Gå til innhold

Forferdelig med Norsk-etnisk flertall på skolen?

Anbefalte innlegg

Kampen mot Nazi-skolene

Jeg har jo tatt for meg et par saker som handler om temaet “innvandring” og “nye landsmenn” men at jeg skulle oppleve noe så grotesk som den artikkelen jeg fikk brettet rett i tryne i Fædrelandsvennen hadde jeg aldri trodd.

Aldri har jeg opplevd å bli stigmatisert og fremmedgjort og stemplet som “et problem” bare fordi man rett og slett var Norsk.

normal_fvn_20070921.jpg

Se på bildet, se hvor “alvorlige” de norske barna ser ut.

Det er jo så synd på dem; her har de ingen fremmedkulturelle venner.

Så ser vi på bildet under, hvor 60 % er av minoritets språklig bakgrunn;

se hvor glade og fornøyde de er.

Skal vi tolke Fædrelandsvennen korrekt, så er samtlige Norges skoler som ikke har korrekt prosent fremmedkulturelle de reneste nazi-reder da altså!!

- Og noe så forferdelig kan vi selvfølgelig ikke akseptere….

Nå er det altså et problem å være for mange “Norske” i Norge også?

- Les hele artikkelen på www.sinna.no >>

ADVARSEL: Språkbruken på denne bloggen kan være støtende.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kampen mot Nazi-skolene

Jeg har jo tatt for meg et par saker som handler om temaet “innvandring” og “nye landsmenn” men at jeg skulle oppleve noe så grotesk som den artikkelen jeg fikk brettet rett i tryne i Fædrelandsvennen hadde jeg aldri trodd.

Aldri har jeg opplevd å bli stigmatisert og fremmedgjort og stemplet som “et problem” bare fordi man rett og slett var Norsk.

normal_fvn_20070921.jpg

Se på bildet, se hvor “alvorlige” de norske barna ser ut.

Det er jo så synd på dem; her har de ingen fremmedkulturelle venner.

Så ser vi på bildet under, hvor 60 % er av minoritets språklig bakgrunn;

se hvor glade og fornøyde de er.

Skal vi tolke Fædrelandsvennen korrekt, så er samtlige Norges skoler som ikke har korrekt prosent fremmedkulturelle de reneste nazi-reder da altså!!

- Og noe så forferdelig kan vi selvfølgelig ikke akseptere….

Nå er det altså et problem å være for mange “Norske” i Norge også?

- Les hele artikkelen på www.sinna.no >>

ADVARSEL: Språkbruken på denne bloggen kan være støtende.

9638107[/snapback]

Hvis du leser artikkelen, får man et annet inntrykk enn hvis man bare leser forsidetittelen, som bærer tydelig preg av såkalt førstesidespråk. Blant annet at rektor på en av skolene med null minoritetselever av 416 selv erkjenner at skolen ikke gjenspeiler samfunnet i Kristiansand.

- Vi gjenspeiler jo ikke samfunnet, for Kristiansand er en flerkulturell by. Uten dette innslaget går vi glipp av et mangfold, for vi har mye å lære av hverandre i ulike kulturer, erkjenner rektor Anne Lise Gjul ved Dvergsnes skole.

Hun peker på flere årsaker til at få innvandrerfamilier har bosatt seg i Randesund: Høye boligpriser, stor andel eneboliger i forhold til mindre enheter og stor avstand til sentrum.

Skolen forsøker å kompensere med et sterkt internasjonalt engasjement, blant annet gjennom innsamling til et hjelpeprosjekt i Tanzania.

- Vi er jo også pålagt, gjennom læreplanen, å sette elevene inn i andre kulturer, understreker rektor Gjul.

- Frykter du fordommer?

- Jeg håper jo inderlig vi klarer å gi dem en ballast hvor de er bevisst at Norge er blitt et flerkulturelt samfunn, svarer hun.

I artikkelen gir også en kilde uttrykk for hvordan man kan begrense disse "getthoene"

- All forskning viser at jo mer kontakt man har med minoriteter, dess mindre fremmedfiendtlige blir folk, uttaler fungerende generalsekretær Sylo Taraku til Fædrelandsvennen.

Han anbefaler tiltak for å sikre bedre integrering og bruker barnehagen til sin sønn i Drammen som eksempel. Der er det satt et tak på 50 prosent minoritetsspråklige.

- Men det er også viktig at minoritetsfamilier som velger å flytte til andre deler av kommunen, blir inkludert, mener han.

Slett ikke dumt, spør du meg. Og ikke minst veldig lite å hisse seg opp over.

Edit: Og jeg synes så definitivt ikke at du tolker Fædrelandsvennen rett? Hvor kommer nazi-bildet inn hen?

Rubbish.

Edit2: Så plutselig denne 'artikkelen' på din egen hjemmeside. Og skjønte plutselig litt mer av hvordan du kan klage på noe sånt.

Endret av toysegutten
Lenke til kommentar
Hvis du leser artikkelen, får man et annet inntrykk enn hvis man bare leser forsidetittelen, som bærer tydelig preg av såkalt førstesidespråk. Blant annet at rektor på en av skolene med null minoritetselever av 416 selv erkjenner at skolen ikke gjenspeiler samfunnet i Kristiansand.

9638275[/snapback]

Jepp, artikkelen er litt mer moderat på nettutgaven som jeg linket til.

Det var først og fremst forsiden på avisen jeg ble utrolig irritert over.

Det jeg reagerer på er at man i det hele tatt får seg til å si at det er et "problem" at man ikke har tilstrekkelig mange elever av minoritetsbakgrunn.

Viss vi snur litt på flisa, så kan vi jo heller si at det er et problem at noen skoler har litt for få etnisk Norske elever?

Skoler som har et flertall av ikke etnisk Norske elever oppstår som en naturlig konsekvens av at det bor flere i den bydelen, og det er jo selvfølgelig greit .

Jeg synes da det bør være det samme motsatt vei, at dersom det ikke bor så mange med minoritetsbakgrunn i et område så bør det være greit.

Å i det hele tatt si at det er et problem å være for mange Norske i en Norsk skole får meg direkte forbanna.

Jo da, det er mye snakk om integrering og at det ikke gjenspeiler samfunnet forøvrig, men hva så egentlig?

Misforstå meg rett, jeg har ikke noe imot mennesker med minoritets bakgrunn, men det er holdninger som at vi er "for mange Nordmenn i Norge" jeg reagerer på.

Når det gjelder den artikkelen om "rasistisk avstemning" så er det ikke indirekte valgresultatet jeg reagerer på.

Det er fantastisk at folk engasjerer seg og stemmer under valget, men jeg gjør meg noen tanker om fremtiden.

Om 50 år kan det største partiet likegodt være et Muslimsk folkeparti og ut i fra vårt demokratiske system vil dette selvfølgelig være helt greit.

Jeg ser på episoden i Drammen som et tegn på hva som kommer i fremtiden...

For mitt vedkommende vil jeg si det er like naturlig at vi i fremtiden får et muslimsk parti, og hvorfor ikke en muslimsk statsminister.

Jeg sier ikke at dette er feil, men at dette kanskje ikke er hva vi er vant med, og at vi nordmenn godtar det meste når alt kommer til alt

Lenke til kommentar

9638275[/snapback]

Det jeg reagerer på er at man i det hele tatt får seg til å si at det er et "problem" at man ikke har tilstrekkelig mange elever av minoritetsbakgrunn.

Viss vi snur litt på flisa, så kan vi jo heller si at det er et problem at noen skoler har litt for få etnisk Norske elever?

Skoler som har et flertall av ikke etnisk Norske elever oppstår som en naturlig konsekvens av at det bor flere i den bydelen, og det er jo selvfølgelig greit .

Jeg synes da det bør være det samme motsatt vei, at dersom det ikke bor så mange med minoritetsbakgrunn i et område så bør det være greit.

Å i det hele tatt si at det er et problem å være for mange Norske i en Norsk skole får meg direkte forbanna.

Jo da, det er mye snakk om integrering og at det ikke gjenspeiler samfunnet forøvrig, men hva så egentlig?

Misforstå meg rett, jeg har ikke noe imot mennesker med minoritets bakgrunn, men det er holdninger som at vi er "for mange Nordmenn i Norge" jeg reagerer på.

9639909[/snapback]

Det som sies er egentlig at fordelingen er feil. Blant annet sies det i artikkelen at det er for mange med minoritetsbakgrunn på enkelte skoler, og at de vil stoppe slik "ghettofisering" - på godt og vondt. Sånn som her, der det foreslås at max. antall barn med minoritetsbakgrunn på en barneskole skal være 50%:

Han anbefaler tiltak for å sikre bedre integrering og bruker barnehagen til sin sønn i Drammen som eksempel. Der er det satt et tak på 50 prosent minoritetsspråklige.

- Men det er også viktig at minoritetsfamilier som velger å flytte til andre deler av kommunen, blir inkludert, mener han.

Lenke til kommentar
All forskning viser at jo mer kontakt man har med minoriteter, dess mindre fremmedfiendtlige blir folk, uttaler fungerende generalsekretær Sylo Taraku til Fædrelandsvennen.

Hadde disse pseudoforskersosionomene og miljøterapautene visst noe om ekte 'forskning' hadde de kanskje ikke begynt med utgangspunkt i en masse antagelser som fremdeles gjenstår å bevise.

Problemet med innvandring i Norge er at vi hovedsakelig har tatt inn asylsøkere og flyktninger, uten utdannelse (eller alminnelig dannelse for den sakens skyld), og som kongregerer seg i ghettoer, nekter å integrere seg, og som overbelaster de fleste sosiale områder.

Innvandring er bra. Men det må være av riktig type. Heldigvis ser det nå ut til at dette er iferd med å rette seg opp... men for Oslos del kan løpet allerede være kjørt. Her er straks en majoritet av skolebarna muslimer.

Lenke til kommentar

Min erfaring er motsatt. Jeg gikk på en skole med et stort antall innvandrere og hele skolen var et rent voldshelvete. Pakistanske gjenger regjerte skolen og man måtte passe å ikke se dem i øynene eller komme nær dem i gangen for da kunne man blitt banket opp eller fått drapstrusler rettet mot seg.

Så flyttet jeg ut til et nytt sted og kom til en skole med rundt 5-6 innvandrere totalt, der var vold neste et fremmedord. Utrolig godt miljø og innvandrerne som var der så ut til å ha integrert seg bra og passet godt inn. Nei takk, jeg foretrekker det motsatte.

Lenke til kommentar
Jeg gikk på en skole med et stort antall innvandrere og hele skolen var et rent voldshelvete.

Man kan si hva man vil om at norske barn ikke har oppdragelse eller disiplin på skolen... men jeg har til stadighet opplevd at det er barn av muslimske innvandrere, særlig flyktninger og asylsøkere, som ikke har noen som helst normale fakulteter. Det er omtrent som om mødrene deres bare plomper dem ut i hopetall og så mer eller mindre lar de løpe fritt omkring...

Lenke til kommentar

Jeg skulle veldig gjerne sett kilder på denne forskningen som sier at mer kontakt mellom etiske grupper = mindre vold.

Dette er i det fulle og det hele feil. Forskning tyder på det stikk motsatte, men det er en annen faktor som synes å bli blandet sammen. Det er nemlig avhengighetsprinsippet. Så lenge to grupper må samarbeide for å oppnå et felles mål (krever at begge grupper ønsker dette), da vil vi få mindre fiendligheter.

Kilde: Psychology: The Science of Mind and Behavior - Passer & Smith.

Jeg skulle gjerne ha sett til noen motstridende resultater. Noe aner meg at det bare er populærpsykologi. Jeg håper virkelig de som sitter oppi systemet har ansatt folk med faglig tyngde til å tilrettelegge opplæringen i den norske skole. Resultatene er i allefall både og. På min skole var det kanskje 10-20% minioriteter, men skolegangen min var aldeles ikke preget av vold. Det nærmeste vi hadde var alle morsomhetene under russetiden. :)

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er problemet med at det er få innvandrere på en skole? Jeg har selv bare gått på slike skoler med så godt som ingen fremmedkulturelle, kanskje én i hver klasse eller færre. Og jeg har ikke blitt rasist eller noe sånt av den grunn, tvert imot.

I sitatet fra artikkelen sies det: "- All forskning viser at jo mer kontakt man har med minoriteter, dess mindre fremmedfiendtlige blir folk, uttaler fungerende generalsekretær Sylo Taraku til Fædrelandsvennen." Men min erfaring er motsatt av dette. Ut fra personer jeg har snakket med fra steder med mange fremmedkulturelle så kan dette slå ut i begge retninger, og jeg vil anta ut fra egne erfaringer at dette også gjelder på skoler hvor det bare er norske.

Etter min mening oppstår hat mot innvandrere ut fra typen kontakt man har med innvandrere eller fremmedkulturelle, ikke hvorvidt man har kontakt med dem eller ikke. F.eks. dersom man blir banket opp av en gjeng innvandrere så blir man kanskje ikke så glad i dem, mens dersom man aldri opplever noe negativt i forhold til dem så får man et positivt syn.

Lenke til kommentar

Beklager, leste ikke artikkelen. Jeg reagerte bare på utsagnet.

Det ser ut til at Sylo Taraku jobber for Amnesty International.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PERSONLIGE DATA

Fornavn: Sylo

Etternavn: Taraku

Født: ***

Sivil status: ***

Postadresse:  ***

Telefon:  ***

E-post: ***

UTDANNING

Når Hva/hvor

2000 – 2005 Bachelor i menneskerettigheter og statsvitenskap, Høgskolen i Buskerud

2005 - Masterstudier, institutt for sammenliknende politikk – UiB

ARBEIDSERFARING

Når Hva/hvor

2003 - Prosjektleder – NOAS

2002 – 2004 Deltidsassistent – menneskerettighetsstudiet ved Høgskolgen i Buskerud

2000 – 2002 Rådgiver – Den norske Helsingforskomiteen

1999 Informasjonsmedarbeider – Flyktningrådet

1992-1999 Diverse, bl.a. som postbud og kontormedarbeider i Posten

SPRÅK

Hvilket Grad

Norsk: flytende

Engelsk: godt

Albansk: morsmål

Serbisk: godt

VERV/ ORGANISASJONS-/AMNESTY-ERFARING

Når Hva/hvor

1995 – 2005 AI-Norge –gruppemeldl./fylkeskontakt/landkoordinator for Kroatia/ Rwanda og Burundi

2002 - 2004 LNU - Medlem i innstillingsutvalget for Balkanmidlene

2002 – 2003 Styremedlem i NOAS

1998 – 2001 Styremedlem i Drammen SV

Jeg ser ingen grunn til at han skal kunne uttale seg faglig, men ideologisk er han naturligvis velkommen til å uttale seg. Jeg hadde støttet utsagnet hadde det bare vært korrekt. Det er synd at vitenskapen skal bli utnyttet på denne måten.

Minner meg om slankepille-reklamer. "Det er vitenskapelig bevist".

*humre*

Edit: Amensty og SV ser det faktisk ut til. Ikke rart at det ikke alltid går sosialistenes vei. Jeg foreslår klassetur hver gang det utbryter gemytter i klassen, samt flere innvandrere for å roe gemyttene. Vi skal selvsagt være det ledende landet i verden på integrering.

Ingenting er som litt dårlig samfunssatire.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
....... men jeg har til stadighet opplevd at det er barn av muslimske innvandrere, særlig flyktninger og asylsøkere, som ikke har noen som helst normale fakulteter. Det er omtrent som om mødrene deres bare plomper dem ut i hopetall og så mer eller mindre lar de løpe fritt omkring...

9655563[/snapback]

Er vi ikke ute på litt tynn is nå?

Nå synes jeg rett og slett at vi beveger oss litt inn i en litt skummel gråsone...

Det kan godt være at det er veldig forskjellig rundt om kring, men jeg å si det på denne måten blir helt feil.

Jeg har flere bekjente med minoritets bakgrunn, og mitt inntrykk er at de er like oppgitte over sine tenårings barn som oss etnisk Norske. De bryr seg like mye, og i mange tilfeller mer enn hva vi gjør.

Muslimer har ofte mer ære enn oss.

Etter slagsmålet på Stiklestad ble det innført andre verdier, og for vår del så var ære et mye sterkere begrep før vi ble kristnet.

Lenke til kommentar
Muslimer har ikke mer ære enn noen av oss. De har kanskje mindre ære og de blander respekt med frykt.

Ære er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man får ved fødsel.

9660131[/snapback]

Tror du misforsto meg litt der altså...

Æresdrap er ett av mange eksempler på at Muslimer kulturelt sett har litt sterkere forhold til æres begrepet..

Dette ingen ting med hvor man er født, eller om man har fortjent det eller ikke...

Lenke til kommentar
Er vi ikke ute på litt tynn is nå? Nå synes jeg rett og slett at vi beveger oss litt inn i en litt skummel gråsone...

Nei, vi er ikke det. For meg som har levd hele mitt liv på Oslo Øst og har snakket med mange andre er det hvertfall et etablert faktum at skoler med mange innvandrerbarn har større problemer. I år var over 40% av de som begynte på skole i Oslo medlem av blodskulten... det er temmelig godt gjort med tanke på at det er svært få av dem på Oslo Vest... de dominerer nå fullstendig de yngste årstrinnene på nesten alle Oslo Øst skolene.

I går f.eks ble jeg (som er 193cm og ser ganske skummel ut :!: ) angrepet av en gjeng somaliske drittunger som bor i en av flere kommunale leiligheter i nabolaget her. Var på vei hjem med en pakke jeg hadde hentet på Posten når drittungene, som kanskje var 7-8 år gamle plutselig svermet meg, tok pakka og kastet den på pakken, lo godt og eksklamerte "Jeg ødelegge! Ha ha!" Og nei jeg kødder ikke engang... drittungene snakker faen ikke riktig norsk engang.

Og dette er ikke noe unntak, dette er hverdagen... og jeg har utallige eksempler. Jeg gremmes over de som må gå på skole med alle disse små psykopatene. Min 11 år gamle nevø har sett seg nødt til å bli med i en gjeng på skolen sin, for beskyttelse, der muslimene er i overtall og rakker ned og mishandler alle ikke-muslimene.

Temmelig ironisk at etnisk norske elever er blitt minoritet og nå må bli med i gjenger for å få beskyttelse på skoler i Oslo Øst...

Jeg tror rett og slett ikke våre politikere og foreldrene vet hvor dramatisk dette er iferd med å bli... og lærerne som tidligere stemte SV alle sammen og trodde fullt og fast på dette, stemmer nå FRP alle som en...

Jeg har flere bekjente med minoritets bakgrunn, og mitt inntrykk er at de er like oppgitte over sine tenårings barn som oss etnisk Norske. De bryr seg like mye, og i mange tilfeller mer enn hva vi gjør.

Vel, jeg bor blandt dem, har minoriteter av alle slag som venner, familie osv. og her må vi skille mellom muslimer og ikke-muslimer. Muligens også mellom asylsøkere og flyktninger, og andre innvandrere.

I min erfaring har muslimske barn langt dårligere oppførsel enn gjennomsnittet. Barn av asylsøkere og flyktninger er ennå verre, og det er vel neppe overraskende når de stort sett blir satt til verden for å tjene penger fra den norske statskassa. I Frankrike har de ført statistikk på det. I sine hjemland har araberne i gjennomsnitt 1.7 barn - i Frankrike, som har godt utbygde sosiale goder for de med barn, er gjennomsnittet SEKS barn.

Muslimer har ofte mer ære enn oss

De fleste muslimer har ikke ære. De har en psykotisk religion og kultur som får dem til å opptre primitivt. Ikke forvirr arroganse og kult-sosiopati med ære.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Er vi ikke ute på litt tynn is nå? Nå synes jeg rett og slett at vi beveger oss litt inn i en litt skummel gråsone...

Nei, vi er ikke det. For meg som har levd hele mitt liv på Oslo Øst og har snakket med mange andre er det hvertfall et etablert faktum at skoler med mange innvandrerbarn har større problemer. I år var over 40% av de som begynte på skole i Oslo medlem av blodskulten... det er temmelig godt gjort med tanke på at det er svært få av dem på Oslo Vest... de dominerer nå fullstendig de yngste årstrinnene på nesten alle Oslo Øst skolene.

I går f.eks ble jeg (som er 193cm og ser ganske skummel ut :!: ) angrepet av en gjeng somaliske drittunger som bor i en av flere kommunale leiligheter i nabolaget her. Var på vei hjem med en pakke jeg hadde hentet på Posten når drittungene, som kanskje var 7-8 år gamle plutselig svermet meg, tok pakka og kastet den på pakken, lo godt og eksklamerte "Jeg ødelegge! Ha ha!" Og nei jeg kødder ikke engang... drittungene snakker faen ikke riktig norsk engang.

Og dette er ikke noe unntak, dette er hverdagen... og jeg har utallige eksempler. Jeg gremmes over de som må gå på skole med alle disse små psykopatene. Min 11 år gamle nevø har sett seg nødt til å bli med i en gjeng på skolen sin, for beskyttelse, der muslimene er i overtall og rakker ned og mishandler alle ikke-muslimene.

Nå ble jeg faktisk skremt :ohmy:. Klart vi skal ha innvandrere, men de folka fra Somalia har jeg ikke helt troen på :hmm:

Edit:

Jeg er ingen rasist, og jeg har gått på en bygdeskole som er, så si, "helt hvit". Har ikke blitt mer rasist av den grunn. Kjenner en osloenser fra Oslo Øst, og der er man visst mer innvandrerfiendtlig.

Endret av Slettet+12341842
Lenke til kommentar

Det begynner å bli ille i deler av Oslo Øst, ja. Myndighetene våre og sosionomer skal ha oss til å tro at jo flere innvandrere det blir, jo mer tolerante blir vi, men det avhenger jo av hva slags innvandrere det er snakk om da. Nordmenn flest er blitt mindre skeptiske sier de, men nordmenn flest bor ikke på Oslo Øst, og nordmenn flest har lært seg å skille mellom muslimer og ikke-muslimer når det gjelder innvandrere. Det er sansyneligvis derfor de modererer seg. Samtidig sier jo nemlig nordmenn flest at de er skeptiske til islam.

Flere av bydelene er allerede tapt, og nå kommer andre bydeler etter. Det begynner alltid med skolene. Først blir de i flertall der, og så 5-10 år etterpå i resten av bydelen. 40% av Oslos skolebarn er altså muslimer, og det tallet øker med hvert eneste nye årskull... det er også jævlig godt gjort når halve Oslo fremdeles nesten er kriddhvitt, altså Oslo Vest...

Jeg spår at vi i nær fremtid vil få to byer i Oslo. Øst og vest, fattig og rik, hovedsakelig hvit, og hovedsakelig muslimsk. Jeg tror også vi vil få problemer med etnisk norske/ikke-muslimske gjenger som danner seg i bydeler og skoler med mange muslimer.

Om vi ikke lager noen nye lover som tvinger flyktninger og asylsøkere til å bosette seg i den kommunen de aksepteres, eller gjør bort med asyl og flyktningepolitikken, så kommer Oslo til å bli et helvete på linje med andre europeiske muslimske byer.

Lenke til kommentar
Myndighetene våre og sosionomer skal ha oss til å tro at jo flere innvandrere det blir, jo mer tolerante blir vi

Største pisset jeg har hørt, jeg blir mindre og mindre tolerant.

De største jævlene på skolen min er utlendinger, selvfølgelig; noen er greie, men når flesteparten er de største jævlene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...