TheNewbie Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har bestemt meg for å oppgradere Hovedkort, prosessor og RAM i denne omgang. Hovedkortet blir et Nforce2 kort, sannsynligvis: ASUS A7N8X Deluxe Prosessor: AMD Athlon XP2400+ Minne er jeg mer usikker på. Pr. i dag har jeg 2x 256mb Apacer PC 2100 CL2 RAM. Er det mest fornuftig å beholde nåværende RAM, eventuelt legge til mer minne av samme type, eller å droppe denne RAM-en og kjøpe PC 2700 eller PC 3200 RAM ? Jeg ønsker å utnytte dual-ram muligheten på kortet, kan man kombinere 2x 256 mb PC2100 med en 512mb PC2100 brikke ? PC'n brukes til spill og enklere applikasjoner, overklokking er uaktuelt - jeg vil heller ha en stille pc! Jeg har lest 'alle' postene i forumet, og tror ikke dette er besvart før. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Kjapt tips... Ikke 2100 ram, kjøp heller 3200 eller 3500. for det kommer til og slite litt vis du en dag bestemmer deg for og oppgradere til en barton og da må du ha minst 2700ram for at ikke rammen skal slowe ned Cpu'n din. Bottlenecking som det kalles Lenke til kommentar
NSR9636 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Bare behold minnebrikkene dine.... Du har ikke behov for noe raskere med prosessoren du har valgt. Men hvis du skal overklokke eller oppgradere til amdxp 2600 (333 FSB), må du kjøpe nye brikker. Du vil ikke oppnå noe særlig mer ytelse med RAM på 333 Mhz i forhold til 266Mhz, jeg gjentar "med DIN prosessor på 266 FSB" Spar pengene til neste gang du skal oppgradere eller skal ut på byen!!! Hovedkortet er greit, har det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå