Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenta's ansvar at hun blir gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begge har ansvaret. Det tar 2 mennesker for å lage et barn.

9638577[/snapback]

Så lenge dette ikke er planlagt fra et par, som jeg regner med denne diskusjonen ikke handler om, så er som oftest begge to uinteressert i å få et barn. Greit nok at en må være to, men det er kun en som er gravid og det er som oftest denne ene som sitter igjen med barnet resten av livet.

Jeg forsvarer ikke at mannen ikke skal være helt likegyldig til prevensjon, men jeg mener at det går mest utover kvinnen om et barn skulle komme til verden. Er nok nok av mannfolk i Norges land som har et barn på Geilo eller lignende steder.

Lenke til kommentar

Det er KUN jenta som har 100% kontroll på hva som skjer! er hun som må ta 100% ansvar for hva som skjer med hennes egen kropp.. hun vet at hvis hun ikke går på prevansjon, gutten ikke bruker kondom, så leker hun med ilden.

Og denne videoen jeg la inn i første post, handler nettopp om dette! der ser man jente etter jente som drasser på en haug med gutter for å DNA teste de.

Er det ikke hun som har skylda for dette? Jo det er det!! men hvem er det som virkelig får svi for mors iditotiske handlinger? jo, det er baby'n det! :mad: dummere kvinnfolk skal man faen meg leite lenge etter!! :angry:

Lenke til kommentar
Det er KUN jenta som har 100% kontroll på hva som skjer! er hun som må ta 100% ansvar for hva som skjer med hennes egen kropp.. hun vet at hvis hun ikke går på prevansjon, gutten ikke bruker kondom, så leker hun med ilden.

Og denne videoen jeg la inn i første post, handler nettopp om dette! der ser man jente etter jente som drasser på en haug med gutter for å DNA teste de.

Er det ikke hun som har skylda for dette? Jo det er det!! men hvem er det som virkelig får svi for mors iditotiske handlinger? jo, det er baby'n det!  :mad:  dummere kvinnfolk skal man faen meg leite lenge etter!!  :angry:

9642666[/snapback]

Så det du sier er at gutter burde kunne pule rundt på det de vil hele tida uten prevansjon også stå helt uten ansvar hvis dama blir gravid så lenge hun var med på sexen?
Lenke til kommentar
Så det du sier er at gutter burde kunne pule rundt på det de vil hele tida uten prevansjon også stå helt uten ansvar hvis dama blir gravid så lenge hun var med på sexen?

9642679[/snapback]

nei, jeg mener at hvis gutten velger å ikke bruke kondom, så må jenta ta ansvar.. enten får hun bruke noe selv, hvis ikke så burdte hun gi faen i å ha sex.. hvis hun blåser i at gutten ikke bruker noe, og at hun ikke bruker noe, så får hun ta konsekvensene, og det MÅ hun også når det kommer til stykket..

selvsagt burdte gutter også tenke prevantivt, men utover at gutten velger å ikke ta ansvar ved å ikke bruke kondom, så er det opp til henne hva som skal skje videre! det er jo åpenlyst skulle jeg tro..

edit: hvis dama blir gravid, så er det hennes egen feil, og kun hun som kan stå til ansvar.. det er nå min mening! så lenge graviditeten ikke har oppstått under spesieller omstendigheter da, som at hun ble det uten at hun visste det av en eller annen grunn.. men har man hatt ubeskyttet sex med en gutt bevisst! ja da er det soleklart at det er hennes eget ansvar!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Er det ikke hun som har skylda for dette? Jo det er det!! men hvem er det som virkelig får svi for mors iditotiske handlinger? jo, det er baby'n det!  :mad:  dummere kvinnfolk skal man faen meg leite lenge etter!!  :angry:

9642666[/snapback]

9642679[/snapback]

Så lenge menn ikke har noen rettigheter i forhold til barnet, er det vel heller ikke noe poeng i kalle det ansvar? Til nød økonomisk ansvar, men ikke noe mer. Hvis et brud oppstår mellom mor og far kan du banne på at mor sitter igjen som den enorme vinneren, både med foreldrerett og desidert størst endel samvær. Det lille samværet far har rett til kan mor fult ut sabotere på det verste fritt uten å bli stoppet. Mor kan til og med si at "pappa har vært slem mot barna" og far får ikke se barna på en god stund. Alt dette takket være vårt "kjønnsnøytrale" lovverk og rettsystem vi har i Norge. At det tar to å lage et barn er helt klart sant, men det kreves bare en for å føde det og nåde deg hvis du blir med dama til samtaler og timer hos helsepersonell, da blir du jo uglesett (hva faen gjør du her? Du er jo mann!). Videre kreves det helst to om å fostre barnet opp, men blir det et brudd blir menn dessverre plassert lang oppå tribunen, vel og merke hvis han i det heltatt får komme inn ... Det er ikke hva jeg kaller ansvar. Hadde man hatt ansvar hadde man faktisk hatt noe å si i forhold til barnet, både før og etter fødsel, og det selv ved et brudd. Derimot gir lovverket et distingt inntrykk av at menn ikke har noe med barn å gjøre, men heller at kvinnene har ansvaret og menn betaler.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

9642679[/snapback]

nei, jeg mener at hvis gutten velger å ikke bruke kondom, så må jenta ta ansvar.. enten får hun bruke noe selv, hvis ikke så burdte hun gi faen i å ha sex.. hvis hun blåser i at gutten ikke bruker noe, og at hun ikke bruker noe, så får hun ta konsekvensene, og det MÅ hun også når det kommer til stykket..

selvsagt burdte gutter også tenke prevantivt, men utover at gutten velger å ikke ta ansvar ved å ikke bruke kondom, så er det opp til henne hva som skal skje videre! det er jo åpenlyst skulle jeg tro..

edit: hvis dama blir gravid, så er det hennes egen feil, og kun hun som kan stå til ansvar.. det er nå min mening! så lenge graviditeten ikke har oppstått under spesieller omstendigheter da, som at hun ble det uten at hun visste det av en eller annen grunn.. men har man hatt ubeskyttet sex med en gutt bevisst! ja da er det soleklart at det er hennes eget ansvar!

9642759[/snapback]

Dette blir jo for dumt. Det er det samme for både jenter og gutter. De har mulighet til å beskytte seg så langt det er mulig.

Hverken p-piller eller kondomer er 100% sikre.

Det finnes forskjellige nyanser. Det er ikke enten at hun blåser i det, eller at hun bryr seg.

Lenke til kommentar

9642679[/snapback]

9642759[/snapback]

Vel i så fall er din mening så langt unna min som det er mulig og komme.
Lenke til kommentar
Dette blir jo for dumt. Det er det samme for både jenter og gutter. De har mulighet til å beskytte seg så langt det er mulig.

Hverken p-piller eller kondomer er 100% sikre.

Det finnes forskjellige nyanser. Det er ikke enten at hun blåser i det, eller at hun bryr seg.

9643425[/snapback]

du har nok misforstått hva jeg mener. jeg sier ikke at IKKE gutter skal beskytte seg, jeg sier at hvis gutta velger å være uansvarlig å ikke beskytte seg, så kan hun si nei! (det samme gjelder da selvsagt gutten, men jeg diskuterer utifra en situasjon der gutten insisterer på å gjennomføre samleie uten kondom)

Hvis hun vet at hun ikke går på prevansjon, så vet hun jo at hun kan bli gravid! og det finnes angrepiller også,hvis man har vært dust i hue å hatt ubeskyttet sex. Men fortsatt er det altfor mange jenter som har sex, også gråter de når de får vite at de er gravide?? :blink:

Om gutten er dum nok til å ligge med ei hvis han vet at hun heller ikke bruker noe prevansjon, så må han også ta konsekvensene av det.. men det er jenta som må ta ansvaret og gå å kjøpe angrepille dagen etterpå.. ergo, hennes ansvar til syvende og sist! for hu er den eneste som kan stoppe det i tide!

Lenke til kommentar
Det du sier stemmer jo til en viss grad. Men det blir feil i forhold til problemstililngen du fremstiller i første post og i topic.

9643660[/snapback]

jeg får rette litt på først post da, i og med at det ikke stå noe om angrepillen og min mening rundt den.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt fullt ansvar selv som gutt. Hvis jeg nå er uheldig og smeller ei på tjukken som jeg absolutt ikke vil ha barn med, og hun ikke vil ta angrepilla, så står jeg med enormt få muligheter igjen. Enten må jeg akseptere at hun får barnet, og flytte sammen med henne og ungen eller begynne å betale barnebidrag (big money!), eller så må jeg bruke strikkepinner på magen hennes mot hennes vilje. Ingen av delene har jeg særlig lyst til.

Hun kan faktisk si "Jeg tok angrepillen" og lyve, så må jeg fremdeles betale barnebidrag hvis det popper en unge ut av henne. Synd det ikke går an å presse unger inn igjen der de kommer fra.

Lenke til kommentar

ja, hvis man ikke kjenner jenta godt nok til å stole på henne at hun ikke lyver og at hun ikke har lyst på barn, så får man kle på junior en kondom.. better safe than sorry..

og som man pleier å si "if your gonna do some humping, you better put on something"

Snublefot: jeg rettet litt istad på førstepost, fordi jeg ikke hadde fått med meg hovedpoenget, og jeg har tatt med følgende:

Om gutten er dum nok til å ligge med ei hvis han vet at hun heller ikke bruker noe prevansjon, så må han også ta konsekvensene av det.. men det er jenta som må ta ansvaret og gå å kjøpe angrepille dagen etterpå.. ergo, hennes ansvar til syvende og sist! for hu er den eneste som kan stoppe det i tide!
Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er ikke et skritt i feil rettning, det er å innrømme realitetene. For å kunne ta ansvar, må man også ha kontroll. Menn har i henhold til dagens lovverk og praksis ingen kontroll over barnet. De er prisgitt at kvinnens velvilje. Å kalle det ansvar blir direkte feil. Som sagt tidligere, kvinnene har ansvaret og menn betaler. Slik er det visst lovverket ønsker det.

Lenke til kommentar

Din tolkning av lovverket er din mening. Nå snakker jeg om det personlige moralske ansvaret. Har du hatt sex med en jente og hun blir gravid så ser jeg på det som like mye ditt ansvar som hennes. Du har vært med på å lage en unge, den ungen er et resultat av blandt annet din sæd sist jeg sjekket.

At ungen ofte blir fordelt til mor i foreldretvistsaker osv er en helt annen greie.

Lenke til kommentar

jeg snakker ihvertfall om FØR barnet i det hele tatt blir til, og hva man kan gjøre for å forhindre en slik situasjon. Jeg har ikke sagt min mening om hvem som har ansvar over ditt og datt ETTER at ungen har blitt født.. bare så det er klart! :) har ikke kommet med noen uttalelser om det foreløbig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...