Skogslik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Er med i en guild nå, netop blitt medlem og skal bli med og raide nå men denne guilden har noe som heter DKP system, noen som har vert borti det? Link: http://wowcovenant.19.forumer.com/viewtopic.php?t=11 Registrer guilden mine poeng eller må eg husek på alt selv? og kan eg ikkje få items før eg har mange nok slike poeng? Endret 4. oktober 2007 av gas Lenke til kommentar
alright Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er vanlig at DKP-lista blir lagt ut på hjemmesida til guilden. Det varierer veldig hvor mange poeng man får og hva diverse items koster. Hvis ingen andre trenger itemen, kan du mest sannsynlig få den gratis, mens andre items igjen koster dritmye. Håper det var en grei forklaring. Kanskje jeg glemte noe. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ok men dette her: Turning Up: 10 DKP Bosses: 5 DKP Cleared: 30 DKP There From Start To Finish: 1 DKP End Boss: 6 DKP Kan noen forklare litt mer hva det menes med det? foreksempel forsjell på cleared og there from start to end. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Ofte kan man få itemen selv om man ikke har nok poeng, men det forutsetter som regel at ingen andre vil ha den. DKP får etter hva guilden din har fastsatt, i noen guilds får man poeng bare for å møte opp i tide. I andre guilder igjen kan det hende man må raide i x antall timer. Det er som regel slik at hvis flere vil den sammen itemen så blir det enten budkrig eller så har den med mest DKP første rett. EDIT; ok, la oss si dere clearer Kara på en kveld, ikke optional bosses. da får du 10 DKP for å møte opp 5*6 DKP for å drepe 6 bosser 30 DKP for å ha clearet Kara (kan hende det er snakk om full clear, altså at alle bosser er tatt) 1 DKP for å ha vært der hele raidet 6 DKP for å ha dreoe siste boss 76 DKP totalt. Start to end regner jeg med betyr at du er der så lenge raidet pågår, selv om dere bare downer en boss. Endret 4. oktober 2007 av Baghera Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ok men dette her: Turning Up: 10 DKP Bosses: 5 DKP Cleared: 30 DKP There From Start To Finish: 1 DKP End Boss: 6 DKP Kan noen forklare litt mer hva det menes med det? foreksempel forsjell på cleared og there from start to end. 9638356[/snapback] Cleared er når du har tatt hele greia (ingen bosser som fortsatt står) mens jeg regner med at "There from start to finish" vil bety at hvis da guilden din vil ta Gruul's lair etterpå må du være med der også for og få den siste DKPen. Guilden din vil etter all sannynelighet passe godt på hvor mye DKP du har da du vil måtte bruke den for og få items og lignende fra raid instancer. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 "There from start to finish" betyr vel mest sannsynlig at du ikke leaver midt i et raid, alltid irriterende med folk som leaver midt i en instance. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 "There from start to finish" betyr vel mest sannsynlig at du ikke leaver midt i et raid, alltid irriterende med folk som leaver midt i en instance. 9638972[/snapback] Vi har aldri belønnet folk som IKKE stikker midt i et raid men heller straffet folk som gjør det. ^^ Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Hvorfor ikke gjøre både og? Endret 4. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvorfor ikke gjøre både og? 9639030[/snapback] Nei hvem vet? Er ikke jeg som er sjefen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 ok, ble litt klokere på det nå ja skal raide i kvell, Karazhan og snart Gruuls Lair og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå