Gå til innhold

Er det ingen som er hekta på bilspill...? Er dere for unge?

Anbefalte innlegg

Jeg også syntes bilspill var kjempe stas, men FPS'n har stjålet min interesse etter at mohaa dukket opp i postkassen når det ble sluppet ut.

Vurderer sterkt igjen å dra frem den gode Momo forcen for å spille litt igjen snart. Spiller litt Nascar Racing 2003 og hadde tenkt å prøve litt Live For Speed igjen. Need For Speed serien har jeg ikke vært noe spesielt begeistret over.

Men jeg husker godt at jeg og en kompis satt og spilte NFS3 Hot Pursuit når det var nytt. Lastet ned mange extra biler og satt og koste oss. Vi cruiset rundt banene i trafikk fart (ja riktig, vi hadde trafikkregler). Vi var som små barn. Det hente at en av oss ikke klarte å la gassen være til tider da. :lol:

Har også vært en liten titt innom ToTheGame for å se på upcomming games og det var ikke noe spesielt nytt å se når det gjaldt bilspill.

Men det er et som høres veldig interessant ut: FlatOut fra bugbear som sto for en glimrende Rally Trophy som jeg har glemt å nevne :oops:

FlatOut ser ut som en bilcross simulator. De som vet hva bilcross er, vet nøyaktig hva jeg snakker om. Litt bulkete, stygge biler som kjører rundt på bane. Det hender det blir mye knuffing og dytting, men det er jo det som er litt morro. Det skal visst også bli relativt realistisk med mange muligheter!

Et spennende spille jeg vil holde et øye med :woot:

Eller så kommer jo snart Indy Car serien, men det står codemasters for og mitt forhold til codemasters har blitt svekket etter Toca Racing Driver for det må være den store skuffelsen jeg har møtt når det gjelder bilspill.

:) Bo$$m@n :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aasgaard skrev:

Da burde du kanskje gjøre ett og annet med PC'n din!? Seriøst: Hvis du behandler PC'n rimelig normalt (ikke installerer absolutt _alle_ programmene du kommer over på diverse demo-CDer) så burde du ikke få problemer med at maskinen hopper ut i windows. Spesielt ikke hvis du husker på å deaktivere diverse tvilsomme chatteprogrammer.

Du går jo også glipp av mange gode simulatorer ved å ikke spille på PC. Bedre grafikk og multiplayermuligheter også.

Pcen blir behandla rimelig normalt, er bare det at det er masse wierde prog's som broren min så absålutt må ha på! ICQ og sånt møkk. Det er også et problem med det at pcen pluttselig jobber som svartn, jeg regner med at det skyldes emule. Uansett så er det mer tral med bilspell på PC.

Det er egentlig ikke så mange bilspell titler jeg går glipp av trur jeg. Spill som rally trophy skal liksom værra bra, men veldig arcadete, derfor intreserer ikke det. Hva annet er det en det og alle de 100 Formula 1 spella? Jeg mener at GT3 er den beste RACING(ikke rælly!) simulatoren hvis man slår av Antispin og traction control, da blir det MYE meire morro!

Ellers så vart jo styringa på V-rælly 3 veldig bra.. var bare det at kartlesern vart den værste gjennom alle tider!

Ei sjekkelig kick arz rally simulator finnes ikke enna, og det tar nok ein stund før det kommer. Beste rælly spellet noensinne er CMR 2.0, jeg veit at det ikke er realistisk! men det er sabla mye morro!! Er sjekkelig enkelt å ta powerslædd og greier.

Lenke til kommentar

jo.bilspill er topp bare synd at det er så liten inntresse får det på pc.

virker ikke som mange liker det,synes det er synd...

desverre kommer det heller ikke ut så mange bra bilspill.

formel 1,toca race drive,n.f.s og CMR2-3 er vel med som har fanget min inntresse..

Lenke til kommentar

husker i gamle-dager da man kjørte "Stunts" og "Test Driver 1-2-3" . Begynte vel å spille bilspill i 10-11 års alderen.

ellers liker jeg Grand Turismo 3, NFS 2(skikkelig fartsfølelse) og Rally Championship (pc.. 1999 eller noe)

Collin Mcrae 3 er også bra.. liker Rally! :)

Får XBOX snart, så håper jeg finner noen tøffe bilspill der.

Hva er tøft til PC om dagene da?

Lenke til kommentar

Bilspill er kjæmpegreier!!

Colin2 har vært favoritten leeenge nå, helt til Colin3 kom ;) Det er så sinnsykt bra spill. NFS hot pursuit2 er oxo meget bra.

..sitter akkurat å tester en demo som fulgte med spillbladet mitt, et motorsykkelspill som absolutt er verdt å teste - faktisk kjempebra; MotoGP2.

Lenke til kommentar
Uansett så er det mer tral med bilspell på PC.

Tja, det må selvsagt installeres, i motsetning til på PS2. Men det er ikke noe mer træl med bilspill på PC enn f.eks. FPS på PC.

Det er egentlig ikke så mange bilspell titler jeg går glipp av trur jeg. Spill som rally trophy skal liksom værra bra, men veldig arcadete, derfor intreserer ikke det.

Nå foretrekker faktisk jeg asfaltracing fremfor rally, og det er først og fremst når det gjelder asfaltracing jeg mener du går glipp av gode spill. Har du i det hele tatt prøvd et godt F1-spill skikkelig (på PC)? Du hevder du vil ha det realistisk, men GT3 er _ikke_ veldig realistisk hva fysikk angår. Vil du ikke kjøre F1-biler så kjøp F1 2002 og installere modifikasjonen GTR-2002. Foreslår at du prøver det en måned, da har du trolig ombestemt deg hva realisme i GT3 angår.

Hva annet er det en det og alle de 100 Formula 1 spella? Jeg mener at GT3 er den beste RACING(ikke rælly!) simulatoren hvis man slår av Antispin og traction control, da blir det MYE meire morro!

Hva er galt med F1-spill? Formel 1 er i høyeste grad racing, og flere av F1-spillene på PC slår GT3 langt ned i støvlene når det gjelder realisme. Litt drøyt å kalle GT3 for "den beste racingsimulatoren". Vet ikke om GT3 fortjener ikke å bli kalt en racingsimulator i det hele tatt. Det ligger i grenseland mellom arkade og simulator vil nå jeg hevde.

For unge..? De første spilla jeg spilte var bilspill. Etterhvert så har jeg gått lei rett og slett, så jeg vil nå hevde at bilspill er for den litt yngre garde. Foretrekker heller å kjøre bil i virkeligheten. Fort eller ei.

Vel, jeg har alltid likt bilspill, men interessen har steget med årene. Til og med min far liker bilspill på PC(!) så at det er for "den yngre garde" vil jeg si er skivebom. Jeg er riktignok kun 21, men jeg har nok kjørt rimelig mye bil "reallife" i forhold til mange andre på min alder (var f.eks. Slottsordonnans i Oslo et år). Hvorfor skulle bilspill være for yngre egentlig? Det finnes mange av oss motorsportinteresserte som nyter bilspill på PC, og det er ikke akkurat småungene som gjør det best på nettet.

Lenke til kommentar
NFS5 Porsche2000 (Porsche Unleashed) RULER

NFS5 har definitivt best "kjørefølelse" selv om spillet begynner å bli gammelt. Men så deilig nostalgiske biler da...

Jeg hadde elsket det spillet om det så var i sort/hvitt. Bilene er grunn god nok. *Drømme om NFS: Porsche Unleashed 2*

PS: Liker nicket ditt! :)

Lenke til kommentar

Nå foretrekker faktisk jeg asfaltracing fremfor rally, og det er først og fremst når det gjelder asfaltracing jeg mener du går glipp av gode spill. Har du i det hele tatt prøvd et godt F1-spill skikkelig (på PC)? Du hevder du vil ha det realistisk, men GT3 er _ikke_ veldig realistisk hva fysikk angår. Vil du ikke kjøre F1-biler så kjøp F1 2002 og installere modifikasjonen GTR-2002. Foreslår at du prøver det en måned, da har du trolig ombestemt deg hva realisme i GT3 angår.

Hva er galt med F1-spill? Formel 1 er i høyeste grad racing, og flere av F1-spillene på PC slår GT3 langt ned i støvlene når det gjelder realisme. Litt drøyt å kalle GT3 for "den beste racingsimulatoren". Vet ikke om GT3 fortjener ikke å bli kalt en racingsimulator i det hele tatt. Det ligger i grenseland mellom arkade og simulator vil nå jeg hevde.

Nå har ikke jeg kjørt så mye formel 1 i "real life" men jeg

kjører 50.000km pr år med bil (over 200hk).

Og GT3 er det eneste spillet jeg har spilt som er i nærheten

av og kunne bli kalt en simulator .(utenom colin sine rally spil)

Det eneste GT3 mangler er skade engine , men det kommer vel i GT4 .

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg kjørt så mye formel 1 i "real life" men jeg kjører 50.000km pr år med bil (over 200hk).

Hvor mange HK en bil har sier så godt som ingenting. Det viktigste er og blir lav vekt (og vektfordeling). Men jada, jeg har kjørt biler på over 200HK (nærmere 300) en del jeg også. Det nærmeste F1 jeg har kjørt er likevel (skikkelige) go-carts, men du trenger ikke akkurat være Montoya for å skjønne hva som _ikke_ er naturlig. Et stjerneeksempel på katastrofal fysikk i GT3 er "wannabe-F1-bilene" du vinner etterhvert. Det er også alt for liten forskjell på vektfordeling, hvilke hjul bilen trekker på osv. Et annet eksempel på at GT3 kanskje ikke er helt realistisk er den berømte Escudo'n som med litt fikling kan gå litt vel fort (er det ikke rundt 2000km/h?). Det blir for dumt. GT3 er et utrolig artig spill, og jeg gleder meg stort til GT4, men det er så definitivt ikke i nærheten av å være av det mer realistiske på markedet. Det mest realistiske på konsoll, kanskje. Det mest realistiske? Aldri.

Noe sier meg at du kjører en stor og tung doning av en bil. Bilene i GT3 oppfører seg ikke veldig virkelig. Nesten alle understyrer f.eks. langt mer enn det som ville vært naturlig.

Det gjør nok ikke det, nei.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg kjørt så mye formel 1 i "real life" men jeg kjører 50.000km pr år med bil (over 200hk).

Hvor mange HK en bil har sier så godt som ingenting. Det viktigste er og blir lav vekt (og vektfordeling). Men jada, jeg har kjørt biler på over 200HK (nærmere 300) en del jeg også. Det nærmeste F1 jeg har kjørt er likevel (skikkelige) go-carts, men du trenger ikke akkurat være Montoya for å skjønne hva som _ikke_ er naturlig. Et stjerneeksempel på katastrofal fysikk i GT3 er "wannabe-F1-bilene" du vinner etterhvert. Det er også alt for liten forskjell på vektfordeling, hvilke hjul bilen trekker på osv. Et annet eksempel på at GT3 kanskje ikke er helt realistisk er den berømte Escudo'n som med litt fikling kan gå litt vel fort (er det ikke rundt 2000km/h?). Det blir for dumt. GT3 er et utrolig artig spill, og jeg gleder meg stort til GT4, men det er så definitivt ikke i nærheten av å være av det mer realistiske på markedet. Det mest realistiske på konsoll, kanskje. Det mest realistiske? Aldri.

Noe sier meg at du kjører en stor og tung doning av en bil. Bilene i GT3 oppfører seg ikke veldig virkelig. Nesten alle understyrer f.eks. langt mer enn det som ville vært naturlig.

Det gjør nok ikke det, nei.

Nesten alle biler understyrer rett fra fabrikk dette er en sikkerhet

for og begrense din "aktive" kjøring. Om du har en BMW M5

eller en audi RS6 så understyrer de begge.

Skal du ha overstyring å du nesten alltid endre på bilens egenskaper.

Ta deg en tur på en parkeringsplass som er tom og kjør i 50km/t

mens du dreier rattet 90 grader og fortell meg hva som skjer.

Jeg har prøvd mange ganger for og teste nye dempere senkesett

nye sterkere stablisator stag , roll bars. Det skal ikke mere

en en passasjer til for og endre hele bilens karakteristik.

Har du en normal bil som ikke er senket vil den understyre. ;)

F1 bilene i GT3 er boss helt enig , men de flese andre bilene oppfører

seg ganske naturlig .

Du må selfølgelig slå av barne modusen

(traction kontroll og active stability manager o.s.v)

Lenke til kommentar

Aasgaard skrev:

Sorry med f1 spell intreserer ikke no særlig... jeg ser det på tv, men jeg får alderi lyst att spella det. Rally derrimot.... DET er morro! synd at det ikke finnes noen sjekkelige rælly spell enna, får nøye meg med GT4 CMR4(som sannsynlighvis suger) og wrc3(som suger enda mer).

Hva er så urealistisk med fyssiken i gt 3? Utenatt det med skadene såklart. Han derre som lager gt4 mener at PS2 kapasiteten ikke er bra nok enna for å laga ei sjekkelig skade fysikk, og det trur jeg på. DERFOR gleder jeg meg tell ps3 kjem. Det er sant at fartsfølelse er litt feil, kansje det har noe med at du sitter og ser på ein skjerm?

Lenke til kommentar
Nesten alle biler understyrer rett fra fabrikk dette er en sikkerhet for og begrense din "aktive" kjøring. Om du har en BMW M5

eller en audi RS6 så understyrer de begge. Skal du ha overstyring å du nesten alltid endre på bilens egenskaper.

MBW M5 og Audi RS6 er jo stjerneeksempler på store, tunge drog (RS6 er da dessuten AWD). De har hestekrefter i bøtter og spann, men ville blitt frakjørt til de grader av en "pinglete" Caterham på bane. At disse bilene understyrer når du holder jevn fart og så dreier på rattet er vel ikke akkurat så merkverdig. Det er rett og slett fordi du har X antall kilo i bevegelse en viss vei. Gir du gass gjennom svingen bør resultatet bli noe ganske annet (hvis du ikke har elendig veigrep foran selvsagt).

Ta deg en tur på en parkeringsplass som er tom og kjør i 50km/t

mens du dreier rattet 90 grader og fortell meg hva som skjer.

Se ovenfor, dette har jo ingenting med racing å gjøre.

Jeg har prøvd mange ganger for og teste nye dempere senkesett

nye sterkere stablisator stag , roll bars. Det skal ikke mere

en en passasjer til for og endre hele bilens karakteristik.

Det er jeg klar over, men jeg skjønner ikke helt hva det har med diskusjonen om realistiske bilspill å gjøre.

Har du en normal bil som ikke er senket vil den understyre. ;)

Normale biler er ikke beregnet på racing. Mange "normale biler" med bakhjulsdrift vil overstyre hvis du bruker gassen. At biler ikke understyrer når du holder jevn gass er ikke så rart, det er en naturlov.

F1 bilene i GT3 er boss helt enig , men de flese andre bilene oppfører seg ganske naturlig.

Vel, jeg er ikke enig. Har du prøvd GTR 2002 modifikasjonen til F1 2002? DET er realistisk racing.

Du må selfølgelig slå av barne modusen

(traction kontroll og active stability manager o.s.v)

Selvsagt.

Lenke til kommentar
Vel jeg har ingen problemer med og kjøre piruetter og  

over / under styre så mye jeg vil i GT3 .

Nei, jeg vet det ikke er noe problem å fremprovosere det med vasse biler, men det vil ikke si at de oppfører seg realistisk.

Jeg tror du må teste en gang til og tune bilene dine litt jeg ;)

Manuelt gir er og et must.

Tror ikke det blir nødvendig, GT3 har jeg spandert bra mange timer på. Ja, jeg kjører selvsagt med manualgir og konfigurerer bilene. Tror heller vi skal snu litt på flisa og be deg prøve noen skikkelige simulatorer for PC. Da kan det godt hende du ombestemmer deg angående GT3s realisme. :)

Lenke til kommentar
Vel jeg har ingen problemer med og kjøre piruetter og

over / under styre så mye jeg vil i GT3 .

Nei, jeg vet det ikke er noe problem å fremprovosere det med vasse biler, men det vil ikke si at de oppfører seg realistisk.

Jeg tror du må teste en gang til og tune bilene dine litt jeg ;)

Manuelt gir er og et must.

Tror ikke det blir nødvendig, GT3 har jeg spandert bra mange timer på. Ja, jeg kjører selvsagt med manualgir og konfigurerer bilene. Tror heller vi skal snu litt på flisa og be deg prøve noen skikkelige simulatorer for PC. Da kan det godt hende du ombestemmer deg angående GT3s realisme. :)

Du er tror du er helt ute og kjører hær , spillet er kåret til det mest

realistiske av x antal magasin . Er ikke bare meg som mener det

tror ikke du helt tenker deg om nå . for og ta en quote

As for steering and control of the cars, well… it's perfect. I mean it really is perfect. With undoubtedly one of the most comprehensive physics engines to simulate roll, weight transfer, suspension, acceleration, braking, tire friction, wind force or whatever else affects car performance, it's true to life. .

