Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?

Anbefalte innlegg

Jenten har ansvaret for kroppen sin ja. Men å si at alt ligger på jenten er bare så utrolig gammeldags holdning. Jeg kan ikke skjønne at du som er jente og alt mener det er hundre prosent din feil/fortjeneste/ansvar om du blir gravid. Du bare avskriver gutten all form for ansvar å sier at uansett hva de gjør så har de ikke noe skyld.

( Lite tips: Stor bokstav er også fantastisk fint om du får til )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Din tolkning av lovverket er din mening. Nå snakker jeg om det personlige moralske ansvaret. Har du hatt sex med en jente og hun blir gravid så ser jeg på det som like mye ditt ansvar som hennes. Du har vært med på å lage en unge, den ungen er et resultat av blandt annet din sæd sist jeg sjekket.

At ungen ofte blir fordelt til mor i foreldretvistsaker osv er en helt annen greie.

9645517[/snapback]

Ja, det er like mye mannen som kvinnens ansvar at man har kommet dit, men derfra er det i bunn og grunn bare kvinnen som har ansvar eller rettere sagt kontroll.
Lenke til kommentar

Genetisk er jo vi litt forskjellig. Det kan jo vi ikke stikke under en stol. Kvinner bærer barnet i 9 måneder og har et ganske annet forhold til ungen en mannen. Akkuratt der blir vi nok neppe likestilt genetisk sett. At kvinnen har kontroll, og i noen tilfeller for mye kontroll etter fødsel er kanskje rett.

Men det er jo ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer jo hvem som har ansvaret om jenten blir gravid. Han, hun, eller begge.

Lenke til kommentar
Jenten har ansvaret for kroppen sin ja. Men å si at alt ligger på jenten er bare så utrolig gammeldags holdning. Jeg kan ikke skjønne at du som er jente og alt mener det er hundre prosent din feil/fortjeneste/ansvar om du blir gravid. Du bare avskriver gutten all form for ansvar å sier at uansett hva de gjør så har de ikke noe skyld.

( Lite tips: Stor bokstav er også fantastisk fint om du får til )

9645565[/snapback]

det jeg har prøvd å få frem i førstepost og de andre innleggene mine, handler ikke om å være gammeldags, det handler om at det er de faktiske årsakene til at graviditet skjer! det hjelper ikke om du er uenig på det med angrepilla og at det er jentas ansvar å forhindre graviditet i egen kropp.. du skjønner, det er bare slik!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Da forsvinner jo halve moroa... :cry:

9645593[/snapback]

vel, hele moroa forsvinner nok den dagen hun ringer å sier at du skal bli pappa da.. er da ikke verdt risken, er det vel?

Ps. ville bare si at det å hoppe av i svingen er det dummeste jeg noensinne har hørt om, at folk tror det er trygt er bare latterlig teit!

Lenke til kommentar
Å hoppe av i svingen må være noe jenter har funnet på at guttene skal gjøre, ingen gutter hadde gjort det frivillig. Rett før man får en orgasme så stopper man opp og tar lille/storemann ut bare for å komme et annet sted, ahh skuffelse.

9645696[/snapback]

slik jeg forstår det, så hopper man av i svingen hovedsakelig for å unngå graviditet.. en slags wannabe-prevansjon.. er ihvertfall det jeg alltid har trodd da.. men gutta gjør det jo kanskje for andre grunner også men..

Lenke til kommentar
Ps. ville bare si at det å hoppe av i svingen er det dummeste jeg noensinne har hørt om, at folk tror det er trygt er bare latterlig teit!

9645653[/snapback]

Å hoppe av i svingen funker ikke. Men det som også er latterlig er at om hun sier at hun er på pillen, tar spruten, og det viser seg at hun lyver... så har vi gutter ingenting vi kan få gjort (lovlig, uten tvang).
Lenke til kommentar
Å hoppe av i svingen funker ikke. Men det som også er latterlig er at om hun sier at hun er på pillen, tar spruten, og det viser seg at hun lyver... så har vi gutter ingenting vi kan få gjort (lovlig, uten tvang).

9645834[/snapback]

ja, men hvis man kjenner jenta og vet at hun er snill, så skjer vel ikke dette skulle jeg tro.. nok en grunn til at man burdte bruke kondom hvis man ligger med en man ikke kjenner..

Lenke til kommentar

9645653[/snapback]

9645834[/snapback]

Ganske snodig egentlig, at vi ikke har noe å si hvis jenta vil beholde barnet, aldri skjønt det jeg.

Ellers så kan jo et Falcon Punch løse hele saken.

Lenke til kommentar

Hvis en gutt slenger ei jente på tjukka, så burde gutten kunne ha muligheten til å si, at hvis det blir noen unge, så vil han ikke ha noen ting med den. Men det må han jo si ganske tidlig. Helst så tidlig at man rekker angrepilla.

Det er også helt idiotisk at jentene sal ha all makta. De kan si de er på pilla, men de kan ljuge, og gutten er dratt ner i gjørma. Skal ikke gutten ha noe å si?

Jenta har jo mulighet til abort og angrepille, så et så veldig stort problem burde det da ikke være.

Sier gutten nei til ungen, burde fremdeles jenta kunne velge om hun vil ha den eller ikke, men gutten skal ikke bli stilt ansvarlig for den ungen slik som i dag.

Lenke til kommentar

Gutten har fremdeles full mulighet til å bruke kondom selv om jenta sier at hun går på pillen. I det store og det hele burde alle bruke kondom sålenge de ikke kjenner jenta godt nok til å vite om hun er til å stole på. Kondom er eneste prevansjon som forhindrer spredning av kjønnsykdommer.

Forøvrig så er det slik naturen er, og konsekvensen av å ha ubeskyttet sex kan være graviditet. Kvinnen vil alltid måtte ta konsekvensen av det ved å enten ta abort, eller å beholde ungen. Om mannen ikke ønsker å ha noe med et eventuelt barn å gjøre, så er det greit nok. Men økonomisk ansvar bør han ha uansett. Det blir feil å vinkle det til at dette er til kvinnes fordel. Det er ikke kvinnen som skal ha pengene, pengene går til barnet. Lar vi mannen slippe alt ansvar, så er det barnet som sitter igjen med svarteper, eventuelt andre skattebetalere.

Denne diskusjonen har vi vært igjennom før i en annen tråd. Det er strengt tatt ikke det som er tema heller, så jeg slutter av her.

Lenke til kommentar
Hvis en gutt slenger ei jente på tjukka, så burde gutten kunne ha muligheten til å si, at hvis det blir noen unge, så vil han ikke ha noen ting med den. Men det må han jo si ganske tidlig. Helst så tidlig at man rekker angrepilla.

Det er også helt idiotisk at jentene sal ha all makta. De kan si de er på pilla, men de kan ljuge, og gutten er dratt ner i gjørma. Skal ikke gutten ha noe å si?

Jenta har jo mulighet til abort og angrepille, så et så veldig stort problem burde det da ikke være.

Sier gutten nei til ungen, burde fremdeles jenta kunne velge om hun vil ha den eller ikke, men gutten skal ikke bli stilt ansvarlig for den ungen slik som i dag.

9648428[/snapback]

Veldig enig i det!

Gutten burde så absolutt kunne si at denne ungen vil han ikke ha noe med, så får det bli opptil jenta om hun vil ha barnet(og da også ansvaret for det) alene

Lenke til kommentar

Jenta burde jo også vite at hun kan bli gravid hvis hun har sex med en person, så hvis hun ikke vil bli gravid så har hun sine måter å forhindre dette.

Det er akkurat like mye ansvar for jenta som for gutten, men hvis hun plutselig blir gravid ved "uhell" så er det gutten som må betale hvis hun vil ha barnet. Nice to fail logic here.

Lenke til kommentar

er det som er så idiotisk.. som jeg har nevnt tidligere i tråden så er det utrolig dumt at man glemmer at det faktisk er babyn som må lide for foreldrenes oppførsel, før det ble født til og med!!

hva nå hvis jenta bestemmer seg for å beholde barnet mot guttens vilje, (ja,hun er ikke det smarteste menneske på 2 bein, som ikke bare får tak i en angrepille med en gang når hun fortsatt har sjans) hva faen er vitsen med å bære frem barnet!!?? :mad:

men babyn blir jo født for det, om faren velger å ikke delta i noe han selv har vært med på å lage, så er han ansvarlig for ungen uansett. Man vet pr.idag at det får alvorlige livslange konskvenser av å ha ubeskyttet sex med en du ikke stoler på eller kjenner veldig godt. Og ungen skal faen ikke lide for tidligere dumhet :hrm: babyn fortjener en far og en mor..

Edit: hvordan blir man gravid ved "uhell" ? :roll: det har jeg lurt på ganske lenge..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Babyen fortjener en far og mor, selvsagt. Er det ikke da bedre å la være å få barnet hvis faren ikke vil ha noe som helst med barnet? Det er da langt bedre for alle sammen hvis dama finner en mann som faktisk vil ha barn med henne. Moren burde tenke mer langsiktig, ikke bare i et følelsesladd øyeblikk der hun tror barnet er ment til å bli født inn i denne verden.

Edit: hvordan blir man gravid ved "uhell" ?  :roll: det har jeg lurt på ganske lenge..

Ved at dama lyver at hun bruker prevansjon for å bli gravid... Sikkert bare gale kvinnfolk som gjør det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Altså, enhver oppegående person med utovertiss bør ta (minst) like mye ansvar som jentene. Noe annet er forkastelig.

Bare min mening :)

9648654[/snapback]

Sier jenta at hun går på p-pilla, så tror jo jeg på det (Jeg liker ikke folk jeg ikke stoler på, og har ivvertfall ikke sex med de) Men hvis det da viser seg at hun ikke har brukt pilla, så burde ikke det være mitt ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...