Irrelevant Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Gjelder angreretten dersom man har åpnet emballasjen til varen? Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Man har 14 dagers angrerett! Tror ikke det har noe og si me embalasjen.. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hva gjør butikken da med den returnerte varen? Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Selger den som demobrukt/angrerett med noe redusert pris sikkert.. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Selger den som demobrukt/angrerett med noe redusert pris sikkert.. 9639451[/snapback] Kan evt brukes internt på demoPC'er eller ferdigbyggede PC-er. Evt tas vare på for erstatningsvare ved garanti situasjoner etc. Mange muligher. En forbruker har 14 dagers angrerett på postordre handel (kjøp av data hardware over nettbutikk er postordrehandel) og denne 14 dagers angreretten gjelder selv om emballasjen er brutt. 14 dagers angrerett gjelder så lenge forbrukeren har tatt vare på produktet slik at det er som nytt, men det er en fordel å ta vare på emballasjen og åpne den pent slik at det blir lettere for nettbutikken å kunne selge det som demobrukt f.eks. Jo bedre man tar vare på produkt, ekstra utstyr, CD'er og manualer etc + emballasje jo lettere er det for butikken å godta angreretten når de får det i retur. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Selger den som demobrukt/angrerett med noe redusert pris sikkert.. 9639451[/snapback] Er mange butikker som ikke selger demovarer. Endret 5. oktober 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Er mange brukte butikker som ikke selger demovarer. 9640398[/snapback] Hva er det du definerer som brukte butikker? Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Er mange brukte butikker som ikke selger demovarer. 9640398[/snapback] Hva er det du definerer som brukte butikker? 9640541[/snapback] Skrivefeil Et ord for mye der. Darkzhade: Løgnas! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Legg ved en kopi av fraktkvitteringen med en notis "Jeg vil ha tilbake frakt til kontonummer xxx" om du vil ha den tilbakebetalt. Jeg fikk ikke tilbake frakt fra komplett før jeg begynte med dette. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg la med kvitteringen da jeg kjøpte en slik smartboks da jeg sendte K810i-en i retur. Men det var ikke på angrerett, da. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 eh, lyver jeg? er jo ikke relevant om de selger demovarer eller ikke. angrerett har du uansett. også om du har åpnet varen ... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Legg ved en kopi av fraktkvitteringen med en notis "Jeg vil ha tilbake frakt til kontonummer xxx" om du vil ha den tilbakebetalt. Jeg fikk ikke tilbake frakt fra komplett før jeg begynte med dette. 9640563[/snapback] Du må dekke frakt tilbake til butikken ved angrefrist... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Legg ved en kopi av fraktkvitteringen med en notis "Jeg vil ha tilbake frakt til kontonummer xxx" om du vil ha den tilbakebetalt. Jeg fikk ikke tilbake frakt fra komplett før jeg begynte med dette. 9640563[/snapback] Du må dekke frakt tilbake til butikken ved angrefrist... 9641267[/snapback] Stemmer det slik jeg oppfatter lovverk/rutiner etc. Ved angrefrist så er er det forbruker som dekker frakt. Ved retur på garanti/reklamasjon så er det butikken som dekker frakt. Lenke til kommentar
nb Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg returnerte en trådløs router som tok kvelden, den "nye" jeg fikk hadde firmware som var over ett år gammel, så det er nok ikke helt urimelig at det er et bruksområde for returvarer. Tviler på at noen butikk eller produsent har så lang lagerbehldning på et slikt produkt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Gjelder angreretten dersom man har åpnet emballasjen til varen? 9638339[/snapback] Ja den gjelder på ALLE varer untatt på software med lisens, feks en cd med et os,har du der brutt embalasjen kan den ikke angres. Utover dette har du 14 dagers angrerett,du trenger heller ikke begrunne dette ytterligere overfor butikken. Husk at de fleste nettbutikker krever at du sender dem en mail for å få returnr hos dem,ta kopi av mailen du sender. Endret 5. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kunden ska ha tilbake alt som ble betalt for å få varen TIL seg. Dette inkluderer også frakt fra butikk til kunde. Kunden skal betale frakt tilbake til butikk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Vekker liv i en gammel tråd. Jeg kjøpte en SE HGE-100 (gps-modul til SE telefoner) og den kom i sånn hard plast som må klippes. Jeg er ikke fornøy med den og vil returere den. Jeg har hivd plasten men produktet er som nytt og jeg manualen. Kan jeg returnere denne? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er den kjøp i en vanlig butikk så nei! Er dog enkelte butikker (elkjøp) som tilater deg å returnere varen selv om du mangler embalasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå