Gå til innhold

Er det ingen som er hekta på bilspill...? Er dere for unge?

Anbefalte innlegg

Aasgaard skrev:

Se hvor han ligger på lista da, han leder met ett poeng foran Montoya, da kan du neppe si at dekk er viktigere enn sjåfør. Ja, et dekk kan være bedre enn det andre en dag, men det kan være motsatt neste løp. At han ikke har kjørt så godt i det siste er neppe bare på grunn av dekkene. Han er nok ikke like overlegen som han en gang var, og konkurrentene har forbedret bilene sine slik at de er på nivå (eller kanskje til og med forbi) Ferrari. Heh, JO det er snakk om tideler (og hundredeler). Det skiller ikke mye mellom de beste. Vi snakker selvsagt pr. runde, såpass regner jeg med du forstod. Kjører du 70 runder 3 tideler kjappere enn nestemann kommer du 21 sekunder før i mål. Ganske sjelden det er snakk om minutter mellom førerne, eller hva?

Grunnen tell at han er øverst på lista er at dekka funka på begynnelsen... men nå er michelin bedre.. MYE bedre. Han hakke vunni på ein god stund nå, han var rett og slett TREIG i Tsjekkia var det? Jeg mener at det skyldes dekka ihvertfall. Og når det gjelder rundetidene så er det veldig ofte at det er snakk om halvsekunder og noen ganger sekunder forskjell, vi så jo at alonso var SABLA rask helt tell han slækka off, og da gikk han fra sekunder bedre rundetider.. tell sekunder dårligere tider. Kvalen er seff noe annet, der er det ikke bare tideler og hundredeler, men TUSEN deler. Det er rett og slett sånn at de som har de beste dekka og best bil vinner, utenatt hvis førern suger hardt såklart.

Men det vart sånn i rælly i fjor og, så F1 er ikke alleine(da vart det motokraften som gjorde forskjellen).

Og ja det med forbikjøringer... det skyldes delvis nånne som schumi som nekter å fløtte seg samma hva. Hadde vert fint om de ble kvitt TC speilene og ..den forbanna autogiringa! De kjører med fjortisshjelpe midler, det sørger for at jeg mister respekten for F1 førerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde man virkelig fått se hva teamene kune lage til.

Vi har jo andre serier med like biler , F1 bør være ekstrem sport  

ikke gocart raceing for bestemor , med propp i potta .

Heh.. Vi får se hva teamene kan "lage til" nå også. Og F1 er uansett en ekstrem motorsport. Nesten 1,5HK/kg er ekstremt! En annen ting; Go-cart (snakker ikke "leke-go-cart" her) er noe av det vasseste du får tak i på bane.

Er ikke så voldsomt , mange som ligger på 1HK/kg som kjører

vanlig banekjøring . Det er bilens konstruksjon aerodynamik

og motorens turtall som gir den gode prestasjoner.

Det er ikke noe som kan slå F1 bilene (er ikke det jeg sier).

Men det er ikke så ekstremt , bilene virker like og det er ingen action .

Noen turboer og litt trykk hadde ordnet det .

Jeg sier ikke at man skal kjøre i 500km/t men at teamene burde

kunne lage sine egne løsninger .

Egen motor , vinge , "look" , tekniske løsninger , sliks.

F1 er jo bare et reklamesirkus

med modda gocarter for voksne barn i alle aldre.

Kansje man kunne kalle dagens F1 for F1 super cart

og lage en nye serie for ekstrem biler .

Jeg tror ikke det vil føre til flere dødsulykker , teamene tenker mye

på sikkerhet og det hadde nok ikke tatt lang tid før bilene ble trygge.

Lenke til kommentar

Er ikke så voldsomt , mange som ligger på 1HK/kg som kjører  

vanlig banekjøring .  Det er bilens konstruksjon aerodynamik  

og motorens turtall som gir den gode prestasjoner.

Det er ikke noe som kan slå F1 bilene (er ikke det jeg sier).  

Men det er ikke så ekstremt , bilene virker like og det er ingen action .

Noen turboer og litt trykk hadde ordnet det .

1,5 er ganske mye mer enn 1,0. Det er 50% forskjell! Ikke så mange klasser der det er 1,0HK/kg heller. Selvsagt er det andre ting som er viktige, spesielt vekt og aerodynamikk, men jeg har aldri sagt at HK/Vekt var det viktiste heller, det var kun et eksempel. Et ganske imponerende sådan. Nå klager du på at det ikke er noen action, er jo nettop det man vil oppnå ved å begrense vinger osv. F1 trenger ikke turboer og dilldall, de har mer enn krefter nok til å skape masse action. Rundetidene hadde trolig gått mer ned ved å gå over til slicks (men så var det sikkerheten da) enn ved å øke effekten. Det du skisserer er jo ikke F1 i det hele tatt. Ønsker du en ny motoridrett er det en helt annen diskusjon (som jeg ikke gidder å ta).

Jeg sier ikke at man skal kjøre i 500km/t men at teamene burde

kunne lage sine egne løsninger .  

Egen motor , vinge , "look" , tekniske løsninger , sliks.  

F1 er jo bare et reklamesirkus

med modda gocarter for voksne barn i alle aldre.

Utseendet til F1-bilene er det jo stort sett en grunn til, best mulig aerodynamikk og lavest mulig vekt, samtidig som det ikke skal gå utover sikkerheten. Det er faktisk en del forskjeller i design mellom de forskjellige bilene.

Kansje man kunne kalle dagens F1 for F1 super cart  

og lage en nye serie for ekstrem biler .

Ehh.. Hvorfor? F1 er F1, har alltid vært F1.

Jeg tror ikke det vil føre til flere dødsulykker , teamene tenker mye  

på sikkerhet og det hadde nok ikke tatt lang tid før bilene ble trygge.

Du kjenner til F1s historie håper jeg? Reglene var mye friere før, men vet du hva? Det var masse ulykker, flere dødsulykker også (Senna på Imola i 1994 for å nevne den mest kjente). Det var ikke uten grunn at f.eks. slicks ble forbudt.

Lenke til kommentar

Jeg syns de nye reglene ser bra ut. Og vi liker ikke Schumi(fordi han prøvde å ta Villeneuve på suzuka).

Jeg tror F1 kommer til å ta seg veldig opp de neste årene med så mange unge kjørere.

Men jeg hadde vel egentlig tenkt å gi dere en bra link til ei bra side:

http://www.bhmotorsports.com/competitions

syns dette var en god idé. man laster ned et lite program som tar tidene i de bil spillene som er der og får de på nett. slik at man en gang for alle finner ut hvem som er best. dessuten er bhmotorsports.com ei bra side.

Lenke til kommentar
Jeg syns de nye reglene ser bra ut. Og vi liker ikke Schumi(fordi han prøvde å ta Villeneuve på suzuka).

Jepp, helt enig. Satser på at Raïkkonen og Montoya tar ham igjen sammenlagt.

Jeg tror F1 kommer til å ta seg veldig opp de neste årene med så mange unge kjørere.  

Men jeg hadde vel egentlig tenkt å gi dere en bra link til ei bra side:

http://www.bhmotorsports.com/competitions

syns dette var en god idé. man laster ned et lite program som tar tidene i de bil spillene som er der og får de på nett. slik at man en gang for alle finner ut hvem som er best. dessuten er bhmotorsports.com ei bra side.

Det tror jeg også, gleder meg til å se hva fremtiden bringer. Takk for linken. Visste om siden, men ikke programmet. :)

Lenke til kommentar
Vel jeg ser frem til og slå Aasgaard i GT4 når det kommer online ;)

Det skal vi bli to om! ;) Håper GT4 kommer til å støtte mitt kjære MOMO-ratt btw.

Bruker du MOMO på PS2 ?

hørte at det skulle være vinglete pga noen kalibrerings problemer ,

så jeg kjøpte bare standard .

Btw jeg eier GT3 så da eier jeg nok i GT4 og ;)

Lenke til kommentar

Bruker du MOMO på PS2 ?  

hørte at det skulle være vinglete pga noen kalibrerings problemer ,  

så jeg kjøpte bare standard .

Ikke på GT3, der fungerer det ikke (MOMO Racing) pga. litt dårlig støtte for forskjellige ratt. Håper dette blir rettet opp til GT4. Nå bruker jeg bare gamepad til GT3, men jeg har hatt ratt til det tidligere.

Lenke til kommentar

Litt gammel tråd det her, men vi gleder oss vel til Gran Turismo 4 ?

Online på PS2!! gleder meg som en unge.. blir over 500 biler og 100 forskjellige racing tracks.

Disse bilene er bekreftet med screenshots eller video:

Lotus Europa Special

Chevrolet Corvette Stingray 350

Alfa Romeo Giulia Sprint GTA

Isuzu 117 Coupe

Toyota Corolla Levin 1600GT Apex

Nissan 240ZG

Chevrolet Camaro Z28

Alpine Renault 1600S

Plymouth Barracuda 440-6

Pontiac GTO

Mitsubishi Lancer Evolution VIII

Pontiac GXP

Toyota Supra Twin Turbo (Pre-90s)

Honda Prelude Type-S

Suzuki Cappuccino

Chevrolet Chevelle SS

Subaru Impreza WRX STi

Plymouth Prowler

Pontiac Vibe GT

Chevrolet SSR

Honda NSX-R LM Edition

Nissan Fairlady Z LM Edition

Mazda RX-8 LM Edition

Mini Cooper

Mitsubishi Lancer Evolution VII Rallye Edition

Nissan Skyline GT-R

Chevrolet Corvette C5

Alfa Romeo GTV Coupe

Subaru Impreza WRX STi Rallye Edition

Nissan 300ZX (1994 Fairlady Z)

Nissan 350Z (2003 Fairlady Z)

Honda S2000

Mazda RX-8

Acura NSX

Subaru Impreza WRX STi

Les også det ign skriver om GT4:

http://ps2.ign.com/objects/489/489327.html

The Logitech Steering Wheel, which demoed at E3, will ship simultaneously with GT4 (sometime in 2004). The wheel is impressive. It enables 900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns. The friction is heavier, giving players more resistance on turns, and it features a standalone brake and acceleration pad, as well as a standalone gearshift. It's highly desirable.

Lenke til kommentar
Litt gammel tråd det her, men vi gleder oss vel til Gran Turismo 4 ?

Online på PS2!! gleder meg som en unge.. blir over 500 biler og 100 forskjellige racing tracks.  

Disse bilene er bekreftet med screenshots eller video:

Lotus Europa Special  

Chevrolet Corvette Stingray 350  

Alfa Romeo Giulia Sprint GTA  

Isuzu 117 Coupe  

Toyota Corolla Levin 1600GT Apex  

Nissan 240ZG  

Chevrolet Camaro Z28  

Alpine Renault 1600S  

Plymouth Barracuda 440-6  

Pontiac GTO  

Mitsubishi Lancer Evolution VIII  

Pontiac GXP  

Toyota Supra Twin Turbo (Pre-90s)  

Honda Prelude Type-S  

Suzuki Cappuccino  

Chevrolet Chevelle SS  

Subaru Impreza WRX STi  

Plymouth Prowler  

Pontiac Vibe GT  

Chevrolet SSR  

Honda NSX-R LM Edition  

Nissan Fairlady Z LM Edition  

Mazda RX-8 LM Edition  

Mini Cooper  

Mitsubishi Lancer Evolution VII Rallye Edition  

Nissan Skyline GT-R  

Chevrolet Corvette C5  

Alfa Romeo GTV Coupe  

Subaru Impreza WRX STi Rallye Edition  

Nissan 300ZX (1994 Fairlady Z)  

Nissan 350Z (2003 Fairlady Z)  

Honda S2000  

Mazda RX-8  

Acura NSX  

Subaru Impreza WRX STi

Les også det ign skriver om GT4:  

http://ps2.ign.com/objects/489/489327.html

The Logitech Steering Wheel, which demoed at E3, will ship simultaneously with GT4 (sometime in 2004). The wheel is impressive. It enables 900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns. The friction is heavier, giving players more resistance on turns, and it features a standalone brake and acceleration pad, as well as a standalone gearshift. It's highly desirable.

Geldre meg , sitter og venter i spenning .

Men ingen har jo noe dato da , kan ikke en gang få fårhåndsbestillt

hos www.gamesmix.com som jeg pleier med nye spill .

Så jeg tror det er utsatt .

Lenke til kommentar

Jeg har passert 40, men kjører bilsimulator mer enn 20 timer i uken. Det er selvfølgelig snakk om GPL (Grand Prix Legends) som ikke har vært nævnt i ett eneste innlegg her? (har bare summet igjennom)

GPL kjøres både hjemme alene og online. Vi kjører egen Norsk liga + at jeg deltar i den Svenske ligaen.

Se www linken min.

Lenke til kommentar

Vel... online blir nok morro, menne, jeg leste at de har problemer med å få det tell å se glatt ut, de sier at det ser ut som om det lægger hele tia. Men men.. gleder meg uansett.

Har dere lest om penalty systemet som kansje kommer? Sånn at man kansje får tids straff for å bulke i veggen eller andre biler, det burde stoppe folk fra å bruke veggene som bremser.

Tommi Makinen + Kimi Raikkonen + Max Biaggi = Tha ultimate racing machine!!!

Lenke til kommentar
Jeg er blant den eldre garde her på forumet (over 30), og mine spillinteresser går blant annet veldig mye på bilspill (Formel 1, STCC, Rally etc.)

Det er veldig skjeldent av man diskuterer bilspill her på forumet. Er det ingen som spiller dette?

Har også vært på en del LAN-partys siste året, og det eneste som teller er tydligvis Counterstrike, Counterstrike, Counterstrike, musikk og DivX.

Har tatt med rattet flere ganger, men det finns jo ingen å spille med. Hvorfor???

Er bilspillinteressen virkelig så liten. Ser jo stadig her på forumet at folk snakker om ratt og pedaler. Blir ikke disse brukt?

Grunnen til liten bilinteresse på LAN's er vel temmelig opplagt da! Her sitter det folk der 90% av gjengen er under 16 år? Det er tydelig at disse "ungene" ennå ikke har lært å kjøre bil. Bilspill blir vel for vanskelig, og derfor ingen interesse. Jeg kunne tenke meg at man arrangerte et eget bil-LAN her i Norge. Der kunne man ha en aldersgrense på 18 år. Da ville LAN'et foregå i rolige former med skikkelig bilkjøring fra morgen til kveld.

Men det er vel ønsketenkning. Får vel vente en generasjon til alle dere unge her i landet er blitt voksne bilspill-utøvere (men hmm... det tror jeg kan ta tid).

mvh

Jan Arve

Er 17, og spilte før mye "Stunts", "Street Rod" og "Test Drive" (og en del annet fra den tiden som jeg ikke husker navnene på) . I den senere tid har det gått mer i NFS-serien, og rallyspill som Colin McRae.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg er en av di her som har mest peiling på bil her på forumet, selv om jeg er 13. (Ivertfall i min aldersklasse da:P )

Og jeg liker veldig godt bilspill, gleder meg til jeg får Midnight Club2 nå og så vil jeg jo ha det nye NFS - ettellerannet. (Er det komt ut?)

Skal nå til og kjøpe meg ratt og pedaler er det noen som kan anbefale noe?

Litt offtopic men,men..

Lenke til kommentar
Og jeg liker veldig godt bilspill, gleder meg til jeg får Midnight Club2 nå og så vil jeg jo ha det nye NFS - ettellerannet. (Er det komt ut?)

MC2 finnes ikke realistisk, men det kan jo være underholdende likevel.. NFS: Underground har ikke kommet ut enda, skal komme 28.11 hvis jeg husker riktig.

Skal nå til og kjøpe meg ratt og pedaler er det noen som kan anbefale noe?

Logitech MOMO Racing. Les omtalen vår hvis du vil vite mer om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...