Ditech Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 har noe oljesøl fra turbo`? farlig? hva kan gjøres? hva bør gjøres? er en garret.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 har noe oljesøl fra turbo`? farlig? hva kan gjøres? hva bør gjøres? er en garret.. 9638146[/snapback] Oljesøl er sjenerellt ikke bra, du må finne ut hvor lekkasjen er. Kjenn etter slakke på turbin akselen, det skal være en liten slakke opp og ned men ikke aksialt. Ellers kan det være kobber ringene til olje røret eller slangeklemme på olje retur. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 ok, så det må ikke være noe alvorlig nødvendigvis... Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Oljelekkasjer er da alvorlig nok. Tenk deg om returen fra turboen løsnet... Eller enda bedre, tilførselen som står under trykk Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 olje søl er ikke bra.. tenk deg masse olje på tubinhuset på turboen, og temp'en på turboen ligger på godt over 500 grader celsius, bam, så står hele motoren i fyr og flammer.. finn lekasjen og fix den før du bruker bilen mer.. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Ta en titt her http://www.turbo.no/trouble.htm Endret 6. oktober 2007 av ilstang Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 takk takk... skal prøve å ta et bilde.. lettere da tror jeg... er ikke noen mengder det er snakk om.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Alle turboer bruker litt olje.. Du vil alltid finne masse oljesøl inni turboslanger og kanskje det henger en dråpe her og der. Har du gammel interooler vil du merke forskjell hvis du renser den for gammel olje. så lenge det ikke drypper er det ikke stor fare. Se hva som kommer ut av eksosen når du tømmer ut et gir. Svart røyk er ikke bra, men litt er det uansett. La oljenivået ligge på midten eller ned mot min. på peilepinnen. Da bruker den ikke så mye olje. vet at det hjelper på noen motorer. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Ok... Ja, har nettopp tatt oljeskift selv... Tok ut bunnpluggen, og byttet innsatsfilter. lot det renne lenge... oljen var lunken. Er så flergrads lettløpsolje, så er nesten som melk... Oljen så helt fin og sort ut. Står i instruksjonsboken at motoren tar 4,2 liter olje, fylte derfor på 3 flasker, altså 3 liter, og dro motoren 1 runde og stoppet umiddelbart. Peilet. Lå rett over minimum.. fylte på litt mer, og brått var den 1mm over maks.. uten at jeg hadde fylt på mer enn ca 3,5 liter... litt merkelig... er det fordi det ligger olje andre steder også? Når jeg tømmer et gir kommer det hvit/grå røyk på høyt turtall... bare diesel det vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Motoren din tar nok 4,2 liter, du må bare fylle filteret først. start motoren og la den gå i 10 sekunder, da er alle kanaler og filteret fyllt. Peil igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå