Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rattlås virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei! Har problemer med at rattlåsen på bilen ikke virker. Den har fungert tidligere.

Senest i dag morges fungerte den plutselig. Satte i nøkkelen og låste den opp, og tok ut nøkkelen for å sjekke på nytt. Virket da også. Men så når jeg kjørte et par mil og parkerte, fungerte den ikke lengre.

Har vært noen tilfeller der den plutselig har fungert, men lenge siden den har virket konstant. Kanskje flere år. Hører at det "klikker" noe når man drar ut, sånn typisk "ratt-lås-klar-til-aktivering"-lyd. Om folk skjønner:P Men samme hvor mye jeg dreier på rattet etterpå, låser det seg ikke.

Noen har nevnt at det kan være farlig å kjøre med ødelagt rattlås... Stemmer dette?

Har kjørt i over 2 år med den slik, kan ikke akkurat si jeg har hatt problemer.

Noen som vet hva jeg evt. kan gjøre for å fikse den? Hvor kan jeg åpne liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvis du tyvkobler bilen og satser på at rattlåsen holder seg defekt er du farlig ja.. Så lenge nøkkelen er aktivert hindres rattlåsen i å slå inn, det er sikkert her det er treghet at den ikke går tilbake.

Lenke til kommentar
Hvis du tyvkobler bilen og satser på at rattlåsen holder seg defekt er du farlig ja.. Så lenge nøkkelen er aktivert hindres rattlåsen i å slå inn, det er sikkert her det er treghet at den ikke går tilbake.

9638216[/snapback]

Vel, har ikke tenkt å tjuvkoble med det første :!:

Nøkkelen er aktivert, så jeg tipper det ikke er noe som helst som skal få den til å slå inn. Ble bare litt nervøs når jeg hørte noen si at rattlåsen kunne skru seg på i fart.

Men da er det sikkert slik at om man tjuvkobler, og rattlåsen ikke er kommet ned, så kjører man litt, også plutselig gir tregheten seg, og råttlåspinnen smetter på plass - i fart.

Regner med det var det du mente?

Well, anyways, jeg bruker nøkkel, men den fungerer når den vil. Fungerte ikke når jeg startet i morges, men fungerte når jeg hadde parkert to mil senere :hmm:

Omvendt fra i går med andre ord.

Hva kan jeg åpne for å fikse tregheten? Regner med det er gammel olje med masse dritt som kan fjernes eller no? Skal jeg fjerne "dekselet" på rattstammen?

Ellers er det helt åpent under dashboardet. Kan nå det meste, men rattstammen er lukket. Ellers kan det også sies at det er Airbag i rattet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Men da er det sikkert slik at om man tjuvkobler, og rattlåsen ikke er kommet ned, så kjører man litt, også plutselig gir tregheten seg, og råttlåspinnen smetter på plass - i fart.

9639546[/snapback]

Jepp, du må antagelivis ut med tenningslåsen, vet noen amerikanere har en aksling som går fra tenningslåsen til rattlåsen på andre siden av rattstammen, kjøper du deg en haynes bok eller lignende får du sikkert oppskriften for din bil

Lenke til kommentar

9639546[/snapback]

Jepp, du må antagelivis ut med tenningslåsen, vet noen amerikanere har en aksling som går fra tenningslåsen til rattlåsen på andre siden av rattstammen, kjøper du deg en haynes bok eller lignende får du sikkert oppskriften for din bil

9654217[/snapback]

Rattlåsen er slik at den kommer og går når den vil :hrm:

Håper jeg får fikset dette.

Trenger garantert noe smurning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...