanlig 2-kanals stereo til 4-kanals stereo. Hvis du har CMSS på hele tiden kan det ofte bli krøll i spill som gir 5.1-lyd - dette merkes f.eks. ved at retningsbestemt lyd ikke lenger er retningsbestemt, men høres i fler enn 1 høyttaler. Endret 8. oktober 2007 av Caze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå