Gå til innhold

Hjelp til Kjøp av Minnebrikker!

Anbefalte innlegg

Hei!

Som overskriften sier, jeg trenger hjelp til kjøp av nye minnebrikker.

Minnebrikkene skal sansynligvis ikke overklokkes, men man vet jo aldri :hmm:

Skal foreløpig ikke ha Vista som Operativsystem, så velger da Windows XP.

De eneste Kriteriene jeg har satt meg er at det skal være 4 GB med Minne og være på minst 1000 MHz.

Har sett litt rundt i prisguiden, og sett at f. eks Kingston sine PC9600 virker fine.

Men volten ser ikke helt bra ut. Har volt mye å si?

Har også sett littp å BallistiX, og da Crucial sine PC8500-minnebrikker. Har hørt at disse skal være de beste minnebrikkene per krone.

Men ser også at OCZ sine PC8500-moduler har SLI sertifisering, hva ingår i det? Bare at nVidia har testen dem og godkjennt dem for SLI?

Ihvertfall, prisen på minnebrikkene skal ikke overstige 3 000 kroner (sånn ca), og dette skal være 4 GB og ikke 2 Gb.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows XP 32bit kan ikke bruke mer enn 3GB. XP 64bit er bajs.

Så like greit for deg å kjøpe deg et par ballistix 2x1GB pc8500 brikker og heller oppgradere med to til når du skal ha vista.

PC9600 er totalt overkill om du ikke skal overklokke ekstremt.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 4Gb med Vista og det kjører kjempefint^^,

bruker ca 1Gb i idle og 3gb ram ved 2 IE vinduer oppe med 3 tabs hver + 2 spill av typen Counter Strike Source og Live For Speed og Windows Media Player...

Jeg har aldri klart å utnytte alle de 4GB med ram på en normal måte så du trenger sikkert ikke mer enn 2-3Gb foreløpig...

Lenke til kommentar
Windows XP 32bit kan ikke bruke mer enn 3GB. XP 64bit er bajs.

Så like greit for deg å kjøpe deg et par ballistix 2x1GB pc8500 brikker og heller oppgradere med to til når du skal ha vista.

PC9600 er totalt overkill om du ikke skal overklokke ekstremt.

9637729[/snapback]

Så det er ikke mulig å ha 4 Gb på XP? eller er det slik at man ikke får utnyttet den siste 1 GB minnebrikka fult ut?

Lenke til kommentar
De eneste Kriteriene jeg har satt meg er at det skal være 4 GB med Minne og være på minst 1000 MHz.

Hvilken RAM du skal kjøpe kommer an på resten av systemet ditt, og om du skal overklokke. Det er bortkastet å kjøpe RAM med høyere frekves en det hovedkortet er spesifisert til hvis du ikke skal overklokke.

Hvor mye ram sitter du med i dag ?

Lenke til kommentar

Hvilken RAM du skal kjøpe kommer an på resten av systemet ditt, og om du skal overklokke. Det er bortkastet å kjøpe RAM med høyere frekves en det hovedkortet er spesifisert til hvis du ikke skal overklokke.

Hvor mye ram sitter du med i dag ?

9646239[/snapback]

Altså jeg tenker meg at jeg kjøper: Q6600 (CPU), Antec P190 Kabinett med 1200 Watt PSU, 8800 GTX skjermkort, Masse vifter i Kabinettet Følge med og de skal vist være av good kvalitet, 500 GB Harddisk (Lurer på om jeg skal kjøpe 2 250 GB isteden og kjøre i de raid, noen innspill?).

Men ihvertfall har nå 2 GB med PC3200, og SKAL ha PC8500, fordi jeg aldri skal overklokke (Eller kanskje CPU'en.......), men ihvertfall går det ikke an å a 4 GB på Windows XP? Eller er det slik at de bare yter dårligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...