Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dotter i øret

Herpeederpee

Anbefalte innlegg

Hei, har siden tirsdags morgen hatt dotter i venstre øre. Den kan midlertidig fjernes ved utligning, evt. svelging (går som regel ikke), men den kommer tilbake etter etpar minutter. Begynner å bli ganske lei det.. På det verste, har jeg vanskeligheter for å høre hva folk snakker. Mulig om jeg kan få fjernet den så den forsvinner, eller må jeg vente til det går over? ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare husk å aldri ta pust-ut-til-det-smeller mens du er i et fly. Mer vondt i ørene over et par dager skal du lete lenge etter.

9647701[/snapback]

Jo takk... hvis du har bihulebetennelse trenger du heller ikke å blåse ut til det smeller. Det smeller uansett.

Kjenner en som fikk permanent skade på trommehinnen etter en flytur med bihulebetennelse. :cry:

Lenke til kommentar

hadde dette selv i siste vinterferie. Hadde det vel 1 ukes tid. Jeg hørte også litt dårligere, proppene kom tilbake etter at jeg hadde gjespa( som sjeldent funka).

Så en dag, litt utpå kvelden, ble det lettere fjerne dotten, og neste dag var den borte. Så, du kan jo prøve å ta tiden til hjelp. :)

Lenke til kommentar

Stikk på appoteket og hør med dem. Jeg får ofte dette på det ene øret mitt (jeg hører litt dårlig på det øret - og derfor har det øret litt overaktiv voksproduksjon). Når man får slike dotter, som man klarer å få bort, men de kommer tilbake igjen er det ofte rett og slett ørevoks.

Stikk på appoteket, og du får reseptfritt en væske som du skal helle i øret, og ha inni øret en stund (den lukter pyton). Deretter skal øret skylles ut med vann fra en "ballong". Vips så hører du bedre enn du har gjort på mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...