Nesten alle bilene er testet på bane av utvikleren/ utviklerene

for og få rette følelsen og lyden fra bilene .

Ingen andre har vært i nærheten av og bruke så mye tid

og penger for og få dette til og stemme neste 100%.

Er det noe som ikke stemmer får du ta med deg den bilen du lurer

på og sjekke den på bane , du kan sammenligne tider fra

0-100 med feks Bilsport (svensk bilblad) og sjekke at tidene

du klarer i spillet er tilsvarende tidene de klarer i "real Life"

Så du er nok langt ute på landet nå . Hadde det vært noen bra bilspill

til pc så hadde jeg spilt dem , jeg elsker bilspill .

Men alt blir liksom litt tamt vedsiden av GT3 .

Lenke til kommentar
Du er tror du er helt ute og kjører hær , spillet er kåret til det mest realistiske av x antal magasin . Er ikke bare meg som mener det tror ikke du helt tenker deg om nå . for og ta en quote

As for steering and control of the cars, well… it's perfect. I mean it really is perfect. With undoubtedly one of the most comprehensive physics engines to simulate roll, weight transfer, suspension, acceleration, braking, tire friction, wind force or whatever else affects car performance, it's true to life. .

Hva prøver du å bevise ved å quote gamingmaxx egentlig? Er ikke noe problem å finne andre som uenige. Gamespot (første jeg sjekket) for eksempel:

Some would argue that Gran Turismo 3: A-Spec isn't the most accurate racing or driving simulator currently available, and those people would be correct. There are and have been many specialized games that more realistically depict a single aspect of motor sports--games like Grand Prix II, Mobil 1 Rally Championship, NASCAR Racing 3, F355 Challenge, Le Mans 24 Hours, and Grand Prix Legends.

Nesten alle bilene er testet på bane av utvikleren/ utviklerene

for og få rette følelsen og lyden fra bilene .

Jeg vet, og det høres flott ut, men det er ikke så unikt. Dette ble såvidt jeg vet gjort en god del med TOCA Race Driver (også crash-tester) og NFS: Porsche Unleashed også, for å nevne et par.

Ingen andre har vært i nærheten av og bruke så mye tid

og penger for og få dette til og stemme neste 100%.

Penger per bil? Tviler. Med et så stort utvalg av biler skulle det nesten bare mangle. Men for all del, de har gjort en god jobb. Særlig nærmere simulator kommer vi trolig ikke til å komme på PS2.

Er det noe som ikke stemmer får du ta med deg den bilen du lurer

på og sjekke den på bane , du kan sammenligne tider fra

0-100 med feks Bilsport (svensk bilblad) og sjekke at tidene

du kalarer i spillet er tilsvarende tidene de klarer i "real Life"

Takk du, jeg vet utmerket godt hva Bilsport er (leser det rett som det er). Jeg vet jo at ikke alle bilene der oppfører seg som i virkeligheten. De mest ekstreme bilene er det ikke så mange som får sjansen til å sammenligne med, men blant de mer ordinære bilene i spillet har jeg da litt erfaring. Om 0-100 stemmer med virkeligheten sier jo egentlig svært lite.

Så du er nok langt ute på landet nå . Hadde det vært noen bra bilspill til pc så hadde jeg spilt dem , jeg elsker bilspill .

Men alt blir liksom litt tamt vedsiden av GT3 .

Før du påstår at jeg ikke vet hva jeg snakker om foreslår jeg at du prøver litt andre ting enn GT3. Hvordan kan du vite noe som helst om spill på PC når du tydeligvis ikke prøver dem? Det blir rett og slett for dumt! Du har flere ganger fullstendig ignorert mine tips om F1 Challenge 99-02 og GTR 2002 (til F1 2002), du har ikke grunnlag for å uttale deg slik du gjør når du åpenbart ikke har prøvd disse spillene skikkelig (eller i det hele tatt?).

Sorry, men GT3 er bare ikke så "hardcore simulator" som du tydeligvis har fått inntrykk av. Det er greit, det var kanskje en overdrivelse å si at det vippet mellom arkade og simulator, men det finnes definitivt mer realistiske simulatorer tingjengelig. På PS2 (trolig også på konsoll generelt) er det uslåelig (i alle fall til GT4 kommer), men mot enkelte PC-spill? Glem det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...