Gå til innhold

iPod og feilmeldingen IEEE 1394 på PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Inspirion 1501 og en ny Classic iPod 80 GB. Når jeg kobler iPod til laptop med USB gir laptop beskjed om at iPod må gjenopprettes. Etter gjenoppretting skjer ingen ting og jeg får beskjed om å gjenopprette på nytt. Ipod synes ikke i kildelisten. iPod vises i Explorer.

Kjører jeg iPod Diagnostikk så lyser alle lamper grønt med unntak av Status for iPod-tilkobling og jeg får feilmeldingen "Ingen IEEE 1394 vertskontroller ble funnet".

Både Dells tekniske service og supportforum bekrefter at Inspirion 1501 ikke støtter 1394 protokollen, og de henviser til teknisk salg. Supportforum viser til et ExpressCard med FireWire og USB, men det selskapet som har Expresscard selger ikke overseas. Teknisk salg kan selvfølgelig heller ikke hjelpe.

Jeg tror ikke at Dell selger nye PC-er med Windows XP Media Edition uten støtte for overførsel av filer til DV-kamera, iPod etc. Altså tror jeg feilen ligger på min PC og skyldes egen inkompetanse

Nå er jeg så lei hele Dell'en at jeg vurderer å ta drittjobben med å brenne 20 DVD-er og returnere PC-en. Laptopen har ikke firewire heller så ekstern harddisk kan heller ikke benyttes.

Noen som kan hjelpe?

screendump_iPod_and_1394.doc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan lese litt her. kanskje det oppklarer noe.

Nå er jeg så lei hele Dell'en at jeg vurderer å ta drittjobben med å brenne 20 DVD-er og returnere PC-en. Laptopen har ikke firewire heller så ekstern harddisk kan heller ikke benyttes.

stemmer ikke. Man får også USB baserte eksterne harddisker. ;)

håper du finner en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Korrekt i teori, men sannsynligvis feil likevel... Jeg har en Maxtor som jeg da må skaffe USB kabel til da Inspirion ikke har utgang for FW. MEN jeg antar at jeg vil støte på samme problem med overføring til Maxtor som med iPod da PC-en ikke bryr som om mottaker er iPod eller Maxtor. Begge deler er ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...