Gå til innhold

Er det ingen som er hekta på bilspill...? Er dere for unge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før du påstår at jeg ikke vet hva jeg snakker om foreslår jeg at du prøver litt andre ting enn GT3. Hvordan kan du vite noe som helst om spill på PC når du tydeligvis ikke prøver dem? Det blir rett og slett for dumt! Du har flere ganger fullstendig ignorert mine tips om F1 Challenge 99-02 og GTR 2002 (til F1 2002), du har ikke grunnlag for å uttale deg slik du gjør når du åpenbart ikke har prøvd disse spillene skikkelig (eller i det hele tatt?).

Sorry, men GT3 er bare ikke så "hardcore simulator" som du tydeligvis har fått inntrykk av. Det er greit, det var kanskje en overdrivelse å si at det vippet mellom arkade og simulator, men det finnes definitivt mer realistiske simulatorer tingjengelig. På PS2 (trolig også på konsoll generelt) er det uslåelig (i alle fall til GT4 kommer), men mot enkelte PC-spill? Glem det!

Vel jeg kan være litt påståelig til tider , og kansje det finnes andre

spill som er bra , men de F1 spillene jeg har spilt demo av har

havnet meget fort i trashcan.

Kansje det er fordi jeg liker bedre og sitte 1m ifra 29"en i

stressless og spille GT3 . På en 17" pc skjerm får jeg bare ikke

samme følelsen.

Jeg er heller ikke noe F1 fan , det er greit på tv men gir meg

ikke det helt store som spill.

Men nå er jeg litt spesiel da , jeg kjøpte PS 2 bare for og spille

GT 3 og jeg har ingen andre spill til den .

På pc holdrer jeg meg til fps spill .

Artig og diskutere med deg , du har mange gode poenger :)

Lenke til kommentar

Grunnen tell at folk ikke gidder F1 spell er nok fordi det er litt kjedelig med masse helt like biler med så sabla mye elektronisk møkk at de ikke oppfører seg som biler lenger race mot hverandre...

Har faktisk noen ganger tenkt på å kjøpa meg noen F1 greier til enten pc eller PS2, menne... er bare det at hvor en jeg leser.. så finner jeg bare litt sånn små dissing av F1 spell, ja, tilogmed i gamer.no! Er litt rart det der at det alderi kommer et fullblods simulator spell! WRC har lisensene, men skade og bil fysikken suger, CMR spella har ei veldig morsom bil og skade fysikk, med det er for få rællyer med for få strekker, GT3 har masse tøffe biler masse morro oppsett og masse rart og gjørra med bilen..... men bilene tåler evig! Og utifra hva jeg har lest fra F1 omtaler så er det alltid enten for arkadeaktig eller for dårlig fysikk eller noe sånt. Er det så SABLA vannskelig å laga et spell med sjekkelig bil og skade fysikk, pluss masse morro oppsett og tuning, ei sjekkelig lisens hadde ikke skada noe heller + sist men ikke minst... EI SJEKKELIG KARTLESER!!!!

Problemet er at det virker som om det kommer at ta minst 5-6 år før et VIRKELIG bra bilspell kommer.

Codemasters + EA + Activision(eller hvem som lager WRC) + polyphony = Det første Virkelige bil spellet!

Lenke til kommentar
Vel jeg kan være litt påståelig til tider , og kansje det finnes andre spill som er bra , men de F1 spillene jeg har spilt demo av har havnet meget fort i trashcan.

F1 Challenge 99-02 finnes det dessverre ikke noen demo av (såvidt jeg vet). Hvis det kommer så bør du definitivt prøve det. Skru av hjelpemidler så får du det akkurat så realistisk du vil.

Kansje det er fordi jeg liker bedre og sitte 1m ifra 29"en i

stressless og spille GT3 . På en 17" pc skjerm får jeg bare ikke

samme følelsen.

Det er klart, men svært individuelt.

Men nå er jeg litt spesiel da , jeg kjøpte PS 2 bare for og spille

GT 3 og jeg har ingen andre spill til den .

Det var vel den viktigste grunnen til at jeg kjøpte PS2 også.

Artig og diskutere med deg , du har mange gode poenger :)

Godt det da, jeg brenner for sjangeren. :) Uansett dette er nok ikke en diskusjon vi kommer til å bli enige i, men det spiller da egentlig liten rolle. Vil i alle fall anbefale deg å prøve noen skikkelige PC-spill (og de beste kan kreve en del spilling før de når høydepunktet). GT3 er i alle fall et suverent godt spill, det kan vi være enige om! :)

Lenke til kommentar
Grunnen tell at folk ikke gidder F1 spell er nok fordi det er litt kjedelig med masse helt like biler med så sabla mye elektronisk møkk at de ikke oppfører seg som biler lenger race mot hverandre...

Hvor mye elektronikk som er med i bildet avhenger jo av hvilken sesong du kjører. Bilene ser kanskje ganske like ut, men de er jo ikke det. Har du sett litt på F1 vet du at det er relativt stor forskjell mellom f.eks. Ferrari og Minardi. Kan godt skille 50HK mellom to biler.

Har faktisk noen ganger tenkt på å kjøpa meg noen F1 greier til enten pc eller PS2, menne... er bare det at hvor en jeg leser.. så finner jeg bare litt sånn små dissing av F1 spell, ja, tilogmed i gamer.no! Er litt rart det der at det alderi kommer et fullblods simulator spell! WRC har lisensene, men skade og bil fysikken suger, CMR spella har ei veldig morsom bil og skade fysikk, med det er for få rællyer med for få strekker, GT3 har masse tøffe biler masse morro oppsett og masse rart og gjørra med bilen..... men bilene tåler evig! Og utifra hva jeg har lest fra F1 omtaler så er det alltid enten for arkadeaktig eller for dårlig fysikk eller noe sånt. Er det så SABLA vannskelig å laga et spell med sjekkelig bil og skade fysikk, pluss masse morro oppsett og tuning, ei sjekkelig lisens hadde ikke skada noe heller + sist men ikke minst... EI SJEKKELIG KARTLESER!!!!

Jeg er enig i at det ikke finnes veldig gode F1-spill til PS2, men det finnes altså "fullblods simulatorer" til PC. F1 Challenge 99-02 (som jeg har nevnt en bråte ganger i denne tråden) er et stjerneeksempel.

F1-spill er utrolig undervurdert. Det er etter min mening disse som ligger nærmest opp til virkelig racing (kanskje ved siden av Nascar-spill, men her har jeg mindre erfaring). Fintuning av bilene, taktikker med depotstopp, finpussing på rundetider. Det er det racing handler om.

Lenke til kommentar

Vel når GT4 kommer så står jeg klar til og kjøpe det

med offisielt ratt og pedaler , skal vist komme med gear spak og .

Jeg gleder meg ifal.

:)

Lastly, the Logitech Steering Wheel, which demoed at E3, will ship simultaneously with GT4 (sometime in 2004). The wheel is impressive. It enables 900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns. The friction is heavier, giving players more resistance on turns, and it features a standalone brake and acceleration pad, as well as a standalone gearshift. It's highly desirable.

Players can go online to vie with as many as five others (six in total); the vehicle roster is currently swelling to more than 500 cars, which range from the earliest race cars ever made to the fastest, newest games on the planet.

Sikle Sikle .. .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg elsker bilspill, men føler at de hører litt mer hjemme på konsoll nå for tiden..har kommet frem til at jeg skal investere i xbox for å få spille project gotham racing 2 :)

Lenke til kommentar

Lastly, the Logitech Steering Wheel, which demoed at E3, will ship simultaneously with GT4 (sometime in 2004). The wheel is impressive. It enables 900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns. The friction is heavier, giving players more resistance on turns, and it features a standalone brake and acceleration pad, as well as a standalone gearshift. It's highly desirable.

Kan bli bra, men jeg vet ikke om 900 graders akse er noe sjakktrekk. Det kan medføre veldig høy nøyaktighet, men det kan også bli "for mye å dra på". MOMO Racing har 240 grader, og det føles ikke for lite (selv om vanlige biler selvfølgelig har større vandring). Vi får se. GT4 er da uansett planlagt sluppet før jul og ikke "sometime in 2004".

jeg elsker bilspill, men føler at de hører litt mer hjemme på konsoll nå for tiden..har kommet frem til at jeg skal investere i xbox for å få spille project gotham racing 2 :)

Signaturen din er helt genial, men det hjelper ikke. Her tar du feil, feil, feil. Det kommer generelt flere gode bilspill til PC enn til konsoll. Både før, nå og trolig også i fremtiden. Sådetså! Det kan du se på de store miljøene som danner seg rundt de gode PC-spillene. At konsollspill ofte er mer arkadepreget kan du f.eks. se på EA Sports siste F1-spill (ok, føler jeg har nevnt dem nok nå snart). F1 Career Challenge og F1 Challenge 99-02 er konsoll- og pcutgaven av "samme spill". F1C har en realisme som slår F1CC ned i støvlene. EA sier det selv også, konsoll-utgaven er mer arkadepreget. Tror grunnen til dette er at de fleste tross alt spiller med gamepad på konsoll. Skal spill selge i stort kvanta må de altså være godt egnet for slike kontrollere. Dette medfører selvfølgelig en rekke komprimisser som kan ungås når spill lages for PC (der det nok finnes en mye større tilhengerskare med ratt/pedaler). F1C er for eksempel så godt som verdiløst uten ratt, men til gjengjeld er det helt genialt med.

Lenke til kommentar

Asgaard skrev

Hvor mye elektronikk som er med i bildet avhenger jo av hvilken sesong du kjører. Bilene ser kanskje ganske like ut, men de er jo ikke det. Har du sett litt på F1 vet du at det er relativt stor forskjell mellom f.eks. Ferrari og Minardi. Kan godt skille 50HK mellom to biler.

Ja, jeg veit at bilene er veldig forskjellige... er ikke uten grunn at toyota og minardi osv alltid taper runde på runde. De ser fortsatt like ut. Jeg mener at looks osv har ganske så mye og si på bilene, derfor intreserer ikke F1 så mye.

Asgaard skrev

Jeg er enig i at det ikke finnes veldig gode F1-spill til PS2, men det finnes altså "fullblods simulatorer" til PC. F1 Challenge 99-02 (som jeg har nevnt en bråte ganger i denne tråden) er et stjerneeksempel.

F1-spill er utrolig undervurdert. Det er etter min mening disse som ligger nærmest opp til virkelig racing (kanskje ved siden av Nascar-spill, men her har jeg mindre erfaring). Fintuning av bilene, taktikker med depotstopp, finpussing på rundetider. Det er det racing handler om

Vel.. jeg prata ikke bare om fullblods F1 simulator, det virker som om folk bare intreserer i å laga F1 simulatorer, og det er de sikkert og, menne... når kommer ei sjekkelig rælly simulator?

Som du sikkert veit så er det ei formel 1 sesong i GT3 som ikke er no særlig realistisk, men den er morro(hadde bare computer AI vært bedre)! Så ei fullblods BIL simulator er det jeg er etter, ei litt som GT med mere lisenser F1, GT, STCC, WRC osv.

Jeg mener derrimot ikke at racing handler om finpussing av rundetider.... Racing handler om racing! Kjør mot han andre og kjør fortere uten å dulke i noen eller noe.

Jeg hørte faktisk på TV at dekkene hadde høyere faktor i F1 en førerne.. hallo? Hvor er morroa i det?

Hvorfor lager de ikke Champcars spell forresten? Det er som F1 bare litt dårligere.. men alle bilene er like! DET er racing(sellom jeg ikke gidder å følge med på det), den beste førern vinner.... ikke i dagens racing nei.

Hvorfor fikk F1CC 99-02 så middelmådige anmeldelser hvis det er så supert? Leste at det ikke vart så realistisk, At man kunne slædde og greier.

Lenke til kommentar

Kan bli bra, men jeg vet ikke om 900 graders akse er noe sjakktrekk. Det kan medføre veldig høy nøyaktighet, men det kan også bli "for mye å dra på". MOMO Racing har 240 grader, og det føles ikke for lite (selv om vanlige biler selvfølgelig har større vandring). Vi får se. GT4 er da uansett planlagt sluppet før jul og ikke "sometime in 2004".

Vel det er vanlige biler man kjører i GT3 så det er akkurat det spillet trenger. Hadde det vært F1 så trenger man ikke mere enn 180 grader .

Tror bare ikke de klarer og slippe det før jul , slike ting er alltid forsinket .

Men jeg står klar til og kjøpe det , og jeg håper at girspaken kan gires

helt manuelt fra 5-3 feks for og dra på ut av en sving.

Blir nok til at vi tester det på prosjektoren på jobben og

fartsfølelsen er helt rå når man får det på storskjerm .

Lenke til kommentar
Vel.. jeg prata ikke bare om fullblods F1 simulator, det virker som om folk bare intreserer i å laga F1 simulatorer, og det er de sikkert og, menne... når kommer ei sjekkelig rælly simulator?

Som du sikkert veit så er det ei formel 1 sesong i GT3 som ikke er no særlig realistisk, men den er morro(hadde bare computer AI vært bedre)! Så ei fullblods BIL simulator er det jeg er etter, ei litt som GT med mere lisenser F1, GT, STCC, WRC osv.

Jeg tror aldri det kommer til å komme en god simulator som dekker alle de grenene der. F1 og Rally er litt for langt fra hverandre til at det kommer til å bli vellykket. TOCA Race Driver har jo en del forskjellige klasser, men kun asfaltracing. For GT-serien er det Sporst Car GT og F1 2002 med GTR 2002-mod som gjelder.

Jeg mener derrimot ikke at racing handler om finpussing av rundetider.... Racing handler om racing! Kjør mot han andre og kjør fortere uten å dulke i noen eller noe.

Det hørtes i grunn mest ut som rallycross. Alle løp av en viss runde (les: som har depotstop) avgjøres av rundetider ganske enkelt fordi bilene ikke kjører i en mølje hele veien. Nettop dette er med på å sikre at den beste vinner.

Jeg hørte faktisk på TV at dekkene hadde høyere faktor i F1 en førerne.. hallo? Hvor er morroa i det?

Nå er det bare to leverandører av dekk til F1, så det er ikke det store problemet akkurat. En god sjåfør på dårlige dekk kjører likevel bedre enn en dårlig sjåfør på gode dekk. Ferrari er vel av dem som har hatt mest problemer (kjører på Bridgestone), uten at det har gått katastrofalt dårlig med dem av den grunn. Jeg er enig i at bilene burde vært enda likere, men i en så ekstrem motorsport er det tideler som avgjør hvem som vinner, og så like kan aldri alle 20 bilene bli. Teamene bruker masse tid på å finne oppsettet som de synes er best, alle velger jo ikke likt. Det er noe av sjarmen.

Hvorfor lager de ikke Champcars spell forresten? Det er som F1 bare litt dårligere.. men alle bilene er like! DET er racing(sellom jeg ikke gidder å følge med på det), den beste førern vinner.... ikke i dagens racing nei.

Fordi det er en langt mer ukjent serie, og fordi F1 har mange tilhengere som vil kjøre F1. Det er store forskjeller i alle de andre seriene du nevnte tidligere her også, sikkert like store forskjeller som i Formel 1. I WRC kan f.eks. Peugot være helt overlegne i et rally. I Touring Car kan bilene ha drift på forskjellige hjul og ikke nødvendigvis like mange cyllindere engang.

Hvorfor fikk F1CC 99-02 så middelmådige anmeldelser hvis det er så supert? Leste at det ikke vart så realistisk, At man kunne slædde og greier.

Er det F1C 99-02 du mener? Hvor i alle dager har du lest dette? En som skriver noe slikt burde ikke få omtale bilspill. F1CC derimot er et middelmådig spill, F1CC 99-02 er det ikke noe som heter.

Lenke til kommentar

Asgaard skrev:

Nå er det bare to leverandører av dekk til F1, så det er ikke det store problemet akkurat. En god sjåfør på dårlige dekk kjører likevel bedre enn en dårlig sjåfør på gode dekk. Ferrari er vel av dem som har hatt mest problemer (kjører på Bridgestone), uten at det har gått katastrofalt dårlig med dem av den grunn. Jeg er enig i at bilene burde vært enda likere, men i en så ekstrem motorsport er det tideler som avgjør hvem som vinner, og så like kan aldri alle 20 bilene bli. Teamene bruker masse tid på å finne oppsettet som de synes er best, alle velger jo ikke likt. Det er noe av sjarmen.

Faktisk så er det nokk bridgestone som sørga for at Schumacher slutta på 8 plass i forrige GP, og F1 blir vanligvis IKKE avgjort på tideler. Har du ikke merka at schumi itte har vunni på ein god stund? Det skyldes nok bridgestone! Mouhahaha men han fortjener det :lol: .

Er det F1C 99-02 du mener? Hvor i alle dager har du lest dette? En som skriver noe slikt burde ikke få omtale bilspill. F1CC derimot er et middelmådig spill, F1CC 99-02 er det ikke noe som heter.

Kansje jeg blander konsoll og pc versjonen, jeg veit ikke. Men det KAN hende at det finnes noen som rett og slett ikke liker det!

Jeg ble litt sur når jeg leste om de som dissa GT3, jeg synes rett og slett at det er genialt! Hadde det bare hvert skade fysikk så hadde det vert perfect(sellom rælly den ikke er spess realistisk).

Lenke til kommentar
Faktisk så er det nokk bridgestone som sørga for at Schumacher slutta på 8 plass i forrige GP, og F1 blir vanligvis IKKE avgjort på tideler. Har du ikke merka at schumi itte har vunni på ein god stund? Det skyldes nok bridgestone! Mouhahaha men han fortjener det :lol: .

Se hvor han ligger på lista da, han leder met ett poeng foran Montoya, da kan du neppe si at dekk er viktigere enn sjåfør. Ja, et dekk kan være bedre enn det andre en dag, men det kan være motsatt neste løp. At han ikke har kjørt så godt i det siste er neppe bare på grunn av dekkene. Han er nok ikke like overlegen som han en gang var, og konkurrentene har forbedret bilene sine slik at de er på nivå (eller kanskje til og med forbi) Ferrari. Heh, JO det er snakk om tideler (og hundredeler). Det skiller ikke mye mellom de beste. Vi snakker selvsagt pr. runde, såpass regner jeg med du forstod. Kjører du 70 runder 3 tideler kjappere enn nestemann kommer du 21 sekunder før i mål. Ganske sjelden det er snakk om minutter mellom førerne, eller hva?

Kansje jeg blander konsoll og pc versjonen, jeg veit ikke. Men det KAN hende at det finnes noen som rett og slett ikke liker det!

Selvsagt, men da er det fordi de ikke liker Formel 1, og/eller fordi de ikke liker realistiske spill. F1C er ikke noe "mainstream" spill, det er for spesielt interesserte (i motsetning til GT3 som forsøker å tilfredsstille alle, noe de fleste vet er umulig).

Lenke til kommentar

Må bare si meg fullstendig enig med Aasgaard her, og når vi først er inne på dekk så ser man at det er stor forskjell. Det kan faktisk være stor forskjell på et og samme dekk, etter som lag blir slitt på det. Se på Williams, de trenger gjerne et par runder før dekkene sitter som klistra.

Formel 1 er, og det ikke uten grunn, motorsportens mekka, det ypperste innen motorsport, det råeste, det mest teknologiske, det mest avanserte som finnes på 4 hjul.

des,OUT!

Lenke til kommentar
Det kan faktisk være stor forskjell på et og samme dekk, etter som lag blir slitt på det. Se på Williams, de trenger gjerne et par runder før dekkene sitter som klistra.

Ja, det kan være ganske store individuelle forskjeller mellom tilsynelatende identiske dekk. Ett sett med dekk kan være bedre enn det andre selv om de i utgangspunktet "burde være like". Gjør alt litt mer uforutsigbart, men det er bare positivt for underholdningsverdien.

Formel 1 er, og det ikke uten grunn, motorsportens mekka, det ypperste innen motorsport, det råeste, det mest teknologiske, det mest avanserte som finnes på 4 hjul.

100% enig, men jeg håper regelforandringer kan tillate flere forbikjøringer i fremtiden. Nå forsvinner jo automatgir fra 2004 (og forhåpentligvis TC), og det er bra. Har vært foreslått å redusere vingene på bilene slik at de får dårligere grep i svinger, og blir mindre avhengige av lufttrykket for å kjøre optimalt. Det tror jeg også kan gjøre mye. *håpe*

Lenke til kommentar
Det kan faktisk være stor forskjell på et og samme dekk, etter som lag blir slitt på det. Se på Williams, de trenger gjerne et par runder før dekkene sitter som klistra.

Ja, det kan være ganske store individuelle forskjeller mellom tilsynelatende identiske dekk. Ett sett med dekk kan være bedre enn det andre selv om de i utgangspunktet "burde være like". Gjør alt litt mer uforutsigbart, men det er bare positivt for underholdningsverdien.

100% enig, men jeg håper regelforandringer kan tillate flere forbikjøringer i fremtiden. Nå forsvinner jo automatgir fra 2004 (og forhåpentligvis TC), og det er bra. Har vært foreslått å redusere vingene på bilene slik at de får dårligere grep i svinger, og blir mindre avhengige av lufttrykket for å kjøre optimalt. Det tror jeg også kan gjøre mye. *håpe*

Hvorfor vil dere tilbake til steinalderen ?

F1 skal jo være det ypperste , jeg mener man bare skulle ha

begrensning på antall sylindre og bilens vekt .

Da hadde man virkelig fått se hva teamene kune lage til.

Vi har jo andre serier med like biler , F1 bør være ekstrem sport

ikke gocart raceing for bestemor , med propp i potta .

Lenke til kommentar
Hvorfor vil dere tilbake til steinalderen ?

Det er ikke snakk om å gå "tilbake til steinalderen", det er snakk om å skape mer action. Dagens F1-biler er så avhengige av lufttrykket at de nesten ikke klarer å kjøre bak andre biler. En god sjåfør blir liggende og stange et stykke bak en dårligere fordi bilen hans ikke har veigrep nok til å komme forbi når han kommer i dragsuget (der lufttrykket selvsagt er mye mindre). Ved å redusere vingene får begge bilene dårligere (les: dårligere, ikke dårlig) grep, og blir mindre avhenige av lufttrykket. Dette kan f.eks. kompenseres for ved å tillate slicks igjen, da vil kanskje bilene ha like godt grep, men mindre avhengig av luftmotstand. Det vil selvfølgelig føre til flere forbikjøringer og mer action.

F1 skal jo være det ypperste , jeg mener man bare skulle ha

begrensning på antall sylindre og bilens vekt .

Svært få har lyst til å kjøre livsfarlige biler. Det er en grunn til at det er en del regler. Sikkerhet og publikumsvennlighet er to stikkord. Bilene kunne vært langt mer ekstreme, men det er kanskje ikke så rart at man ville bort fra alle de stygge ulykkene sporten var plaget med for under et tiår siden.

Da hadde man virkelig fått se hva teamene kune lage til.

Vi har jo andre serier med like biler , F1 bør være ekstrem sport

ikke gocart raceing for bestemor , med propp i potta .

Heh.. Vi får se hva teamene kan "lage til" nå også. Og F1 er uansett en ekstrem motorsport. Nesten 1,5HK/kg er ekstremt! En annen ting; Go-cart (snakker ikke "leke-go-cart" her) er noe av det vasseste du får tak i på bane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...