Jarmo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Altså, enhver oppegående person med utovertiss bør ta (minst) like mye ansvar som jentene. Noe annet er forkastelig. Bare min mening 9648654[/snapback] Sier jenta at hun går på p-pilla, så tror jo jeg på det (Jeg liker ikke folk jeg ikke stoler på, og har ivvertfall ikke sex med de) Men hvis det da viser seg at hun ikke har brukt pilla, så burde ikke det være mitt ansvar. 9648673[/snapback] Joda Du har helt rett, flere har blitt "lurt" i den fellen. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) og siden man vet at så mange gutter blir lurt slik, så burdte man være ytterst forsiktig med hvem man stoler på.. og gjerne se til at jenta faktisk går på pilla, hvis man har muligheten til å følge med på det.. og man kan jo for så vidt se ann hvilke jenter man stoler på nå man blir kjent med de da, og man finner ut etter en stund om jenta har veldig lyst på barn, eller om hun ikke er klar osv... Endret 6. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nå er det jo bare det at gifte kvinner også lurer menn i fella. Som gift bør man vel kunne stole rimelig bra på hverandre, men den gang ei. Skal man virkelig da bli nødt til å overvåke at p-pillen blir tatt eller ev. konstant bruke kondom bare for å være på den sikre siden? Mulig det er meg, men det må da går dårlig ... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 sjeldent det skjer med gifte menn da, så vidt jeg vet ihvertfall... og det hender vel mest med folk som ikke har tatt seg tid til å bli kjent før man har ubeskyttet sex med jenta.. og hva er det dere gutta vil nå egentlig?? hva slags rettferd er dere ute etter? hvis man må sjekke at hun tar pilla regelmessig før man velger å ha ubeskyttet sex, så må man det! heller det enn å ta sjansen ikke sant? det er bare sånn!! eneste løsning.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 ja, hvis man ikke kjenner jenta godt nok til å stole på henne at hun ikke lyver og at hun ikke har lyst på barn, så får man kle på junior en kondom.. better safe than sorry.. 9645462[/snapback] Da forsvinner jo halve moroa... 9645593[/snapback] Jada -Gonore` -Klamydia -Herpes -Sopp -Osv... Best å passe på pilten sin... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Rettferdigheten man er ute etter er å kunne selv bestemme når man blir pappa på lik linje med kvinner. Trossalt var jo endel av argumentasjonen bak "lov om selvbestemt abort" at kvinner skulle kunne selv bestemme når de ble mamma. At man må bevitne at pillen blir tatt for å kunne ha kontroll over når man blir pappa høres ut som en elendig løsning. Det er forsåvidt ingen problemer med det i praksis, derimot kan det vel ikke være veldig gøy å være kvinnen eller jenta som tar pillen og får en sterk følelse av å ikke blir trodd, stolt på osv. Skal man virkelig være nødt til å gjøre noe så ekstremt som dette? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Rettferdigheten man er ute etter er å kunne selv bestemme når man blir pappa på lik linje med kvinner. Trossalt var jo endel av argumentasjonen bak "lov om selvbestemt abort" at kvinner skulle kunne selv bestemme når de ble mamma. At man må bevitne at pillen blir tatt for å kunne ha kontroll over når man blir pappa høres ut som en elendig løsning. Det er forsåvidt ingen problemer med det i praksis, derimot kan det vel ikke være veldig gøy å være kvinnen eller jenta som tar pillen og får en sterk følelse av å ikke blir trodd, stolt på osv. Skal man virkelig være nødt til å gjøre noe så ekstremt som dette? 9649106[/snapback] poenget er jo at det finnes jo ingen annen løsning!! hva er din løsning?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) En ting vil jeg bare si, sex er desidert best når alt er på plass, trygghet, tillit og prevensjoner. Dette er noe som begge parter bør være klar over. Mvh Gamle ørnen har talt Endret 6. oktober 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Rettferdigheten man er ute etter er å kunne selv bestemme når man blir pappa på lik linje med kvinner. Trossalt var jo endel av argumentasjonen bak "lov om selvbestemt abort" at kvinner skulle kunne selv bestemme når de ble mamma. At man må bevitne at pillen blir tatt for å kunne ha kontroll over når man blir pappa høres ut som en elendig løsning. Det er forsåvidt ingen problemer med det i praksis, derimot kan det vel ikke være veldig gøy å være kvinnen eller jenta som tar pillen og får en sterk følelse av å ikke blir trodd, stolt på osv. Skal man virkelig være nødt til å gjøre noe så ekstremt som dette? 9649106[/snapback] poenget er jo at det finnes jo ingen annen løsning!! hva er din løsning?? 9649143[/snapback] Mulighet til å fraskrive seg rettighetene til barnet for all fremtid. Ønsker kvinnen på død og liv å føde barnet må hun vel nesten få lov til det (jeg kan ikke helt se poenget i å la menn kreve abort), men da bør i det minste ikke mannen være skadelidende på tross av at han har sagt sin mening lenge i forkant. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 hvor mange gutter er det som ikke hadde utnyttet det tilbudet da?? som visste at de ikke burdte hatt ubeskyttet sex,men som ga faen fordi de var fulle,kåte osv.. så skal de ganske enkelt bare få lov til å finne frem en penn og fraskrive seg ansvaret?? fraskrive seg ansvaret for den dumme beslutningen de tok der og da? og blir ikke det urettferdig at gutta kan fraskrive seg ansvaret, og jentene ikke kan det? nei du, det finnes ikke noen annen løsning enn de jeg har foreslått allerede.. og dårlig gjort ovenfor barnet.. og Norge hadde vært stappfullt av fedreløse barn, hadde man bare kunne fraskrevet seg all ansvar så lett.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Høyst sannsynligvis misforstår du meg litt. Jeg mener ikke at menn eller kvinner skal kunne fraskrive seg rettigheter til barnet etter det er født, ei heller etter det er for sent med abort. Dette er noe som må skje før 12. uke, og helst også lenge før. Hvis kvinnen ikke ønsker barnet har hun rett til å ta abort, og hvis mannen ikke ønsker barnet kan han fraskrive seg rettighetene. Hvor mener du det blir feil? Red.: Jeg er forøvrig fullstendig enig med deg i at det bør være to om å fostre opp barnet, men faktum er at det ikke alltid skjer. Det vil alltid være kvinner som er korka nok til å gå videre med det hele selv om han ikke ønsker. Når det skjer blir menn skadelidende så det holder Endret 6. oktober 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 og blir ikke det urettferdig at gutta kan fraskrive seg ansvaret, og jentene ikke kan det? Angrepille og abort? Ser at det hadde blitt utnyttet at gutter ikke hadde orket kondom, og heller krevd at jentene skulle bruke prevangsjon, men da får heller jentene ta ansvar og si nei til sex. Det er ikke alle gutter som er slike drittsekker. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 P-Piller er ikke 100% sikre de heller. Det er for sent å ta angrepille når man faktisk allerede er gravid. Jeg blir provosert av dere som tror at det bare er å ta abort, og så er den saken ute av verden. Mange kvinner sliter i dag med psykiske problemer etter å ha tatt abort. Eneste måten å sikre seg for menn, er faktisk å bruke kondom og se til at den er hel etter samleie. Er man ekstra forsiktig, så trekker man seg også ut før utløsning, slik at man bruker både kondom og sikrer at ikke hele ladningen kommer inne i vagina. Klarer man da å gjøre kvinnen gravid, så er man maks uheldig. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 P-Piller er ikke 100% sikre de heller. Det er for sent å ta angrepille når man faktisk allerede er gravid. Jeg blir provosert av dere som tror at det bare er å ta abort, og så er den saken ute av verden. Mange kvinner sliter i dag med psykiske problemer etter å ha tatt abort. Eneste måten å sikre seg for menn, er faktisk å bruke kondom og se til at den er hel etter samleie. Er man ekstra forsiktig, så trekker man seg også ut før utløsning, slik at man bruker både kondom og sikrer at ikke hele ladningen kommer inne i vagina. Klarer man da å gjøre kvinnen gravid, så er man maks uheldig. 9649733[/snapback] Enig med deg her. Men er man virkelig så uheldig burde mannen også få si ifra seg ansvaret hvis jenta ikke vil ta abort. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Begge har ansvaret. Det tar 2 mennesker for å lage et barn.9638577[/snapback] Word. Er man to om noe har begge to ansvar. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Han kan frasi seg alt ansvar, han trenger ikke ha noe kontakt med barnet. Økonomisk må han bidra til at barnet klarer seg. Mor må både gå gravid, føde, oppdra og fø barnet alene. Økonomisk er det ikke hun som får hjelp, det er barnet. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Enig med deg her. Men er man virkelig så uheldig burde mannen også få si ifra seg ansvaret hvis jenta ikke vil ta abort. 9649800[/snapback] Så da skal han løpe vekk fra noe han selv har vært med på? Det barnet skal ikke få ha en pappa, fordi pappa ikke vil ha det ansvaret enda? Er det riktig ovenfor barnet? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er tydeligvis viktigst for de fleste å hevde sin rett ovenfor kvinnen. Barnet trenger man ikke ofre en tanke. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hvis kvinnen ikke ønsker barnet har hun rett til å ta abort, og hvis mannen ikke ønsker barnet kan han fraskrive seg rettighetene. Hvor mener du det blir feil?9649295[/snapback] ungen trenger jo faren sin for det da! er ungen som står i fokuset mitt altså, ikke den såkalt "skadelidende" faren og den dumme mora som valgte å få barnet i full visshet om farens sterke ønsker da er hu dum i hue, rett og slett! egoistisk.. Endret 6. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Han kan frasi seg alt ansvar, han trenger ikke ha noe kontakt med barnet. Økonomisk må han bidra til at barnet klarer seg. Mor må både gå gravid, føde, oppdra og fø barnet alene. Økonomisk er det ikke hun som får hjelp, det er barnet. 9649825[/snapback] Dagens fremmedord: "Økonomisk ansvar". Det er ganske råttent å ikke ta ansvar for barnet hvis det blir født, men det er enda værre at vi menn faktisk ikke har noen sjans til å stoppe det før det er for sent, hvis uhellet først er ute. Hvis kvinnen vil at det skal bli barn, så blir det barn.. Dette selv om både mann, kvinne og barn kan slite i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå